Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 3-4 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Falken Ziex ZE310 Ecorun. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Ziex ZE310 Ecorun w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2021 | Auto Bild | 15 miejsce | 205/55R16 |
2021 | Auto Motor | 9 miejsce | 195/55R16 |
2019 | Auto Motor | 8 miejsce | 215/55R17 |
2019 | ACE | 5 miejsce | 205/55R16 |
2019 | ADAC | 10 miejsce | 185/65R15 |
2018 | AutoBild | 3 miejsce | 195/65R15 |
Opinie o oponie: Falken Ziex ZE310 Ecorun 235/50 R18 101W XL MFS są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Opona letnie Falken Ziex ZE310 Ecorun 235/50 R18 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opona Falken Ziex ZE310 Ecorun 235/50 R18 101W XL MFS wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.
Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Falken Ziex ZE310 Ecorun 235/50 R18 101 W to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.
W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Falken Falken Ziex ZE310 Ecorun 235/50 R18 101W XL MFS posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Falken Ziex ZE310 Ecorun 235/50 R18 101W XL MFS spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena A oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 69 decybeli.
Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.
Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?
Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Falken Ziex ZE310 Ecorun 235/50 R18 101W posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.
Wybieramy najbezpieczniejszą oponę do jazdy po mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo w podróży zależy od wielu czynników, jednak zdolność zahamowania auta w krótkim czasie od wciśnięcia pedału hamulca z pewnością czyni ją bardziej podatną na kontrolowanie. Jak wybrać oponę o dobrej przyczepności?
Ocena efektywności hamowania na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to kluczowy element bezpiecznej jazdy i ważny czynnik przy wyborze opon. Najgorszą przyczepność opony mają w pierwszych minutach trwania intensywnych opadów – wówczas powierzchnia opony traci kontakt z nawierzchnią. W takich warunkach hamowanie jest nie tyle utrudnione, co po prostu nieskuteczne. Auto może wpaść w poślizg i o wypadek nietrudno. Na pomoc przy wyborze opon mogą przyjść przepisy unijne nakazujące producentom określanie efektywności hamowania na mokrej nawierzchni literami od A (najkrótsza droga hamowania) do G (najdłuższa droga hamowania). Przy tym oceny D ani G nie używa się. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Falken uzyskała klasę A w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą A zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy B. Wybierając oponę dobrego producenta o klasie efektywności hamowania A otrzymuje się gwarancję krótkiej drogi hamowania nawet w niesprzyjających warunkach – czyli bezpieczniejszą jazdę.
Hałas zewnętrzny opon – dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? Lubimy, gdy podczas jazdy samochodem nieznośną ciszę zakłóca nam tylko lecące w tle radio lub gdy możemy delektować się rozmową ze współpasażerami bez konieczności podnoszenia głosu. Dobrze dobrane opony mogą temu sprzyjać!
Decybele mają znaczenie!
Hałas zewnętrzny generowany przez opony przy prędkości standardowej 80 km/h to zjawisko przykre i uciążliwe, szczególnie przy długiej trasie. Jeszcze bardziej narzekają na nie osoby zamieszkałe przy najbardziej ruchliwych trasach – im więcej samochodów, tym wyższe natężenie nieprzyjemnego szumu opon. Na etykietach opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej można znaleźć oznaczenie poziomu hałasu zewnętrznego. Jedna czarna fala oznacza niski poziom, przyjazny dla środowiska i zdecydowanie warty kupienia. Dwie fale to poziom zgodny z przepisami, które mają zostać wprowadzone, a trzy – oznaczają wciąż dopuszczalną liczbę decybeli według unijnych norm, jednak generujące największy hałas. Wybierz rozsądnie! Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Ziex ZE310 Ecorun, wynosi 69 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 613 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1226 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 1839 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2452 zł | Oblicz wysokość raty |