Rok produkcji 2024 - 2025 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 3-4 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony Całoroczne Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Vector 4Seasons Gen-3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2021 | Auto Bild | 4 miejsce | 215/60R16 |
Opinie o oponie: Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 275/40 R19 105H są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Goodyear gwarantuje, że opony marek Goodyear, Dunlop, Dębica, Fulda oraz Sava wyprodukowano z najwyższą precyzją przy zastosowaniu najnowszych technologii. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne. Udzielona gwarancja na opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji, oznaczonej na boku opony.
Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Vector 4Seasons Gen-3 275/40 R19 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.
Opona Całoroczne Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 275/40 R19 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 275/40 R19 105H spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena A, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 73 decybeli.
Jak klasa efektywności energetycznej opon pomaga w dbaniu o środowisko naturalne? Nabywcy opon do swoich aut osobowych (czy jakichkolwiek innych) raczej nie kierują się w tym względzie dobrem środowiska, a jedynie komfortem jazdy. Warto jednak wiedzieć, że obowiązujące od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej etykiety umieszczane przez producentów na oponach mogą przyczynić się do wyborów konsumenckich korzystnych zarówno dla kierowcy, jak i stanu naszej planety. Jak to możliwe?
Co oznacza klasa efektywności energetycznej?
Na oponach znajdują się etykiety informujące o ocenie energetycznej, gdzie A oznacza najwyższą jakość, a G – najniższą. Kupując oponę w klasie A, konsument wybiera produkt o wysokiej przyczepności do podłoża i niskim oporze toczenia. To drugie jest siłą, która „spowalnia” samochód każąc mu wkładać więcej energii w poruszanie się, a co za tym idzie – spalać więcej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy opór toczenia odpowiada za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 w rozmiarze 275/40 R19 105H posiada klasę A w kategorii opór toczenia . Ocena A przyznawana jest oponom o najniższych oporach toczenia czyli tym najbardziej oszczędnym. Kupując opony o najniższych oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 6 litrów paliwa na 1000 przejechanych kilometrów.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Goodyear posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Hałas w aucie – co go powoduje i jak to zredukować? Jednym z czynników generujących największy hałas podczas jazdy samochodem, są opony. Podczas odrywania się ogumienia od asfaltu powstaje dźwięk, tym większy, im więcej jest jadących daną trasą z dużą prędkością aut. Jak temu zapobiegać?
Dlaczego warto walczyć z hałasem generowanym przez opony?
Im niższy poziom hałasu w aucie, tym wyższy komfort podróży – dla kierowcy i pasażerów. Nie jest to bez znaczenia także dla osób, które zamieszkują w pobliżu ruchliwych tras lub idą poboczem wzdłuż drogi o sporym natężeniu ruchu. W trosce o środowisko naturalne oraz zdrowie ludzi w 2012 Unia Europejska narzuciła restrykcyjne przepisy etykietowania ogumienia. W zgodzie z nimi producenci opon na etykietach swoich wyrobów mają obowiązek umieszczania informacji o natężeniu dźwięku powodowanego przy prędkości 80 km/h przez tę oponę, poprzez graficzne oznaczenie jedną falą – niskiego poziomu decybeli, dwiema – zgodnego z przyszłymi przepisami poziomu hałasu, oraz trzema – dopuszczalnymi, lecz najgłośniejszymi z dostępnych modeli. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Vector 4Seasons Gen-3, wynosi 73 decybele przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 766 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1532 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2298 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3064 zł | Oblicz wysokość raty |