Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 3-4 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Michelin Latitude Tour HP. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Latitude Tour HP w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2017 | ACE | 11 miejsce | 215/60R17 |
2017 | ADAC | 14 miejsce | 215/65R16 |
Opinie o oponie: Michelin Latitude Tour HP 255/50 R19 103V N0 są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Michelin gwarantuje, że zarówno opony Michelin jaki i produkty marek zależnych: Kleber, BFGoodrich, Taurus, Tigar, Kormoran oraz Riken są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych. Udzielona gwarancja na opony Michelin Latitude Tour HP obowiązuje przez okres 5 lat od daty zakupu. W przypadku uznania reklamacji opona zostanie niezwłocznie wymieniona na nową, lub dokonany zostanie zwrot kosztów zakupu adekwatnie do stopnia zużycia bieżnika i pozostałego okresu eksploatacji produktu.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Opony Michelin Latitude Tour HP 255/50 R19 103V N0 posiadają homologację N0, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Opona Michelin Latitude Tour HP 255/50 R19 103V N0 posiada bieżnik symetryczny. Wzór symetryczny jest najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych, terenowych i pojazdów użytkowych. To klasyczna, bardzo popularna opcja wśród kierowców. W tego typu oponach zewnętrzna i wewnętrzna strona bieżnika są symetryczne - to znaczy, że są lustrzanymi odbiciami. Bloki bieżnika tworzą ciągłe żebra wokół opony. Opony symetryczne charakteryzują się najmniejszym zaawansowaniem technologicznym spośród dostępnych bieżników, a co za tym idzie są najtańsze w produkcji. Wpływa to na niższy stopień dostosowania opon do zmieniających się warunków na drodze. Mimo tego opony z bieżnikiem symetrycznym są trwałe, ciche i posiadają niskie opory toczenia przez co przyczyniają się do oszczędnego zużycia paliwa.
Oprócz dobrego stosunku ceny do jakości opony Michelin Latitude Tour HP 255/50 R19 103V N0 wyposażone w bieżnik symetryczny są niezwykle wszechstronne, wydajne, łatwe w montażu i późniejszej rotacji ponieważ ta jest niezależna od kierunku obrotu. W związku z czym na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnych dodatkowych oznaczeń, które wskazywałby sposób montażu.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Michelin Latitude Tour HP 255/50 R19 103V N0 spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena B, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 71 decybeli.
Co może mieć wpływ na spalanie paliwa? Spalanie paliwa w samochodach to parametr zmienny, na który wpływ ma nie tylko częstotliwość użytkowania auta, ale również technika jazdy oraz konstrukcja pojazdu. W jaki sposób opony mogą wpłynąć na ilość spalanego paliwa?
Czy opony mogą wpłynąć na wyższe spalanie?
Nieodpowiednio dobrane opony o niskiej klasie energetycznej cechują się bardzo wysokim oporem toczenia. Powoduje on, że pojazd musi włożyć więcej energii w jazdę, a co za tym idzie – zużyć więcej paliwa. Nie tylko nawierzchnia, lecz również konstrukcja bieżnika i mieszanka, z której wykonano oponę, mają wpływ na to, czy opona będzie przesuwała się gładko po jezdni zużywając mniej paliwa, czy zużyje wiele energii na pokonanie oporów toczenia. Na etykietach unijnych opon produkowanych od 2012 należy umieszczać czytelną informację o klasie energetycznej produktu, pozwalającej ocenić jaki wpływ na koszty eksploatacji oraz na ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery będzie miał dany rodzaj ogumienia. Opona Michelin Latitude Tour HP w rozmiarze 255/50 R19 103V posiada klasę B w kategorii opór toczenia. Wybierając opony z oceną B, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy C.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Michelin posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Jakie opony hałasują najmocniej? Chcesz kupić nowe opony do swojego auta i jednym z istotnych kryteriów jest dla Ciebie niski poziom hałasu? Cenisz sobie komfort – to dobrze, bo dzięki temu dbasz również o słuch innych uczestników ruchu drogowego!
Jaki model opon wybrać?
Na etykiecie unijnej obowiązkowej dla opon od 2012 roku znajduje się między innymi informacja o hałasie zewnętrznym, jaki wytwarza opona odrywająca się od nawierzchni przy prędkości 80 km/h. Jedna ciemna fala na grafice to poziom 67-68 dB, dwie – około 71-72 dB, a trzy fale to 74-75 dB. Przy trzech falach opony generują hałas porównywalny do czterech jadących samochodów, choć wciąż jest to poziom dopuszczalny przez normy. Jeśli kierujesz się parametrem głośności przy zakupie opon, to najlepszym wyborem będą oczywiście te z mniejszą liczbą fal zaznaczonych na ciemno – pochodzą one od renomowanych producentów mających na uwadze dobro środowiska naturalnego, ale również komfort kierowcy i pasażerów podczas jazdy w długich trasach. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Latitude Tour HP, wynosi 71 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 925 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1850 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2775 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3700 zł | Oblicz wysokość raty |