Rok produkcji 2023 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 3-4 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Hankook Ventus S1 Evo2 K117A SUV. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Ventus S1 Evo2 K117A SUV w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/60 R18 103W FR AO są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Grupa Hankook gwarantuje, że wszystkie nowe opony wyprodukowane pod markami Hankook i Laufenn są wolne wad materiałowych i wykonawczych. Jeżeli mimo to uważasz, że z oponami dzieje się coś niepokojącego możesz w każdej chwili reklamować zakupiony produkt. Producent opon Hankook Ventus S1 Evo2 K117A SUV oferuje klientom dożywotnią gwarancję. Oznacza to, że gwarancja obowiązuje od momentu zakupu opon do czasu gdy pozostała głębokość rowków bieżnika osiągnie minimalną dopuszczalną głębokość tj. 1,6mm.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opony Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/60 R18 103W FR AO posiadają homologację AO, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/60 R18 103W FR AO spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 69 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Hankook Ventus S1 Evo2 K117A SUV w rozmiarze 235/60 R18 103W posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Hankook posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Hałas zewnętrzny opon – dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? Lubimy, gdy podczas jazdy samochodem nieznośną ciszę zakłóca nam tylko lecące w tle radio lub gdy możemy delektować się rozmową ze współpasażerami bez konieczności podnoszenia głosu. Dobrze dobrane opony mogą temu sprzyjać!
Decybele mają znaczenie!
Hałas zewnętrzny generowany przez opony przy prędkości standardowej 80 km/h to zjawisko przykre i uciążliwe, szczególnie przy długiej trasie. Jeszcze bardziej narzekają na nie osoby zamieszkałe przy najbardziej ruchliwych trasach – im więcej samochodów, tym wyższe natężenie nieprzyjemnego szumu opon. Na etykietach opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej można znaleźć oznaczenie poziomu hałasu zewnętrznego. Jedna czarna fala oznacza niski poziom, przyjazny dla środowiska i zdecydowanie warty kupienia. Dwie fale to poziom zgodny z przepisami, które mają zostać wprowadzone, a trzy – oznaczają wciąż dopuszczalną liczbę decybeli według unijnych norm, jednak generujące największy hałas. Wybierz rozsądnie! Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Ventus S1 Evo2 K117A SUV, wynosi 69 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 542 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1084 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 1626 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2168 zł | Oblicz wysokość raty |