Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Dunlop Sport BluResponse w rozmiarze 195/50 R15 82 V to letnia opona, zaprojektowana do użytku w samochodach osobowych. Asymetryczna konstrukcja bieżnika ze zróżnicowaną proporcją obszarów płaskich i wypukłych sprawia, że opona Sport BluResponse bardzo skutecznie radzi sobie z aquaplaningiem. Sport BluResponse 195/50 R15 charakteryzuje się aerodynamicznym kształtem i specjalną mieszanką redukującą ilość wytwarzanego ciepła, co wpływa na obniżenie oporów toczenia nawet o 30% w porównaniu z poprzednim modelem. Dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki polimerowej opony Dunlop charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością i prowadzeniem w warunkach wysokiej wilgotności. Poprzez zastosowanie szerokich rowków centralnych, których zadaniem jest szybkie usuwanie wody spod czoła opony 195/50 R15, udało się zredukować zjawisko aquaplaningu.
Przy projektowaniu opon Sport BluResponse 195/50 R15 producent wykorzystał swoje doświadczenie wyścigowe dzięki czemu zaprojektowane opony letnie Dunlop charakteryzują się nie tylko doskonałą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni ale również wysoką odpornością na zużycie.
Opony Dunlop Sport BluResponse w rozmiarze 15 cali notują krótszą drogę hamowania na drogach mokrych i suchych odpowiednio o 2,8 i 3 metry oraz oszczędność paliwa sięgającą 5%. Zamknięte rowki w barku opony odpowiadają za tłumienie emisji hałasu i redukcję odbieranego poziomu hałasu zewnętrznego. Zaprojektowane do szybkiej, dynamicznej jazdy, dodatkowo usztywnione bloki bieżnika zwiększają kontakt opony z nawierzchnią podczas hamowania.
Specjalny system osadzania obręczy
Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia, co poprawia kontrolę nad pojazdem i zapewnia lepsze czucie drogi.
Bezszwowa opaska nylonowa
Technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach to doskonała stabilność podczas szybkiej jazdy oraz płynne i równomierne zużycie.
System ochrony felgi.
Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i jest umiejscowiony na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.
Bieżnik wielokątowy
Bieżnik wielokątowy w oponach Dunlop 195/50 R15 wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia zdecydowanie większą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efektem czego jest większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów oraz lepsze wyczucie drogi.
Płaski profil bieżnika
Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Dunlop Sport Bluresponse. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Sport Bluresponse w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2021 | Auto Bild | 19 miejsce | 205/55R16 |
2019 | ACE | 2 miejsce | 205/55R16 |
2018 | AutoBild | 11 miejsce | 195/65R15 |
2017 | ADAC | 6 miejsce | 195/65R15 |
2016 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2016 | Autoklub CR | 2 miejsce | 225/45R17 |
2016 | ADAC | 3 miejsce | 185/65R15 |
2015 | ÖAMTC | Szczególnie godna polecenia | 185/60R14 |
2015 | Stiftung Warentest | 2 miejsce | 185/60R14 |
2015 | TCS | Szczególnie godna polecenia | 185/60R14 |
2015 | Stiftung Warentest | Dobra | 205/55R16 |
2015 | ÖAMTC | Dobra | 205/55R16 |
2015 | TCS | Dobra | 205/55R16 |
2015 | Auto Motor | Godna polecenia | 225/50R17 |
2015 | Auto Straßenverkehr | Godna polecenia | 225/50R17 |
2015 | Auto Bild | Dobra | 205/55R16 |
2015 | Auto Zeitung | Świetne prowadzenie | 215/65R16 |
2015 | ARBO | 2 miejsce | 205/55R16 |
2015 | GTU | 2 miejsce | 205/55R16 |
2015 | Auto Bild | Polecane | 215/65R16 |
2015 | ACE | 3 miejsce | 205/55R16 |
2015 | ADAC | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2015 | Auto Bild | 3 miejsce | 185/60R15 |
2015 | ADAC | Szczególnie polecane | 185/60R14 |
2014 | ADAC | 2 miejsce | 195/65R15 |
2014 | Testworld | Polecane | 205/55R16 |
2014 | Auto Motor | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2013 | Auto Bild | 1 miejsce | 195/65R15 |
2013 | ACE | 1 miejsce | 195/65R15 |
2013 | ACE/GTU | 1 miejsce | 195/65R15 |
2013 | Auto Zeitung | 1 miejsce | 215/55R16 |
2013 | Auto Motor | 1 miejsce | 205/55R16 |
2013 | ADAC | 3 miejsce | 185/60R15 |
Opinie o oponie: Dunlop Sport Bluresponse 195/50 R15 82V MFS są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Sport Bluresponse obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opona Dunlop Sport Bluresponse 195/50 R15 82V MFS wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.
Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Dunlop Sport Bluresponse 195/50 R15 82 V to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.
W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Dunlop Dunlop Sport Bluresponse 195/50 R15 82V MFS posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Sport Bluresponse 195/50 R15 82V MFS spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena A oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 67 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop Sport Bluresponse w rozmiarze 195/50 R15 82V posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Wybieramy najbezpieczniejszą oponę do jazdy po mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo w podróży zależy od wielu czynników, jednak zdolność zahamowania auta w krótkim czasie od wciśnięcia pedału hamulca z pewnością czyni ją bardziej podatną na kontrolowanie. Jak wybrać oponę o dobrej przyczepności?
Ocena efektywności hamowania na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to kluczowy element bezpiecznej jazdy i ważny czynnik przy wyborze opon. Najgorszą przyczepność opony mają w pierwszych minutach trwania intensywnych opadów – wówczas powierzchnia opony traci kontakt z nawierzchnią. W takich warunkach hamowanie jest nie tyle utrudnione, co po prostu nieskuteczne. Auto może wpaść w poślizg i o wypadek nietrudno. Na pomoc przy wyborze opon mogą przyjść przepisy unijne nakazujące producentom określanie efektywności hamowania na mokrej nawierzchni literami od A (najkrótsza droga hamowania) do G (najdłuższa droga hamowania). Przy tym oceny D ani G nie używa się. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop uzyskała klasę A w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą A zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy B. Wybierając oponę dobrego producenta o klasie efektywności hamowania A otrzymuje się gwarancję krótkiej drogi hamowania nawet w niesprzyjających warunkach – czyli bezpieczniejszą jazdę.
Dlaczego poziom hałasu w oznaczeniach na oponach ma takie znaczenie? Hałas generowany przez jadące samochody dotyczy w dużej mierze dźwięku, jaki wydaje bieżnik opony odrywający się od nawierzchni podczas jazdy. Więcej samochodów na ruchliwej trasie – równa się większy hałas, który jest szczególnie przykry dla otoczenia, ale i dla samych kierowców i ich pasażerów.
Jak kupić najcichszą oponę?
Odkąd wszedł w 2012 roku przepis unijny mówiący o obowiązku odpowiedniego etykietowania opon, konsument sam może wybrać model generujący najniższy poziom hałasu. Najcichsze opony oznakowane są mniejszą liczbą ciemnych łuków (fal) na grafice oraz liczbowym wskazaniu decybeli, jakie generuje dany model przy prędkości 80 km/h. Im cichszą oponę zamontuje się w swoich kołach, tym przyjemniejsza, ale również mniej szkodliwa dla środowiska będzie jazda samochodem. Trzy fale na grafice to wciąż dopuszczalny poziom, jednak najlepszym wyborem będzie produkt z jedną falą – najcichszy. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Sport Bluresponse, wynosi 67 decybeli przy prędkości 80km/h .
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 522 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1044 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 1566 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2088 zł | Oblicz wysokość raty |