Rok produkcji 2023 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Hifly Vigorous AT601. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Vigorous AT601 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Hifly Vigorous AT601 245/70 R16 107T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Hifly Vigorous AT601 245/70 R16 107T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena E oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 71 decybeli.
Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.
Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?
Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Hifly Vigorous AT601 245/70 R16 107T posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.
Jak rozpoznać oponę o dobrej przyczepności? Producenci opon dbają o to, aby konsumenci, którzy nie znają się zbyt dobrze na ogumieniu, również mogli dobrać model najlepszy dla swojego auta. W jaki sposób dokonać kupna bezpiecznej opony, czyli takiej o dobrej przyczepności?
Etykietowanie opon pod względem przyczepności.
Na każdej sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej oponie od 2012 roku musi znajdować się etykieta z oznaczeniem graficznym trzech parametrów – w tym efektowności hamowania na mokrej nawierzchni. Litery od A do G oznaczają odpowiednio najkrótszą i najdłuższą drogę hamowania przy mokrej nawierzchni. Przy tym oznaczeń D oraz G nie używa się. Różnica pomiędzy A a F wynosi aż 18 metrów – to droga hamowania, która w wielu przypadkach decyduje o życiu lub śmierci na drodze! Najlepiej wybrać oponę z dobrym oznaczeniem. Będzie charakteryzowała się doskonałą przyczepnością, czyli z dużym prawdopodobieństwem zapobiegnie zjawisku aquaplaningu nawet w niesprzyjających warunkach, czyli w deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Hifly posiada klasę E w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą E zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy F.
Jakie opony hałasują najmocniej? Chcesz kupić nowe opony do swojego auta i jednym z istotnych kryteriów jest dla Ciebie niski poziom hałasu? Cenisz sobie komfort – to dobrze, bo dzięki temu dbasz również o słuch innych uczestników ruchu drogowego!
Jaki model opon wybrać?
Na etykiecie unijnej obowiązkowej dla opon od 2012 roku znajduje się między innymi informacja o hałasie zewnętrznym, jaki wytwarza opona odrywająca się od nawierzchni przy prędkości 80 km/h. Jedna ciemna fala na grafice to poziom 67-68 dB, dwie – około 71-72 dB, a trzy fale to 74-75 dB. Przy trzech falach opony generują hałas porównywalny do czterech jadących samochodów, choć wciąż jest to poziom dopuszczalny przez normy. Jeśli kierujesz się parametrem głośności przy zakupie opon, to najlepszym wyborem będą oczywiście te z mniejszą liczbą fal zaznaczonych na ciemno – pochodzą one od renomowanych producentów mających na uwadze dobro środowiska naturalnego, ale również komfort kierowcy i pasażerów podczas jazdy w długich trasach. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Vigorous AT601, wynosi 71 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 373 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 746 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 1119 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 1492 zł | Oblicz wysokość raty |