Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Nankang Noble Sport NS-20. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Noble Sport NS-20 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2018 | AutoBild | 8 miejsce | 245/30R20 |
2018 | AutoBild | 6 miejsce | 245/35R19 |
2014 | Auto Bild | Polecane | 225/50R17 |
Opinie o oponie: Nankang Noble Sport NS-20 185/45 R15 75V są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Opona Nankang Noble Sport NS-20 185/45 R15 75V posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Nankang Noble Sport NS-20 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nankang Noble Sport NS-20 185/45 R15 75V spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 70 decybeli.
Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?
Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?
Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Nankang Noble Sport NS-20 185/45 R15 75V posiada klasę F w kategorii opór toczenia.
Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.
Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?
Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Nankang posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.
Hałas w aucie – jak go zminimalizować? Podczas jazdy hałasuje nie tylko nasz samochód, lecz również otoczenie, w którym przebywamy. Można jednak poprzez właściwie dopasowane opony zmniejszyć natężenie dźwięków wydawanych przez nasze auto, i warto do tego zmierzać.
Jak to osiągnąć?
Hałasują inne samochody, ale również ciężko pracujący silnik auta, krople deszczu obijające się o blachę i rozpryskujące pod oponami. Jednak największy szum generują same opony podczas odrywania się bieżnika od asfaltu, i z tym można się uporać wybierając odpowiedni model ogumienia. Etykiety unijne na oponach mówią wyraźnie poprzez symbol graficzny i oznaczenie liczbowe, jaki poziom hałasu generuje dana opona. Najlepszym wyborem są modele z jedną ciemniejszą falą. Zarówno zastosowana w nich mieszanka, jak i odpowiednio zaprojektowany bieżnik sprawiają, że opona odrywa się od nawierzchni wywołując zaledwie niewielki poziom hałasu. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Noble Sport NS-20, wynosi 70 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 420 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 840 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 1260 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 1680 zł | Oblicz wysokość raty |