Rok produkcji 2023 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Michelin Primacy 3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Primacy 3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2018 | ADAC | 1 miejsce | 205/55R16 |
2018 | ACE | 9 miejsce | 235/45R18 |
2017 | Auto Zeitung | 1 miejsce | 215/55R17 |
2017 | AutoBild | 9 miejsce | 225/50R17 |
2017 | Auto Bild | 4 miejsce | 235/50R18 |
2016 | GTU | Polecane | 225/45R17 |
2016 | Firmenauto | 2 miejsce | 215/60R17 |
2016 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2015 | ADAC | 1 miejsce | 205/55R16 |
2014 | Testworld | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2014 | Auto Bild | 1 miejsce | 225/50R17 |
2014 | Auto Zeitung | Szczególnie polecane | 225/50R17 |
2013 | Auto Zeitung | Bardzo komfortowe | 215/55R16 |
2013 | Auto Zeitung | Godny polecenia | 225/50R17 |
Opinie o oponie: Michelin Primacy 3 225/55 R17 97Y *, MO są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Firma Michelin gwarantuje, że zarówno opony Michelin jaki i produkty marek zależnych: Kleber, BFGoodrich, Taurus, Tigar, Kormoran oraz Riken są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych. Udzielona gwarancja na opony Michelin Primacy 3 obowiązuje przez okres 5 lat od daty zakupu. W przypadku uznania reklamacji opona zostanie niezwłocznie wymieniona na nową, lub dokonany zostanie zwrot kosztów zakupu adekwatnie do stopnia zużycia bieżnika i pozostałego okresu eksploatacji produktu.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opony Michelin Primacy 3 225/55 R17 97Y *, MO posiadają homologację *, MO, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Opona Michelin Primacy 3 225/55 R17 97Y *, MO wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.
Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Michelin Primacy 3 225/55 R17 97 Y to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.
W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Michelin Michelin Primacy 3 225/55 R17 97Y *, MO posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Michelin Primacy 3 225/55 R17 97Y *, MO spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena B, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena A oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 68 decybeli.
Co może mieć wpływ na spalanie paliwa? Spalanie paliwa w samochodach to parametr zmienny, na który wpływ ma nie tylko częstotliwość użytkowania auta, ale również technika jazdy oraz konstrukcja pojazdu. W jaki sposób opony mogą wpłynąć na ilość spalanego paliwa?
Czy opony mogą wpłynąć na wyższe spalanie?
Nieodpowiednio dobrane opony o niskiej klasie energetycznej cechują się bardzo wysokim oporem toczenia. Powoduje on, że pojazd musi włożyć więcej energii w jazdę, a co za tym idzie – zużyć więcej paliwa. Nie tylko nawierzchnia, lecz również konstrukcja bieżnika i mieszanka, z której wykonano oponę, mają wpływ na to, czy opona będzie przesuwała się gładko po jezdni zużywając mniej paliwa, czy zużyje wiele energii na pokonanie oporów toczenia. Na etykietach unijnych opon produkowanych od 2012 należy umieszczać czytelną informację o klasie energetycznej produktu, pozwalającej ocenić jaki wpływ na koszty eksploatacji oraz na ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery będzie miał dany rodzaj ogumienia. Opona Michelin Primacy 3 w rozmiarze 225/55 R17 97Y posiada klasę B w kategorii opór toczenia. Wybierając opony z oceną B, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy C.
Wybieramy najbezpieczniejszą oponę do jazdy po mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo w podróży zależy od wielu czynników, jednak zdolność zahamowania auta w krótkim czasie od wciśnięcia pedału hamulca z pewnością czyni ją bardziej podatną na kontrolowanie. Jak wybrać oponę o dobrej przyczepności?
Ocena efektywności hamowania na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to kluczowy element bezpiecznej jazdy i ważny czynnik przy wyborze opon. Najgorszą przyczepność opony mają w pierwszych minutach trwania intensywnych opadów – wówczas powierzchnia opony traci kontakt z nawierzchnią. W takich warunkach hamowanie jest nie tyle utrudnione, co po prostu nieskuteczne. Auto może wpaść w poślizg i o wypadek nietrudno. Na pomoc przy wyborze opon mogą przyjść przepisy unijne nakazujące producentom określanie efektywności hamowania na mokrej nawierzchni literami od A (najkrótsza droga hamowania) do G (najdłuższa droga hamowania). Przy tym oceny D ani G nie używa się. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Michelin uzyskała klasę A w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą A zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy B. Wybierając oponę dobrego producenta o klasie efektywności hamowania A otrzymuje się gwarancję krótkiej drogi hamowania nawet w niesprzyjających warunkach – czyli bezpieczniejszą jazdę.
Etykietowanie opon – czy hałas ma znaczenie? Każda opona w pojeździe mechanicznym wytwarza pewien dźwięk podczas odrywania się ogumienia od podłoża. Przypomina on szum i w dużym natężeniu jest szczególnie nieprzyjemny w odbiorze dla pasażerów, ale i dla otoczenia.
Dlaczego decybele mają tak duże znaczenie?
Przy ruchliwych trasach każdej godziny przewijają się olbrzymie liczby samochodów. Chcąc policzyć natężenie dźwięku hałasu ulicznego, należałoby nałożyć na siebie ilość decybeli wydawaną przez każdy z nich przy prędkości około 80 km/h. W godzinach szczytu ten hałas ma ogromny, negatywny wpływ na osoby zamieszkujące okoliczne tereny i niekorzystnie wpływa na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Walcząc z nadmiernym hałasem, Unia Europejska w 2012 roku narzuciła producentom opon nakaz umieszczania informacji graficznej i liczbowej, dotyczącej poziomu decybeli generowanego przez auto przy standardowej prędkości 80 km/h. Wybór modelu z najmniejszą liczbą czarnych fal jest najkorzystniejszy dla zdrowia i otoczenia, a także pozwala na przyjemną, cichą jazdę. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Primacy 3, wynosi 68 decybeli przy prędkości 80km/h .
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 682 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1364 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2046 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2728 zł | Oblicz wysokość raty |