Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 24h
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Firestone Multihawk 2. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Multihawk 2 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2018 | ADAC | 12 miejsce | 175/65R14 |
Opinie o oponie: Firestone Multihawk 2 175/65 R14 82T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Grupa Bridgestone gwarantuje, że opony Bridgestone, Firestone, Dayton, Seiberling i Saetta wyprodukowane zostały z największą starannością według najnowocześniejszych technologii produkcji. Ponadto producent zapewnia, że opony spełniają wszelkie wymogi najsurowszych europejskich norm. Na opony Firestone Multihawk 2 producent udziela 5 letniej gwarancji liczonej od daty produkcji opon. Reklamacji podlegają wady fabryczne, które zostały spowodowane naruszeniem procesu produkcji opony lub odchyleniami w produkcji jej elementów konstrukcyjnych. W przypadku stwierdzenia wady należy niezwłocznie zgłosić reklamację w punkcie zakupu opon.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Opona Firestone Multihawk 2 175/65 R14 82T posiada bieżnik symetryczny. Wzór symetryczny jest najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych, terenowych i pojazdów użytkowych. To klasyczna, bardzo popularna opcja wśród kierowców. W tego typu oponach zewnętrzna i wewnętrzna strona bieżnika są symetryczne - to znaczy, że są lustrzanymi odbiciami. Bloki bieżnika tworzą ciągłe żebra wokół opony. Opony symetryczne charakteryzują się najmniejszym zaawansowaniem technologicznym spośród dostępnych bieżników, a co za tym idzie są najtańsze w produkcji. Wpływa to na niższy stopień dostosowania opon do zmieniających się warunków na drodze. Mimo tego opony z bieżnikiem symetrycznym są trwałe, ciche i posiadają niskie opory toczenia przez co przyczyniają się do oszczędnego zużycia paliwa.
Oprócz dobrego stosunku ceny do jakości opony Firestone Multihawk 2 175/65 R14 82T wyposażone w bieżnik symetryczny są niezwykle wszechstronne, wydajne, łatwe w montażu i późniejszej rotacji ponieważ ta jest niezależna od kierunku obrotu. W związku z czym na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnych dodatkowych oznaczeń, które wskazywałby sposób montażu.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Firestone Multihawk 2 175/65 R14 82T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 69 decybeli.
Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.
Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?
Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Firestone Multihawk 2 175/65 R14 82T posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.
Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.
Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?
Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Firestone posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.
Hałas zewnętrzny opon – dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? Lubimy, gdy podczas jazdy samochodem nieznośną ciszę zakłóca nam tylko lecące w tle radio lub gdy możemy delektować się rozmową ze współpasażerami bez konieczności podnoszenia głosu. Dobrze dobrane opony mogą temu sprzyjać!
Decybele mają znaczenie!
Hałas zewnętrzny generowany przez opony przy prędkości standardowej 80 km/h to zjawisko przykre i uciążliwe, szczególnie przy długiej trasie. Jeszcze bardziej narzekają na nie osoby zamieszkałe przy najbardziej ruchliwych trasach – im więcej samochodów, tym wyższe natężenie nieprzyjemnego szumu opon. Na etykietach opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej można znaleźć oznaczenie poziomu hałasu zewnętrznego. Jedna czarna fala oznacza niski poziom, przyjazny dla środowiska i zdecydowanie warty kupienia. Dwie fale to poziom zgodny z przepisami, które mają zostać wprowadzone, a trzy – oznaczają wciąż dopuszczalną liczbę decybeli według unijnych norm, jednak generujące największy hałas. Wybierz rozsądnie! Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Multihawk 2, wynosi 69 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 222 zł | Raty niedostępne |
2 szt. | 444 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 666 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 888 zł | Oblicz wysokość raty |