Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL, ZR, MO, FR

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni

Marka:
Continental
Model:
ContiSportContact 5P
Kod produktu:
03507100000
Rozmiar:
Sezon:
letnie
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
F B 72dB
7 lat
Nośność:
95 = max 690 kg
Prędkość:
Y = max 300 km/h
Tak (XL)
Tak (FR)
Tak (MO)
Inne:
ZR
Oznaczenia:
XL, ZR, MO, FR
691 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 5-7 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR - Dane techniczne

Opony Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95 Y to opony letnie. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 235 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Continental wysokość profilu wynosi 40, co oznacza, że wysokość boku stanowi 40 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Continental 235/40 R18 średnica pasujacej felgi wynosi 18 cali. Indeks prędkości dla opony Continental ContiSportContact 5P w rozmiarze 235/40 R18 został wyrażony literą Y, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 300 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 95 na oponie Continental maksymalne obciążenie na oponę wynosi 690 kg.

Test opon Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Continental ContiSportContact 5P. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model ContiSportContact 5P w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2014 Auto Bild 1 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Continental to niemiecki producent opon oraz właściciel marek Barum, Matador, Uniroyal, General, Semperit, Viking i Gislaved. Swoim klientom gwarantuje, że produkowane opony łączą w sobie najnowocześniejsze technologie w przemyśle oponiarskim i najwyższą jakość produktów. Produkty grupy Continental spełniają wszystkie nie tylko europejskie ale i światowe wymagania w zakresie trwałości, wytrzymałości i niezawodności opon. Opony Continental ContiSportContact 5P posiadają 7 lat gwarancji od daty zakupu przy zachowaniu maksymalnego czasu eksploatacji wynoszącego dziesięć lat. Jeżeli z oponami dzieje się coś niepokojącego, eksperci Continental dołożą wszelkich starań aby wydanie decyzji reklamacyjnej było szybkie i sprawiedliwe.

Kiedy stosować opony letnie 235/40 R18 firmy Continental?

Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona letnie Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Rant ochronny felgi

Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.

Homologacja opon Continental ContiSportContact 5P

Opony Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR posiadają homologację MO, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.

Bieżnik asymetryczny ContiSportContact 5P w rozmiarze 235/40R18

Opona Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95 Y to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Continental Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu ContiSportContact 5P

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.

F
B
72dB

Opory toczenia "F" w Continental ContiSportContact 5P

Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?

Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?

Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y posiada klasę F w kategorii opór toczenia.

Opony letnie Continental oceniona na "B" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.

Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.

Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Continental posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.

Hałas "72 decybeli" w oponach ContiSportContact 5P 235/40 R18

Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.

Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?

Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu ContiSportContact 5P, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95Y XL ZR MO FR na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 691 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1382 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2073 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 2764 zł Oblicz wysokość raty