Rok produkcji 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 24h
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 24h
Frigo 2 jest najbardziej popularną oponą zimową Dębicy. Opona jest przeznaczona do aut miejskich, kompaktowych, a także samochodów klasy średniej. Została zaprojektowana z myślą o kierowcach ceniących wygodę oraz oszczędnoś. Konstrukcja opony zapewnia długie przebiegi oraz komfortową jazdę zimą. Zoptymalizowana powierzchnia styku opony z podłożem przekłada się na dobrą przyczepność na zimowych drogach. Kierunkowy bieżnik z szerokimi rowkami skutecznie usuwa wodę i błoto pośniegowe zmniejszając ryzyko aquaplaningu.
Wysoka trwałość, lepsza przyczepność i większa odporność na poślizg w trudnych warunkach zimowych - to najważniejsze cechy nowej opony zimowej Dębica Frigo 2. W stosunku do swej poprzedniczki Frigo 2 ma nowy udoskonalony skład gumy dostosowany do niskich temperatur. Jest też cichsza. Wprowadzone udoskonalenia sprawiły także, że na Frigo 2 można będzie przejechać więcej kilometrów. Oponę Dębica Frigo 2 zaprojektowano z myślą o Klientach, dla których zimą bezpieczeństwo jest kwestią kluczową, ale którzy zwracają też uwagę na cenę. Nowa opona Dębicy spełnia oczekiwania konsumentów oferując dobrą przyczepność na mokrej, ośnieżonej lub oblodzonej nawierzchni oraz większą trwałość.
Konstrukcja opony Frigo 2 została oparta o nowy skład mieszanki, który zapewnia jej elastyczność w niskich temperaturach poprawiając charakterystykę zużycia opony i zapewniając jej optymalną przyczepność, gdy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Wszystko to owocuje zwiększeniem przebiegu opony Frigo 2. Klocki bieżnika złożone są z dwóch elementów, co zwiększa ilość krawędzi stykających się z jezdnią.
Kierunkowy profil bieżnika oraz zwiększona ilość rowków zapewnia skuteczniejsze odprowadzanie błota pośniegowego i wody, co z kolei zwiększa odporność opony na zjawisko aquaplaningu, czyli poślizgu na cienkiej warstwie wody oraz slushplaningu, czyli ślizgania się na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym. Charakterystyczne ułożenie klocków bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu, a solidne klocki barkowe opony zapewniają doskonałe prowadzenie samochodu na zakrętach. Dzięki udoskonalonej konstrukcji stopki opona jest lepiej osadzona na obręczy felgi, co z kolei redukuje wibracje i zwiększa komfort jazdy.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Dębica Frigo 2. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Frigo 2 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2018 | ADAC | 6 miejsce | 175/65R14 |
Opinie o oponie: Dębica Frigo 2 155/65 R13 73T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dębica Frigo 2 obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony Frigo 2 155/65 R13 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona Dębica Frigo 2 155/65 R13 73T posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Dębica Frigo 2 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dębica Frigo 2 155/65 R13 73T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 67 decybeli.
Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?
Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?
Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Dębica Frigo 2 155/65 R13 73T posiada klasę F w kategorii opór toczenia.
Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.
Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?
Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Dębica posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.
Dlaczego poziom hałasu w oznaczeniach na oponach ma takie znaczenie? Hałas generowany przez jadące samochody dotyczy w dużej mierze dźwięku, jaki wydaje bieżnik opony odrywający się od nawierzchni podczas jazdy. Więcej samochodów na ruchliwej trasie – równa się większy hałas, który jest szczególnie przykry dla otoczenia, ale i dla samych kierowców i ich pasażerów.
Jak kupić najcichszą oponę?
Odkąd wszedł w 2012 roku przepis unijny mówiący o obowiązku odpowiedniego etykietowania opon, konsument sam może wybrać model generujący najniższy poziom hałasu. Najcichsze opony oznakowane są mniejszą liczbą ciemnych łuków (fal) na grafice oraz liczbowym wskazaniu decybeli, jakie generuje dany model przy prędkości 80 km/h. Im cichszą oponę zamontuje się w swoich kołach, tym przyjemniejsza, ale również mniej szkodliwa dla środowiska będzie jazda samochodem. Trzy fale na grafice to wciąż dopuszczalny poziom, jednak najlepszym wyborem będzie produkt z jedną falą – najcichszy. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Frigo 2, wynosi 67 decybeli przy prędkości 80km/h .
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 194 zł | Raty niedostępne |
2 szt. | 388 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 582 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 776 zł | Oblicz wysokość raty |