Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Dunlop SP Winter Sport 4D. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model SP Winter Sport 4D w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2014 | ADAC | 3 miejsce | 195/65R15 |
2014 | ACE | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2014 | Auto Bild | 1 miejsce | 225/50R17 |
2014 | Auto Bild | 2 miejsce | 235/65R17 |
2014 | Auto Motor | 3 miejsce | 205/55R16 |
2014 | Auto Zeitung | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2014 | OFF-ROAD | 2 miejsce | 215/65R16 |
2013 | ADAC | Polecane | 225/45R17 |
2013 | Auto Bild | Polecane | 195/65R15 |
2013 | Auto Bild | 1 miejsce | 215/65R16 |
2013 | Auto Motor | 3 miejsce | 225/50R17 |
2012 | ADAC | 3 miejsce | 205/55R16 |
2012 | Auto Motor | 3 miejsce | 235/55R17 |
2012 | ADAC | 2 miejsce | 215/65R16 |
2012 | ACE | Polecane | 215/65R16 |
2012 | Auto Zeitung | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
Opinie o oponie: Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R17 97H *, MO są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop SP Winter Sport 4D obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony SP Winter Sport 4D 225/55 R17 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opony Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R17 97H *, MO posiadają homologację *, MO, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Opona Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R17 97H *, MO posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Dunlop SP Winter Sport 4D o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R17 97H *, MO spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 70 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop SP Winter Sport 4D w rozmiarze 225/55 R17 97H posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.
Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?
Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Dunlop posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.
Hałas w aucie – jak go zminimalizować? Podczas jazdy hałasuje nie tylko nasz samochód, lecz również otoczenie, w którym przebywamy. Można jednak poprzez właściwie dopasowane opony zmniejszyć natężenie dźwięków wydawanych przez nasze auto, i warto do tego zmierzać.
Jak to osiągnąć?
Hałasują inne samochody, ale również ciężko pracujący silnik auta, krople deszczu obijające się o blachę i rozpryskujące pod oponami. Jednak największy szum generują same opony podczas odrywania się bieżnika od asfaltu, i z tym można się uporać wybierając odpowiedni model ogumienia. Etykiety unijne na oponach mówią wyraźnie poprzez symbol graficzny i oznaczenie liczbowe, jaki poziom hałasu generuje dana opona. Najlepszym wyborem są modele z jedną ciemniejszą falą. Zarówno zastosowana w nich mieszanka, jak i odpowiednio zaprojektowany bieżnik sprawiają, że opona odrywa się od nawierzchni wywołując zaledwie niewielki poziom hałasu. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu SP Winter Sport 4D, wynosi 70 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 690 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1380 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2070 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2760 zł | Oblicz wysokość raty |