Rok produkcji 2023 Darmowa wysyłka Dostawa 1-2 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 1-2 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Kumho WinterCraft WS71. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model WinterCraft WS71 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Kumho WinterCraft WS71 315/35 R20 110W XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony WinterCraft WS71 315/35 R20 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona zimowe Kumho WinterCraft WS71 315/35 R20 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Kumho WinterCraft WS71 315/35 R20 110W XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 75 decybeli.
Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.
Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?
Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Kumho WinterCraft WS71 315/35 R20 110W posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.
Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.
Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?
Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Kumho posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.
Poziom hałasu generowanego przez opony. W trosce o przyrodę oraz komfort uczestników ruchu drogowego, Unia Europejska narzuciła producentom opon w 2012 roku obowiązek etykietowania swoich wyrobów między innymi poprzez konieczność umieszczenia na oponach specjalnych znaków graficznych, które oznaczają poziom decybeli generowanych przez daną oponę.
Decybele mają znaczenie!
Hałas zewnętrzny generowany przez ogumienie powodowany jest poprzez odrywanie się bieżnika od asfaltu i nie da się go całkowicie wyeliminować. Można jednak poprzez odpowiednio dobrana mieszankę i krój bieżnika zmniejszyć hałas, jaki opona będzie wydawać przy prędkości 80 km/h. Wybierając swoje opony warto zwrócić uwagę na ten parametr, gdyż nie jest on bez znaczenia dla komfortu jazdy. Przy cichych oponach dużo przyjemniej jest słuchać w czasie jazdy radia czy rozmawiać z pasażerami, a dodatkowo hałas jest mniej szkodliwy dla środowiska naturalnego i mieszkających w pobliżu ruchliwych tras ludzi. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu WinterCraft WS71, wynosi 75 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 828 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1656 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2484 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3312 zł | Oblicz wysokość raty |