Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 3-4 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Bridgestone Blizzak DM-V3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Blizzak DM-V3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Bridgestone Blizzak DM-V3 235/50 R19 103T XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Grupa Bridgestone gwarantuje, że opony Bridgestone, Firestone, Dayton, Seiberling i Saetta wyprodukowane zostały z największą starannością według najnowocześniejszych technologii produkcji. Ponadto producent zapewnia, że opony spełniają wszelkie wymogi najsurowszych europejskich norm. Na opony Bridgestone Blizzak DM-V3 producent udziela 5 letniej gwarancji liczonej od daty produkcji opon. Reklamacji podlegają wady fabryczne, które zostały spowodowane naruszeniem procesu produkcji opony lub odchyleniami w produkcji jej elementów konstrukcyjnych. W przypadku stwierdzenia wady należy niezwłocznie zgłosić reklamację w punkcie zakupu opon.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony Blizzak DM-V3 235/50 R19 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona zimowe Bridgestone Blizzak DM-V3 235/50 R19 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opona Bridgestone Blizzak DM-V3 235/50 R19 103T XL posiada bieżnik symetryczny. Wzór symetryczny jest najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych, terenowych i pojazdów użytkowych. To klasyczna, bardzo popularna opcja wśród kierowców. W tego typu oponach zewnętrzna i wewnętrzna strona bieżnika są symetryczne - to znaczy, że są lustrzanymi odbiciami. Bloki bieżnika tworzą ciągłe żebra wokół opony. Opony symetryczne charakteryzują się najmniejszym zaawansowaniem technologicznym spośród dostępnych bieżników, a co za tym idzie są najtańsze w produkcji. Wpływa to na niższy stopień dostosowania opon do zmieniających się warunków na drodze. Mimo tego opony z bieżnikiem symetrycznym są trwałe, ciche i posiadają niskie opory toczenia przez co przyczyniają się do oszczędnego zużycia paliwa.
Oprócz dobrego stosunku ceny do jakości opony Bridgestone Blizzak DM-V3 235/50 R19 103T XL wyposażone w bieżnik symetryczny są niezwykle wszechstronne, wydajne, łatwe w montażu i późniejszej rotacji ponieważ ta jest niezależna od kierunku obrotu. W związku z czym na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnych dodatkowych oznaczeń, które wskazywałby sposób montażu.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Bridgestone Blizzak DM-V3 235/50 R19 103T XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena F oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.
Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?
Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?
Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Bridgestone Blizzak DM-V3 235/50 R19 103T posiada klasę F w kategorii opór toczenia.
Od czego zależy bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach? Podstawą zachowania bezpieczeństwa na drodze jest stosowanie się do przepisów drogowych, bezwzględne zapinanie pasów oraz dostosowywanie prędkości do warunków na drodze. Czy opony mogą podnieść poziom bezpieczeństwa jazdy?
Które opony mają najlepszą przyczepność?
Im nowsze opony, tym mniej zdarty bieżnik i większa przyczepność do podłoża. Jednak liczy się coś jeszcze – klasa ogumienia oznaczona literami od A do G, z wyłączeniem liter D i G. Na etykiecie producenta opon powinny znajdować się trzy kryteria oznaczone graficznie: ocena energetyczna, efektywność hamowania na mokrym i poziom hałasu. Najkrótsza droga hamowania oznaczona jest literą A – takie opony charakteryzują się świetną przyczepnością. Opony wysokiej klasy minimalizują ryzyko aquaplaningu i poślizgu w niesprzyjających warunkach. Tym samym w ekstremalnej sytuacji przy odpowiedniej reakcji, czyli wciśnięciu hamulca, droga hamowania auta będzie stosunkowo krótka, co w wielu przypadkach zmniejsza ryzyko zdarzeń drogowych. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Bridgestone posiada klasę F w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni
Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.
Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?
Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Blizzak DM-V3, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 968 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1936 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2904 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3872 zł | Oblicz wysokość raty |