Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Dunlop Sport BluResponse w rozmiarze 205/50 R16 87 V to letnia opona, zaprojektowana do użytku w samochodach osobowych. Asymetryczna konstrukcja bieżnika ze zróżnicowaną proporcją obszarów płaskich i wypukłych sprawia, że opona Sport BluResponse bardzo skutecznie radzi sobie z aquaplaningiem. Sport BluResponse 205/50 R16 charakteryzuje się aerodynamicznym kształtem i specjalną mieszanką redukującą ilość wytwarzanego ciepła, co wpływa na obniżenie oporów toczenia nawet o 30% w porównaniu z poprzednim modelem. Dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki polimerowej opony Dunlop charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością i prowadzeniem w warunkach wysokiej wilgotności. Poprzez zastosowanie szerokich rowków centralnych, których zadaniem jest szybkie usuwanie wody spod czoła opony 205/50 R16, udało się zredukować zjawisko aquaplaningu.
Przy projektowaniu opon Sport BluResponse 205/50 R16 producent wykorzystał swoje doświadczenie wyścigowe dzięki czemu zaprojektowane opony letnie Dunlop charakteryzują się nie tylko doskonałą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni ale również wysoką odpornością na zużycie.
Opony Dunlop Sport BluResponse w rozmiarze 16 cali notują krótszą drogę hamowania na drogach mokrych i suchych odpowiednio o 2,8 i 3 metry oraz oszczędność paliwa sięgającą 5%. Zamknięte rowki w barku opony odpowiadają za tłumienie emisji hałasu i redukcję odbieranego poziomu hałasu zewnętrznego. Zaprojektowane do szybkiej, dynamicznej jazdy, dodatkowo usztywnione bloki bieżnika zwiększają kontakt opony z nawierzchnią podczas hamowania.
Specjalny system osadzania obręczy
Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia, co poprawia kontrolę nad pojazdem i zapewnia lepsze czucie drogi.
Bezszwowa opaska nylonowa
Technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach to doskonała stabilność podczas szybkiej jazdy oraz płynne i równomierne zużycie.
System ochrony felgi.
Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i jest umiejscowiony na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.
Bieżnik wielokątowy
Bieżnik wielokątowy w oponach Dunlop 205/50 R16 wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia zdecydowanie większą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efektem czego jest większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów oraz lepsze wyczucie drogi.
Płaski profil bieżnika
Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Dunlop Sport Bluresponse. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Sport Bluresponse w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2021 | Auto Bild | 19 miejsce | 205/55R16 |
2019 | ACE | 2 miejsce | 205/55R16 |
2018 | AutoBild | 11 miejsce | 195/65R15 |
2017 | ADAC | 6 miejsce | 195/65R15 |
2016 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2016 | Autoklub CR | 2 miejsce | 225/45R17 |
2016 | ADAC | 3 miejsce | 185/65R15 |
2015 | ÖAMTC | Szczególnie godna polecenia | 185/60R14 |
2015 | Stiftung Warentest | 2 miejsce | 185/60R14 |
2015 | TCS | Szczególnie godna polecenia | 185/60R14 |
2015 | Stiftung Warentest | Dobra | 205/55R16 |
2015 | ÖAMTC | Dobra | 205/55R16 |
2015 | TCS | Dobra | 205/55R16 |
2015 | Auto Motor | Godna polecenia | 225/50R17 |
2015 | Auto Straßenverkehr | Godna polecenia | 225/50R17 |
2015 | Auto Bild | Dobra | 205/55R16 |
2015 | Auto Zeitung | Świetne prowadzenie | 215/65R16 |
2015 | ARBO | 2 miejsce | 205/55R16 |
2015 | GTU | 2 miejsce | 205/55R16 |
2015 | Auto Bild | Polecane | 215/65R16 |
2015 | ACE | 3 miejsce | 205/55R16 |
2015 | ADAC | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2015 | Auto Bild | 3 miejsce | 185/60R15 |
2015 | ADAC | Szczególnie polecane | 185/60R14 |
2014 | ADAC | 2 miejsce | 195/65R15 |
2014 | Testworld | Polecane | 205/55R16 |
2014 | Auto Motor | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2013 | Auto Bild | 1 miejsce | 195/65R15 |
2013 | ACE | 1 miejsce | 195/65R15 |
2013 | ACE/GTU | 1 miejsce | 195/65R15 |
2013 | Auto Zeitung | 1 miejsce | 215/55R16 |
2013 | Auto Motor | 1 miejsce | 205/55R16 |
2013 | ADAC | 3 miejsce | 185/60R15 |
Opinie o oponie: Dunlop Sport Bluresponse 205/50 R16 87V są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Sport Bluresponse obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Opona Dunlop Sport Bluresponse 205/50 R16 87V wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.
Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Dunlop Sport Bluresponse 205/50 R16 87 V to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.
W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Dunlop Dunlop Sport Bluresponse 205/50 R16 87V posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Sport Bluresponse 205/50 R16 87V spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena B, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena A oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 68 decybeli.
Co może mieć wpływ na spalanie paliwa? Spalanie paliwa w samochodach to parametr zmienny, na który wpływ ma nie tylko częstotliwość użytkowania auta, ale również technika jazdy oraz konstrukcja pojazdu. W jaki sposób opony mogą wpłynąć na ilość spalanego paliwa?
Czy opony mogą wpłynąć na wyższe spalanie?
Nieodpowiednio dobrane opony o niskiej klasie energetycznej cechują się bardzo wysokim oporem toczenia. Powoduje on, że pojazd musi włożyć więcej energii w jazdę, a co za tym idzie – zużyć więcej paliwa. Nie tylko nawierzchnia, lecz również konstrukcja bieżnika i mieszanka, z której wykonano oponę, mają wpływ na to, czy opona będzie przesuwała się gładko po jezdni zużywając mniej paliwa, czy zużyje wiele energii na pokonanie oporów toczenia. Na etykietach unijnych opon produkowanych od 2012 należy umieszczać czytelną informację o klasie energetycznej produktu, pozwalającej ocenić jaki wpływ na koszty eksploatacji oraz na ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery będzie miał dany rodzaj ogumienia. Opona Dunlop Sport Bluresponse w rozmiarze 205/50 R16 87V posiada klasę B w kategorii opór toczenia. Wybierając opony z oceną B, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy C.
Wybieramy najbezpieczniejszą oponę do jazdy po mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo w podróży zależy od wielu czynników, jednak zdolność zahamowania auta w krótkim czasie od wciśnięcia pedału hamulca z pewnością czyni ją bardziej podatną na kontrolowanie. Jak wybrać oponę o dobrej przyczepności?
Ocena efektywności hamowania na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to kluczowy element bezpiecznej jazdy i ważny czynnik przy wyborze opon. Najgorszą przyczepność opony mają w pierwszych minutach trwania intensywnych opadów – wówczas powierzchnia opony traci kontakt z nawierzchnią. W takich warunkach hamowanie jest nie tyle utrudnione, co po prostu nieskuteczne. Auto może wpaść w poślizg i o wypadek nietrudno. Na pomoc przy wyborze opon mogą przyjść przepisy unijne nakazujące producentom określanie efektywności hamowania na mokrej nawierzchni literami od A (najkrótsza droga hamowania) do G (najdłuższa droga hamowania). Przy tym oceny D ani G nie używa się. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop uzyskała klasę A w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą A zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy B. Wybierając oponę dobrego producenta o klasie efektywności hamowania A otrzymuje się gwarancję krótkiej drogi hamowania nawet w niesprzyjających warunkach – czyli bezpieczniejszą jazdę.
Etykietowanie opon – czy hałas ma znaczenie? Każda opona w pojeździe mechanicznym wytwarza pewien dźwięk podczas odrywania się ogumienia od podłoża. Przypomina on szum i w dużym natężeniu jest szczególnie nieprzyjemny w odbiorze dla pasażerów, ale i dla otoczenia.
Dlaczego decybele mają tak duże znaczenie?
Przy ruchliwych trasach każdej godziny przewijają się olbrzymie liczby samochodów. Chcąc policzyć natężenie dźwięku hałasu ulicznego, należałoby nałożyć na siebie ilość decybeli wydawaną przez każdy z nich przy prędkości około 80 km/h. W godzinach szczytu ten hałas ma ogromny, negatywny wpływ na osoby zamieszkujące okoliczne tereny i niekorzystnie wpływa na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Walcząc z nadmiernym hałasem, Unia Europejska w 2012 roku narzuciła producentom opon nakaz umieszczania informacji graficznej i liczbowej, dotyczącej poziomu decybeli generowanego przez auto przy standardowej prędkości 80 km/h. Wybór modelu z najmniejszą liczbą czarnych fal jest najkorzystniejszy dla zdrowia i otoczenia, a także pozwala na przyjemną, cichą jazdę. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Sport Bluresponse, wynosi 68 decybeli przy prędkości 80km/h .
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 1036 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 2072 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 3108 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 4144 zł | Oblicz wysokość raty |