Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H MFS, Run Flat, XL, 3PMSF, M+S

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 1-2 dni

Marka:
Falken
Model:
Eurowinter HS01
Kod produktu:
335542
Rozmiar:
Sezon:
zimowe
Typ:
osobowe
Klasa:
ekonomiczna
F C 71dB
5 lat
Nośność:
93 = max 650 kg
Prędkość:
H = max 210 km/h
Tak (XL)
Tak (MFS)
Tak (Run Flat)
Oznaczenia:
MFS, Run Flat, XL, 3PMSF, M+S
530 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 1-2 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H - Dane techniczne

Galeria zdjęć

Kliknij w wybrane zdjęcie aby je powiększyć.

Opony Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93 H to opony zimowe. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 205 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Falken wysokość profilu wynosi 50, co oznacza, że wysokość boku stanowi 50 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Falken 205/50 R17 średnica pasujacej felgi wynosi 17 cali. Indeks prędkości dla opony Falken Eurowinter HS01 w rozmiarze 205/50 R17 został wyrażony literą H, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 210 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 93 na oponie Falken maksymalne obciążenie na oponę wynosi 650 kg.

Test opon Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Falken Eurowinter HS01. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Eurowinter HS01 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2021 ADAC 8 miejsce
2019 ADAC 7 miejsce
2019 Auto Express 6 miejsce
2019 Auto Motor 7 miejsce
2018 Sportscars 8 miejsce
2018 Auto Bild 8 miejsce
2017 ADAC 9 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Producent udziela 5 lat gwarancji na opony Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H

Kiedy stosować opony zimowe 205/50 R17 firmy Falken?

Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony Eurowinter HS01 205/50 R17 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona zimowe Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Technologia Run Flat w oponach Falken

Zaletą stosowania tego typu technologii jest możliwość kontynuowania jazdy nawet po przebiciu opony. Wzmocniona ściana boczna utrzymuje ciężar pojazdu nawet przy braku ciśnienia powietrza. Co ważne, nie powoduje to dezaktywacji systemów stabilizacji pojazdu. Producent opony Falken deklaruje, że po spadku ciśnienia w oponach do zera, samochód przejedzie kolejne 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h. W praktyce okazuje się, że rzeczywiste wartości są dużo wyższe niż deklarowane. Producenci opon stosują rozmaite oznaczenia wskazujące na zastosowanie technologii Run Flat w swoich produktach. I tak Bridgestone oznacza je jako RFT,Goodyear EMT, Michelin ZP, Continental SSR, Pirelli Run Flat, a Dunlop DSST.

Rant ochronny felgi

Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.

Bieżnik kierunkowy Eurowinter HS01 w rozmiarze 205/50R17

Opona Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Podczas montażu opon Falken Eurowinter HS01 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.

Etykieta unijna modelu Eurowinter HS01

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 71 decybeli.

F
C
71dB

Opory toczenia "F" w Falken Eurowinter HS01

Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?

Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?

Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H posiada klasę F w kategorii opór toczenia.

Opony zimowe Falken oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Falken posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "71 decybeli" w oponach Eurowinter HS01 205/50 R17

Jakie opony hałasują najmocniej? Chcesz kupić nowe opony do swojego auta i jednym z istotnych kryteriów jest dla Ciebie niski poziom hałasu? Cenisz sobie komfort – to dobrze, bo dzięki temu dbasz również o słuch innych uczestników ruchu drogowego!

Jaki model opon wybrać?

Na etykiecie unijnej obowiązkowej dla opon od 2012 roku znajduje się między innymi informacja o hałasie zewnętrznym, jaki wytwarza opona odrywająca się od nawierzchni przy prędkości 80 km/h. Jedna ciemna fala na grafice to poziom 67-68 dB, dwie – około 71-72 dB, a trzy fale to 74-75 dB. Przy trzech falach opony generują hałas porównywalny do czterech jadących samochodów, choć wciąż jest to poziom dopuszczalny przez normy. Jeśli kierujesz się parametrem głośności przy zakupie opon, to najlepszym wyborem będą oczywiście te z mniejszą liczbą fal zaznaczonych na ciemno – pochodzą one od renomowanych producentów mających na uwadze dobro środowiska naturalnego, ale również komfort kierowcy i pasażerów podczas jazdy w długich trasach. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Eurowinter HS01, wynosi 71 decybeli przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Falken Eurowinter HS01 205/50 R17 93H na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 530 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1060 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 1590 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 2120 zł Oblicz wysokość raty