Rok produkcji 2023 Darmowa wysyłka Dostawa 1-2 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 1-2 dni
Kliknij w wybrane zdjęcie aby je powiększyć.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Nexen Winguard Snow*G WH2. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Winguard Snow*G WH2 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2018 | Auto Motor | 8 miejsce | 205/55R16 |
2018 | ADAC | 6 miejsce | 205/55R16 |
2018 | ACE | 7 miejsce | 185/65R15 |
2016 | ADAC | Polecane | 185/65R15 |
2016 | GTU | Polecane | 205/55R16 |
Opinie o oponie: Nexen Winguard Snow'G WH2 155/65 R13 73T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Prezentowany model opon zimowych 155/65 R13 o indeksach 73T objęty jest 2 letnią gwarancją od daty produkcji. W okresie do 24 miesięcy od daty zakupu, jeżeli reklamacja zostanie uznana, Klientowi przysługuje nowa opona Nexen Winguard Snow'G WH2 155/65 R13 o indeksach prędkości T oraz nośności 73 lub częściowy zwrot kosztów uzależniony od pozostałej części bieżnika.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony Winguard Snow*G WH2 155/65 R13 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona Nexen Winguard Snow'G WH2 155/65 R13 73T posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Nexen Winguard Snow*G WH2 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nexen Winguard Snow'G WH2 155/65 R13 73T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena F, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena E oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 68 decybeli.
Czy niskie opory toczenia wpływają na pogorszenie przyczepności opon? W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, jakoby opony o wysokiej efektywności energetycznej charakteryzowały się gorszą przyczepnością. Czy tak jest w istocie?
Co ma wspólnego opór toczenia z przyczepnością?
Idealnie gładka droga i doskonale wygładzona powierzchnia opon nie muszą pokonywać oporów toczenia, z którymi mierzą się na co dzień samochody. Jednakże nawierzchnie dróg nigdy nie są tak perfekcyjne, a warunki atmosferyczne bywają zmienne, dlatego opory toczenia podczas jazdy autem występują i będą występować, a na powierzchni opon niezbędny jest bieżnik wykonany z dobrej mieszanki. Można wysnuć wniosek, iż duży opór toczenia jest równoznaczny z doskonałą przyczepnością, i vice versa – im mniejszy opór, tym gorzej opony trzymają się nawierzchni. W rzeczywistości jednak opony dobrych producentów z segmentu A-B charakteryzują się doskonałą przyczepnością z minimalnym oporem toczenia. To dlatego warto zwracać uwagę na wszystkie parametry oznaczone na etykietach unijnych opon wymagane od 2012 roku. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją zawartą na etykiecie, opona Nexen Winguard Snow*G WH2 155/65 R13 73T posiada klasę F w kategorii opór toczenia.
Jak rozpoznać oponę o dobrej przyczepności? Producenci opon dbają o to, aby konsumenci, którzy nie znają się zbyt dobrze na ogumieniu, również mogli dobrać model najlepszy dla swojego auta. W jaki sposób dokonać kupna bezpiecznej opony, czyli takiej o dobrej przyczepności?
Etykietowanie opon pod względem przyczepności.
Na każdej sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej oponie od 2012 roku musi znajdować się etykieta z oznaczeniem graficznym trzech parametrów – w tym efektowności hamowania na mokrej nawierzchni. Litery od A do G oznaczają odpowiednio najkrótszą i najdłuższą drogę hamowania przy mokrej nawierzchni. Przy tym oznaczeń D oraz G nie używa się. Różnica pomiędzy A a F wynosi aż 18 metrów – to droga hamowania, która w wielu przypadkach decyduje o życiu lub śmierci na drodze! Najlepiej wybrać oponę z dobrym oznaczeniem. Będzie charakteryzowała się doskonałą przyczepnością, czyli z dużym prawdopodobieństwem zapobiegnie zjawisku aquaplaningu nawet w niesprzyjających warunkach, czyli w deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nexen posiada klasę E w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą E zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy F.
Etykietowanie opon – czy hałas ma znaczenie? Każda opona w pojeździe mechanicznym wytwarza pewien dźwięk podczas odrywania się ogumienia od podłoża. Przypomina on szum i w dużym natężeniu jest szczególnie nieprzyjemny w odbiorze dla pasażerów, ale i dla otoczenia.
Dlaczego decybele mają tak duże znaczenie?
Przy ruchliwych trasach każdej godziny przewijają się olbrzymie liczby samochodów. Chcąc policzyć natężenie dźwięku hałasu ulicznego, należałoby nałożyć na siebie ilość decybeli wydawaną przez każdy z nich przy prędkości około 80 km/h. W godzinach szczytu ten hałas ma ogromny, negatywny wpływ na osoby zamieszkujące okoliczne tereny i niekorzystnie wpływa na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Walcząc z nadmiernym hałasem, Unia Europejska w 2012 roku narzuciła producentom opon nakaz umieszczania informacji graficznej i liczbowej, dotyczącej poziomu decybeli generowanego przez auto przy standardowej prędkości 80 km/h. Wybór modelu z najmniejszą liczbą czarnych fal jest najkorzystniejszy dla zdrowia i otoczenia, a także pozwala na przyjemną, cichą jazdę. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Winguard Snow*G WH2, wynosi 68 decybeli przy prędkości 80km/h .
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 218 zł | Raty niedostępne |
2 szt. | 436 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 654 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 872 zł | Oblicz wysokość raty |