Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 24h
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 24h
Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 91 W to opona letnia o asymetrycznym kształcie bieżnika. Najważniejsze cechy modelu Efficientgrip Performance to wysoka przyczepność, skuteczne hamowanie na mokrym asfalcie i wysoka oszczędność paliwa. Opony Goodyear EfficientGrip Performance zostały wprowadzone jako alternatywa dla opon Goodyear EfficientGrip. Dopisek "Performance" w nazwie modelu oznacza, że opony EfficientGrip Performance są przeznaczone dla samochodów o wyższej wydajności. Lekka konstrukcja i zoptymalizowany wzór bieżnika w połączeniu z innowacyjną mieszanką gumową przyczyniają się do zmniejszenia oporów toczenia dzięki czemu zmniejsza się zużycie paliwa i emisja CO2. W porównaniu ze swoim poprzednikiem opór toczenia EfficientGrip Performance został zmniejszony o 18%.
Dla zwiększenia pewności za kierownicą inżynierowie firmy Goodyear, producenta EfficientGrip Performance zdecydowali się zastosować technologię aktywnego hamowania ActiveBraking. Wspomniana technologia polega na wykorzystaniu innowacyjnego kształtu klocków bieżnika, który znacznie skraca drogę hamowania poprzez zwiększenie powierzchni kontaktu pomiędzy drogą, a oponą. Obserwowane różnice w drodze hamowania w stosunku do wiodących konkurentów wynosiły nawet 8% na wilgotnej i 3% na suchej nawierzchni.
Bieżnik opony EfficientGrip Performance 205/55 R17 składa się z dwóch różnych mieszanek gumowych, które zapewniają optymalne osiągi na mokrej nawierzchni.
Ocena A w kategorii "Przyczepność na mokrej nawierzchni" Ocena A - czyli najwyższa ocena możliwa do uzyskania w ramach klasyfikacji UE w odniesieniu do przyczepności na mokrej nawierzchni. Kategoria A oznacza najkrótszą drogę hamowania.
Lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni i niższe opory toczenia. Technologia WearControl zastosowana w oponach Goodyear zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością na mokrej nawierzchni, a niskimi oporami toczenia, wydłużając czas eksploatacji opony.
Mniejsze zużycie paliwa. Przy produkcji mieszanki gumowej do opon Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 korzystano z technologii FuelSaving, aby zapewnić ograniczenie strat energii opony. Opory toczenia mniejsze o 18% oznaczają mniejsze zużycie paliwa i wyraźną oszczędność dla użytkownika.
Pewna jazda dzięki krótszej drodze hamowania. Technologia ActiveBraking zapewnia lepszy kontakt opony z podłożem, przez co umożliwia skrócenie drogi hamowania — nawet o dwa metry (8%) na mokrej i o 3% na suchej nawierzchni.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Goodyear Efficientgrip Performance. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Efficientgrip Performance w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2019 | ADAC | 4 miejsce | 185/65R15 |
2019 | ACE | 6 miejsce | 205/55R16 |
2019 | Auto Motor | 4 miejsce | 215/55R17 |
2018 | ADAC | 12 miejsce | 205/55R16 |
2018 | AutoBild | 10 miejsce | 195/65R15 |
2018 | Auto Zeitung | 4 miejsce | 225/45R17 |
2017 | Auto Zeitung | 3 miejsce | 215/55R17 |
2017 | ADAC | 4 miejsce | 195/65R15 |
2017 | Gute Fahrt | 3 miejsce | 215/55R17 |
2017 | Autoklub ČR | 3 miejsce | 215/65R16 |
2016 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2016 | Autoklub CR | 3 miejsce | 225/45R17 |
2016 | ADAC | Szczególnie polecane | 185/65R15 |
2015 | ÖAMTC | Szczególnie godna polecenia | 205/55R16 |
2015 | Teknikens Värld | Zwycięzca testu | 225/45R17 |
2015 | Gute Fahrt | Dobra | 225/50R17 |
2015 | Auto Straßenverkehr | Godna polecenia | 225/50R17 |
2015 | Auto Motor | Godna polecenia | 225/50R17 |
2015 | TCS | Szczególnie godna polecenia | 205/55R16 |
2015 | Stiftung Warentest | Dobra | 205/55R16 |
2015 | TCS | Dobra | 185/60R14 |
2015 | ÖAMTC | Dobra | 185/60R14 |
2015 | Stiftung Warentest | Dobra | 185/60R14 |
2015 | ARBO | Zwycięzca testu | 205/55R16 |
2015 | GTU | Zwycięzca testu | 205/55R16 |
2015 | ADAC | 2 miejsce | 185/60R14 |
2015 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 185/60R15 |
2015 | ADAC | 2 miejsce | 205/55R16 |
2015 | ACE | 1 miejsce | 205/55R16 |
2014 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 225/50R17 |
2014 | Testworld | Polecane | 205/55R16 |
2014 | ADAC | 1 miejsce | 195/65R15 |
2013 | ACE | 3 miejsce | 195/65R15 |
2013 | Auto Bild | Polecane | 195/65R15 |
2013 | Auto Zeitung | 2 miejsce | 215/55R16 |
2013 | Auto Motor | 3 miejsce | 205/55R16 |
2013 | ADAC | Szczególnie polecana | 185/60R15 |
Opinie o oponie: Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 91W RUN FLAT FP * są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Goodyear Efficientgrip Performance obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Zaletą stosowania tego typu technologii jest możliwość kontynuowania jazdy nawet po przebiciu opony. Wzmocniona ściana boczna utrzymuje ciężar pojazdu nawet przy braku ciśnienia powietrza. Co ważne, nie powoduje to dezaktywacji systemów stabilizacji pojazdu. Producent opony Goodyear deklaruje, że po spadku ciśnienia w oponach do zera, samochód przejedzie kolejne 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h. W praktyce okazuje się, że rzeczywiste wartości są dużo wyższe niż deklarowane. Producenci opon stosują rozmaite oznaczenia wskazujące na zastosowanie technologii Run Flat w swoich produktach. I tak Bridgestone oznacza je jako RFT,Goodyear EMT, Michelin ZP, Continental SSR, Pirelli Run Flat, a Dunlop DSST.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opony Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 91W RUN FLAT FP * posiadają homologację *, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 91W RUN FLAT FP * wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.
Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R17 91 W to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.
W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Goodyear Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 91W RUN FLAT FP * posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 91W RUN FLAT FP * spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 66 decybeli.
Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.
Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?
Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R17 91W posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Goodyear posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Dlaczego poziom hałasu w oznaczeniach na oponach ma takie znaczenie? Hałas generowany przez jadące samochody dotyczy w dużej mierze dźwięku, jaki wydaje bieżnik opony odrywający się od nawierzchni podczas jazdy. Więcej samochodów na ruchliwej trasie – równa się większy hałas, który jest szczególnie przykry dla otoczenia, ale i dla samych kierowców i ich pasażerów.
Jak kupić najcichszą oponę?
Odkąd wszedł w 2012 roku przepis unijny mówiący o obowiązku odpowiedniego etykietowania opon, konsument sam może wybrać model generujący najniższy poziom hałasu. Najcichsze opony oznakowane są mniejszą liczbą ciemnych łuków (fal) na grafice oraz liczbowym wskazaniu decybeli, jakie generuje dany model przy prędkości 80 km/h. Im cichszą oponę zamontuje się w swoich kołach, tym przyjemniejsza, ale również mniej szkodliwa dla środowiska będzie jazda samochodem. Trzy fale na grafice to wciąż dopuszczalny poziom, jednak najlepszym wyborem będzie produkt z jedną falą – najcichszy. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Efficientgrip Performance, wynosi 66 decybeli przy prędkości 80km/h .
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 638 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1276 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 1914 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2552 zł | Oblicz wysokość raty |