Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RSC, *, MFS, 3PMSF, M+S

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni

Marka:
Dunlop
Model:
SP Winter Sport 4D
Kod produktu:
527623
Rozmiar:
Sezon:
zimowe
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
F C 69dB
5 lat
Nośność:
94 = max 670 kg
Prędkość:
H = max 210 km/h
Tak (MFS)
Tak (RSC)
Tak (*)
Oznaczenia:
*, MFS, RSC, DSROF, 3PMSF, M+S
765 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 5-7 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RUN FLAT MFS * - Dane techniczne

Dunlop to brytyjska marka opon samochodowych klasy premium. Początki firmy określa się na rok 1888, gdzie dziełem przypadku John Dunlop stworzył pierwszą oponę pneumatyczną. Marka obecnie jest częścią amerykańskiego koncernu Goodyear. Opony Dunlop oferują bardzo dobre osiągi oraz doskonałą jakość wykonania. Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 są to opona zimowe polecane szczególnie dla kierowców poruszających się autami o większej mocy. Nowoczesne technologie, innowacyjne rozwiązania oraz staranne wykonanie gwarantują, iż model SP Winter Sport 4D spełni oczekiwania kierowców wymagających najwyższych parametrów, które oferuje klasa premium. Doskonałe osiągi opon Dunlop pozwalają na bezpieczne i komfortowe podróżowanie podczas zimy, nawet przy dynamicznej jeździe. Dla modelu225/50 R17 szerokość opony wynosi 225 mm. Wysokość profilu w tym przypadku to 50% szerokości. Wariant opony SP Winter Sport 4D przeznaczony jest dla felg w rozmiarze 17 cali co oznacza, że jego średnica wynosi 43.18 cm.
Opony Dunlop, model SP Winter Sport 4D w rozmiarze 225/50 R17 przypisywane są do produktów najwyższej klasy. Ogumienie to spełni oczekiwania kierowców reprezentujących typowo sportowy styl jazdy. Kierunkowy bieżnik w kształtem przypominającym literę "V" oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, iż opona zachowuje odpowiednią elastyczność w szerokim zakresie temperatur. Produkt charakteryzuje się doskonałą przyczepnością na lodzie i śniegu, a to za sprawą licznych klocków, które wgryzają się w nawierzchnie. Budowa bieżnika gwarantuje stabilne prowadzenie w zakrętach oraz zmniejsza szanse wystąpienia aquaplaningu. Kierunkowa rzeźba efektywnie odprowadza śnieg, błoto i wodę spod kół. Wybierając producenta Dunlop otrzymujemy ogumienie, które jest częścią jednego z najbardziej cenionych koncernów - Goodyear. Zyskujemy także pewność, że po zamontowaniu opon na felgi 17 naszego samochodu, trafiają do nas produkty marki, która posiada ponad 100 letnie doświadczenie w branży. Co więcej ogumienie brytyjskiego producenta cieszy się tak dużym zaufaniem wśród producentów samochodów, że trafia na pierwszy montaż do nowych aut marek BMW, Audi, Honda czy też Opel. Dunlop 225/50 R17 to bardzo dobry wybór dla wszystkich, którzy cenią sobie doskonałe właściwości jezdne oraz bezpieczeństwo.
Opona Dunlop 225/50 R17 oferuje osiągi typowe dla produktów klasy premium. Etykieta Unii Europejskiej dla modelu SP Winter Sport 4D w rozmiarze 225/50 R17 informuje, iż opory toczenia zostały ocenione na klasę F (zużycie paliwa). Przyczepność na mokrej drodze, została oceniona na notę C. Poziom generowanego hałasu zewnętrznego przez oponę SP Winter Sport 4D wynosi 69 dB. Dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 670 kg i oznaczone jest indeksem 94. Indeks prędkości dla opony Dunlop został oznaczy literą H, pozwala to poruszać się z prędkością do 210 km/h. Opona Dunlop SP Winter Sport 4D spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące ogumienia zimowego. Produkt został oznaczony symbolem Three Peak Mountain SnowFlake (3PMSF).
Opony Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94 H to opony zimowe. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 225 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Dunlop wysokość profilu wynosi 50, co oznacza, że wysokość boku stanowi 50 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Dunlop 225/50 R17 średnica pasujacej felgi wynosi 17 cali. Indeks prędkości dla opony Dunlop SP Winter Sport 4D w rozmiarze 225/50 R17 został wyrażony literą H, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 210 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 94 na oponie Dunlop maksymalne obciążenie na oponę wynosi 670 kg.

Test opon Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RUN FLAT MFS *

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Dunlop SP Winter Sport 4D. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model SP Winter Sport 4D w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2014 ADAC 3 miejsce
2014 ACE Szczególnie polecane
2014 Auto Bild 1 miejsce
2014 Auto Bild 2 miejsce
2014 Auto Motor 3 miejsce
2014 Auto Zeitung Szczególnie polecane
2014 OFF-ROAD 2 miejsce
2013 ADAC Polecane
2013 Auto Bild Polecane
2013 Auto Bild 1 miejsce
2013 Auto Motor 3 miejsce
2012 ADAC 3 miejsce
2012 Auto Motor 3 miejsce
2012 ADAC 2 miejsce
2012 ACE Polecane
2012 Auto Zeitung Szczególnie polecane

Opinie

Opinie o oponie: Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RUN FLAT MFS * są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop SP Winter Sport 4D obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.

Kiedy stosować opony zimowe 225/50 R17 firmy Dunlop?

Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony SP Winter Sport 4D 225/50 R17 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.

Technologia Run Flat w oponach Dunlop

Zaletą stosowania tego typu technologii jest możliwość kontynuowania jazdy nawet po przebiciu opony. Wzmocniona ściana boczna utrzymuje ciężar pojazdu nawet przy braku ciśnienia powietrza. Co ważne, nie powoduje to dezaktywacji systemów stabilizacji pojazdu. Producent opony Dunlop deklaruje, że po spadku ciśnienia w oponach do zera, samochód przejedzie kolejne 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h. W praktyce okazuje się, że rzeczywiste wartości są dużo wyższe niż deklarowane. Producenci opon stosują rozmaite oznaczenia wskazujące na zastosowanie technologii Run Flat w swoich produktach. I tak Bridgestone oznacza je jako RFT,Goodyear EMT, Michelin ZP, Continental SSR, Pirelli Run Flat, a Dunlop DSST.

Rant ochronny felgi

Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.

Homologacja opon Dunlop SP Winter Sport 4D

Opony Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RUN FLAT MFS * posiadają homologację *, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.

Bieżnik kierunkowy SP Winter Sport 4D w rozmiarze 225/50R17

Opona Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RUN FLAT MFS * posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Podczas montażu opon Dunlop SP Winter Sport 4D o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.

Etykieta unijna modelu SP Winter Sport 4D

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RUN FLAT MFS * spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 69 decybeli.

F
C
69dB

Opory toczenia "F" w Dunlop SP Winter Sport 4D

Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?

Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?

Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H posiada klasę F w kategorii opór toczenia.

Opony zimowe Dunlop oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Dunlop posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "69 decybeli" w oponach SP Winter Sport 4D 225/50 R17

Hałas zewnętrzny opon – dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? Lubimy, gdy podczas jazdy samochodem nieznośną ciszę zakłóca nam tylko lecące w tle radio lub gdy możemy delektować się rozmową ze współpasażerami bez konieczności podnoszenia głosu. Dobrze dobrane opony mogą temu sprzyjać!

Decybele mają znaczenie!

Hałas zewnętrzny generowany przez opony przy prędkości standardowej 80 km/h to zjawisko przykre i uciążliwe, szczególnie przy długiej trasie. Jeszcze bardziej narzekają na nie osoby zamieszkałe przy najbardziej ruchliwych trasach – im więcej samochodów, tym wyższe natężenie nieprzyjemnego szumu opon. Na etykietach opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej można znaleźć oznaczenie poziomu hałasu zewnętrznego. Jedna czarna fala oznacza niski poziom, przyjazny dla środowiska i zdecydowanie warty kupienia. Dwie fale to poziom zgodny z przepisami, które mają zostać wprowadzone, a trzy – oznaczają wciąż dopuszczalną liczbę decybeli według unijnych norm, jednak generujące największy hałas. Wybierz rozsądnie! Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu SP Winter Sport 4D, wynosi 69 decybeli przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Dunlop SP Winter Sport 4D 225/50 R17 94H RUN FLAT MFS * na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 765 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1530 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2295 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 3060 zł Oblicz wysokość raty