Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni

Marka:
Continental
Model:
CrossContact UHP
Kod produktu:
03540710000
Rozmiar:
Sezon:
letnie
Typ:
4x4
Klasa:
premium
E C 74dB
7 lat
Nośność:
112 = max 1120 kg
Prędkość:
H = max 210 km/h
Tak (XL)
Oznaczenia:
XL
895 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 5-7 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL - Dane techniczne

Opony Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112 H to opony letnie. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 255 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Continental wysokość profilu wynosi 60, co oznacza, że wysokość boku stanowi 60 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Continental 255/60 R18 średnica pasujacej felgi wynosi 18 cali. Indeks prędkości dla opony Continental CrossContact UHP w rozmiarze 255/60 R18 został wyrażony literą H, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 210 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 112 na oponie Continental maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1120 kg.

Test opon Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Continental CrossContact UHP. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model CrossContact UHP w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2012 ADAC 1 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Continental to niemiecki producent opon oraz właściciel marek Barum, Matador, Uniroyal, General, Semperit, Viking i Gislaved. Swoim klientom gwarantuje, że produkowane opony łączą w sobie najnowocześniejsze technologie w przemyśle oponiarskim i najwyższą jakość produktów. Produkty grupy Continental spełniają wszystkie nie tylko europejskie ale i światowe wymagania w zakresie trwałości, wytrzymałości i niezawodności opon. Opony Continental CrossContact UHP posiadają 7 lat gwarancji od daty zakupu przy zachowaniu maksymalnego czasu eksploatacji wynoszącego dziesięć lat. Jeżeli z oponami dzieje się coś niepokojącego, eksperci Continental dołożą wszelkich starań aby wydanie decyzji reklamacyjnej było szybkie i sprawiedliwe.

Kiedy stosować opony letnie 255/60 R18 firmy Continental?

Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona letnie Continental CrossContact UHP 255/60 R18 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Bieżnik asymetryczny CrossContact UHP w rozmiarze 255/60R18

Opona Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112 H to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Continental Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu CrossContact UHP

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 74 decybeli.

E
C
74dB

Opory toczenia "E" w Continental CrossContact UHP

Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.

Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?

Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.

Opony letnie Continental oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Continental posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "74 decybeli" w oponach CrossContact UHP 255/60 R18

Poziom hałasu generowanego przez opony – wybierz mądrze. W trosce o środowisko naturalne oraz, rzecz jasna, o komfort uczestników ruchu drogowego, Unia Europejska narzuciła producentom opon w 2012 roku obowiązek etykietowania swoich wyrobów między innymi graficznie oznaczając na nich poziom decybeli generowanych przez daną oponę.

Czemu ma służyć etykietowanie opon?

Poprzez proste oznaczenie graficzne można wybrać opony z jedną, dwiema lub trzeba czarnymi falami, oznaczającymi ciche, średnie i głośne opony. Hałas zewnętrzny generowany przez ogumienie powodowany jest poprzez odrywanie się bieżnika od asfaltu i nie da się go całkowicie wyeliminować. Można jednak poprzez odpowiednio dobrana mieszankę i krój bieżnika zmniejszyć hałas, jaki opona będzie wydawać przy prędkości 80 km/h. Wybierając swoje opony warto zwrócić uwagę na ten parametr, gdyż nie jest on bez znaczenia dla komfortu jazdy. Przy cichych oponach dużo przyjemniej jest słuchać w czasie jazdy radia czy rozmawiać z pasażerami, a dodatkowo hałas jest mniej szkodliwy dla środowiska naturalnego i mieszkających w pobliżu ruchliwych tras ludzi. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu CrossContact UHP, wynosi 74 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Continental CrossContact UHP 255/60 R18 112H XL na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 895 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1790 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2685 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 3580 zł Oblicz wysokość raty