LingLong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S

Rok produkcji 2024 - 2025 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni

Marka:
LingLong
Model:
Crosswind AT100
Kod produktu:
221016620
Rozmiar:
Sezon:
Całoroczne
Typ:
terenowe
Klasa:
ekonomiczna
E C 73dB
2 lata
Nośność:
102/99 = max 850/775 kg
Prędkość:
S = max 180 km/h
469 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 5-7 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S - Dane techniczne

Opony LingLong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99 S to opony Całoroczne. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 225 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony LingLong wysokość profilu wynosi 75, co oznacza, że wysokość boku stanowi 75 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon LingLong 225/75 R15 średnica pasujacej felgi wynosi 15 cali. Indeks prędkości dla opony LingLong Crosswind AT100 w rozmiarze 225/75 R15 został wyrażony literą S, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 180 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 102/99 na oponie LingLong maksymalne obciążenie na oponę wynosi 850/775 kg.

Test opon Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony Całoroczne LingLong Crosswind AT100. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Crosswind AT100 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.

Opinie

Opinie o oponie: Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Producent udziela 2 lata gwarancji na opony Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S

Kiedy stosować opony Całoroczne 225/75 R15 firmy LingLong?

Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Crosswind AT100 225/75 R15 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.

Bieżnik symetryczny Crosswind AT100 w rozmiarze 225/75R15

Opona Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S posiada bieżnik symetryczny. Wzór symetryczny jest najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych, terenowych i pojazdów użytkowych. To klasyczna, bardzo popularna opcja wśród kierowców. W tego typu oponach zewnętrzna i wewnętrzna strona bieżnika są symetryczne - to znaczy, że są lustrzanymi odbiciami. Bloki bieżnika tworzą ciągłe żebra wokół opony. Opony symetryczne charakteryzują się najmniejszym zaawansowaniem technologicznym spośród dostępnych bieżników, a co za tym idzie są najtańsze w produkcji. Wpływa to na niższy stopień dostosowania opon do zmieniających się warunków na drodze. Mimo tego opony z bieżnikiem symetrycznym są trwałe, ciche i posiadają niskie opory toczenia przez co przyczyniają się do oszczędnego zużycia paliwa.

Oprócz dobrego stosunku ceny do jakości opony Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S wyposażone w bieżnik symetryczny są niezwykle wszechstronne, wydajne, łatwe w montażu i późniejszej rotacji ponieważ ta jest niezależna od kierunku obrotu. W związku z czym na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnych dodatkowych oznaczeń, które wskazywałby sposób montażu.

Etykieta unijna modelu Crosswind AT100

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 73 decybeli.

E
C
73dB

Opory toczenia "E" w LingLong Crosswind AT100

Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.

Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?

Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona LingLong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.

Opony Całoroczne LingLong oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona LingLong posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "73 decybeli" w oponach Crosswind AT100 225/75 R15

Hałas w aucie – co go powoduje i jak to zredukować? Jednym z czynników generujących największy hałas podczas jazdy samochodem, są opony. Podczas odrywania się ogumienia od asfaltu powstaje dźwięk, tym większy, im więcej jest jadących daną trasą z dużą prędkością aut. Jak temu zapobiegać?

Dlaczego warto walczyć z hałasem generowanym przez opony?

Im niższy poziom hałasu w aucie, tym wyższy komfort podróży – dla kierowcy i pasażerów. Nie jest to bez znaczenia także dla osób, które zamieszkują w pobliżu ruchliwych tras lub idą poboczem wzdłuż drogi o sporym natężeniu ruchu. W trosce o środowisko naturalne oraz zdrowie ludzi w 2012 Unia Europejska narzuciła restrykcyjne przepisy etykietowania ogumienia. W zgodzie z nimi producenci opon na etykietach swoich wyrobów mają obowiązek umieszczania informacji o natężeniu dźwięku powodowanego przy prędkości 80 km/h przez tę oponę, poprzez graficzne oznaczenie jedną falą – niskiego poziomu decybeli, dwiema – zgodnego z przyszłymi przepisami poziomu hałasu, oraz trzema – dopuszczalnymi, lecz najgłośniejszymi z dostępnych modeli. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Crosswind AT100, wynosi 73 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Linglong Crosswind AT100 225/75 R15 102/99S na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 469 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 938 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 1407 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 1876 zł Oblicz wysokość raty