Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Continental ContiCrossContact UHP. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model ContiCrossContact UHP w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2012 | ADAC | 1 miejsce | 215/65R16 |
Opinie o oponie: Continental CrossContact UHP 265/40 R21 105Y XL FR MO są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Continental to niemiecki producent opon oraz właściciel marek Barum, Matador, Uniroyal, General, Semperit, Viking i Gislaved. Swoim klientom gwarantuje, że produkowane opony łączą w sobie najnowocześniejsze technologie w przemyśle oponiarskim i najwyższą jakość produktów. Produkty grupy Continental spełniają wszystkie nie tylko europejskie ale i światowe wymagania w zakresie trwałości, wytrzymałości i niezawodności opon. Opony Continental ContiCrossContact UHP posiadają 7 lat gwarancji od daty zakupu przy zachowaniu maksymalnego czasu eksploatacji wynoszącego dziesięć lat. Jeżeli z oponami dzieje się coś niepokojącego, eksperci Continental dołożą wszelkich starań aby wydanie decyzji reklamacyjnej było szybkie i sprawiedliwe.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Opona letnie Continental ContiCrossContact UHP 265/40 R21 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opony Continental CrossContact UHP 265/40 R21 105Y XL FR MO posiadają homologację MO, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Continental CrossContact UHP 265/40 R21 105Y XL FR MO spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena B, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 73 decybeli.
Co może mieć wpływ na spalanie paliwa? Spalanie paliwa w samochodach to parametr zmienny, na który wpływ ma nie tylko częstotliwość użytkowania auta, ale również technika jazdy oraz konstrukcja pojazdu. W jaki sposób opony mogą wpłynąć na ilość spalanego paliwa?
Czy opony mogą wpłynąć na wyższe spalanie?
Nieodpowiednio dobrane opony o niskiej klasie energetycznej cechują się bardzo wysokim oporem toczenia. Powoduje on, że pojazd musi włożyć więcej energii w jazdę, a co za tym idzie – zużyć więcej paliwa. Nie tylko nawierzchnia, lecz również konstrukcja bieżnika i mieszanka, z której wykonano oponę, mają wpływ na to, czy opona będzie przesuwała się gładko po jezdni zużywając mniej paliwa, czy zużyje wiele energii na pokonanie oporów toczenia. Na etykietach unijnych opon produkowanych od 2012 należy umieszczać czytelną informację o klasie energetycznej produktu, pozwalającej ocenić jaki wpływ na koszty eksploatacji oraz na ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery będzie miał dany rodzaj ogumienia. Opona Continental ContiCrossContact UHP w rozmiarze 265/40 R21 105Y posiada klasę B w kategorii opór toczenia. Wybierając opony z oceną B, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy C.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Continental posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Hałas w aucie – co go powoduje i jak to zredukować? Jednym z czynników generujących największy hałas podczas jazdy samochodem, są opony. Podczas odrywania się ogumienia od asfaltu powstaje dźwięk, tym większy, im więcej jest jadących daną trasą z dużą prędkością aut. Jak temu zapobiegać?
Dlaczego warto walczyć z hałasem generowanym przez opony?
Im niższy poziom hałasu w aucie, tym wyższy komfort podróży – dla kierowcy i pasażerów. Nie jest to bez znaczenia także dla osób, które zamieszkują w pobliżu ruchliwych tras lub idą poboczem wzdłuż drogi o sporym natężeniu ruchu. W trosce o środowisko naturalne oraz zdrowie ludzi w 2012 Unia Europejska narzuciła restrykcyjne przepisy etykietowania ogumienia. W zgodzie z nimi producenci opon na etykietach swoich wyrobów mają obowiązek umieszczania informacji o natężeniu dźwięku powodowanego przy prędkości 80 km/h przez tę oponę, poprzez graficzne oznaczenie jedną falą – niskiego poziomu decybeli, dwiema – zgodnego z przyszłymi przepisami poziomu hałasu, oraz trzema – dopuszczalnymi, lecz najgłośniejszymi z dostępnych modeli. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu ContiCrossContact UHP, wynosi 73 decybele przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 1185 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 2370 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 3555 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 4740 zł | Oblicz wysokość raty |