Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Kumho Solus KL21. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Solus KL21 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Kumho Solus KL21 265/50 R20 107V Jeep są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Kumho Solus KL21 265/50 R20 107V Jeep spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena B, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena E oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.
Co może mieć wpływ na spalanie paliwa? Spalanie paliwa w samochodach to parametr zmienny, na który wpływ ma nie tylko częstotliwość użytkowania auta, ale również technika jazdy oraz konstrukcja pojazdu. W jaki sposób opony mogą wpłynąć na ilość spalanego paliwa?
Czy opony mogą wpłynąć na wyższe spalanie?
Nieodpowiednio dobrane opony o niskiej klasie energetycznej cechują się bardzo wysokim oporem toczenia. Powoduje on, że pojazd musi włożyć więcej energii w jazdę, a co za tym idzie – zużyć więcej paliwa. Nie tylko nawierzchnia, lecz również konstrukcja bieżnika i mieszanka, z której wykonano oponę, mają wpływ na to, czy opona będzie przesuwała się gładko po jezdni zużywając mniej paliwa, czy zużyje wiele energii na pokonanie oporów toczenia. Na etykietach unijnych opon produkowanych od 2012 należy umieszczać czytelną informację o klasie energetycznej produktu, pozwalającej ocenić jaki wpływ na koszty eksploatacji oraz na ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery będzie miał dany rodzaj ogumienia. Opona Kumho Solus KL21 w rozmiarze 265/50 R20 107V posiada klasę B w kategorii opór toczenia. Wybierając opony z oceną B, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy C.
Jak rozpoznać oponę o dobrej przyczepności? Producenci opon dbają o to, aby konsumenci, którzy nie znają się zbyt dobrze na ogumieniu, również mogli dobrać model najlepszy dla swojego auta. W jaki sposób dokonać kupna bezpiecznej opony, czyli takiej o dobrej przyczepności?
Etykietowanie opon pod względem przyczepności.
Na każdej sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej oponie od 2012 roku musi znajdować się etykieta z oznaczeniem graficznym trzech parametrów – w tym efektowności hamowania na mokrej nawierzchni. Litery od A do G oznaczają odpowiednio najkrótszą i najdłuższą drogę hamowania przy mokrej nawierzchni. Przy tym oznaczeń D oraz G nie używa się. Różnica pomiędzy A a F wynosi aż 18 metrów – to droga hamowania, która w wielu przypadkach decyduje o życiu lub śmierci na drodze! Najlepiej wybrać oponę z dobrym oznaczeniem. Będzie charakteryzowała się doskonałą przyczepnością, czyli z dużym prawdopodobieństwem zapobiegnie zjawisku aquaplaningu nawet w niesprzyjających warunkach, czyli w deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Kumho posiada klasę E w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą E zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy F.
Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.
Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?
Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Solus KL21, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 923 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1846 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2769 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3692 zł | Oblicz wysokość raty |