Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL, VW, MFS

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni

Marka:
Dunlop
Model:
Sport Maxx RT 2
Kod produktu:
539111
Rozmiar:
Sezon:
letnie
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
C A 70dB
5 lat
Nośność:
89 = max 580 kg
Prędkość:
W = max 270 km/h
Tak (XL)
Tak (MFS)
Tak (VW)
Oznaczenia:
MFS, XL
560 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 5-7 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW - Dane techniczne

Opony Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89 W to opony letnie. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 215 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Dunlop wysokość profilu wynosi 40, co oznacza, że wysokość boku stanowi 40 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Dunlop 215/40 R18 średnica pasujacej felgi wynosi 18 cali. Indeks prędkości dla opony Dunlop Sport Maxx RT 2 w rozmiarze 215/40 R18 został wyrażony literą W, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 270 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 89 na oponie Dunlop maksymalne obciążenie na oponę wynosi 580 kg.

Test opon Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Sport Maxx RT 2 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2021 Auto Zeitung 8 miejsce
2021 ADAC 6 miejsce
2019 Auto Bild 13 miejsce
2019 Gute Fahrt 3 miejsce
2019 Gute Fahrt 3 miejsce
2017 Gute Fahrt 2 miejsce
2017 EVO 5 miejsce
2017 AutoBild 2 miejsce
2017 SportsCars 5 miejsce
2017 AutoBild 4 miejsce
2017 Auto Motor 9 miejsce
2016 Auto Motor 2 miejsce
2016 GTU 3 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Dunlop Sport Maxx RT 2 obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.

Kiedy stosować opony letnie 215/40 R18 firmy Dunlop?

Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona letnie Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Rant ochronny felgi

Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.

Homologacja opon Dunlop Sport Maxx RT 2

Opony Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW posiadają homologację VW, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.

Bieżnik asymetryczny Sport Maxx RT 2 w rozmiarze 215/40R18

Opona Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89 W to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Dunlop Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu Sport Maxx RT 2

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena A oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 70 decybeli.

C
A
70dB

Opory toczenia "C" w Dunlop Sport Maxx RT 2

Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.

Jakie opony warto wybrać?

Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop Sport Maxx RT 2 w rozmiarze 215/40 R18 89W posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.

Opony letnie Dunlop oceniona na "A" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Wybieramy najbezpieczniejszą oponę do jazdy po mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo w podróży zależy od wielu czynników, jednak zdolność zahamowania auta w krótkim czasie od wciśnięcia pedału hamulca z pewnością czyni ją bardziej podatną na kontrolowanie. Jak wybrać oponę o dobrej przyczepności?

Ocena efektywności hamowania na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni to kluczowy element bezpiecznej jazdy i ważny czynnik przy wyborze opon. Najgorszą przyczepność opony mają w pierwszych minutach trwania intensywnych opadów – wówczas powierzchnia opony traci kontakt z nawierzchnią. W takich warunkach hamowanie jest nie tyle utrudnione, co po prostu nieskuteczne. Auto może wpaść w poślizg i o wypadek nietrudno. Na pomoc przy wyborze opon mogą przyjść przepisy unijne nakazujące producentom określanie efektywności hamowania na mokrej nawierzchni literami od A (najkrótsza droga hamowania) do G (najdłuższa droga hamowania). Przy tym oceny D ani G nie używa się. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Dunlop uzyskała klasę A w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą A zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy B. Wybierając oponę dobrego producenta o klasie efektywności hamowania A otrzymuje się gwarancję krótkiej drogi hamowania nawet w niesprzyjających warunkach – czyli bezpieczniejszą jazdę.

Hałas "70 decybeli" w oponach Sport Maxx RT 2 215/40 R18

Hałas w aucie – jak go zminimalizować? Podczas jazdy hałasuje nie tylko nasz samochód, lecz również otoczenie, w którym przebywamy. Można jednak poprzez właściwie dopasowane opony zmniejszyć natężenie dźwięków wydawanych przez nasze auto, i warto do tego zmierzać.

Jak to osiągnąć?

Hałasują inne samochody, ale również ciężko pracujący silnik auta, krople deszczu obijające się o blachę i rozpryskujące pod oponami. Jednak największy szum generują same opony podczas odrywania się bieżnika od asfaltu, i z tym można się uporać wybierając odpowiedni model ogumienia. Etykiety unijne na oponach mówią wyraźnie poprzez symbol graficzny i oznaczenie liczbowe, jaki poziom hałasu generuje dana opona. Najlepszym wyborem są modele z jedną ciemniejszą falą. Zarówno zastosowana w nich mieszanka, jak i odpowiednio zaprojektowany bieżnik sprawiają, że opona odrywa się od nawierzchni wywołując zaledwie niewielki poziom hałasu. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Sport Maxx RT 2, wynosi 70 decybeli przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Dunlop Sport Maxx RT 2 215/40 R18 89W XL MFS VW na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 560 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1120 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 1680 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 2240 zł Oblicz wysokość raty