Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni

Marka:
Nexen
Model:
Winguard Sport
Kod produktu:
10280
Rozmiar:
Sezon:
zimowe
Typ:
osobowe
Klasa:
ekonomiczna
E C 73dB
5 lat
Nośność:
92 = max 630 kg
Prędkość:
V = max 240 km/h
Tak (XL)
Oznaczenia:
XL
590 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 5-7 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL - Dane techniczne

Nexen to koreańska marka opon, której początki datuje się na rok 1942. Firma powstała w niewielkim mieście Yangsan gdzie do dziś znajduje się jej główna siedziba. Marka znana jest przede wszystkim z produkcji opon budżetowych co gwarantuje dobry stosunek ceny do jakości. Nexen Winguard Sport 225/40 R18 są to opony zimowe klasy ekonomicznej oferujące zrównoważone osiągi. Produkt polecany jest szczególnie do codziennej, zwyczajnej jazdy. Asymetryczna rzeźba bieżnika oraz mieszanka gumowa odporna na niskie temperatury pozwala na bezpieczne i komfortowe podróżowanie w sezonie zimowym. Dla prezentowanego modelu 225/40 R18 szerokość opony wynosi 225 mm. Wysokość profilu to 40% szerokości. Powyższy wariant opony Winguard Sport przeznaczony jest dla felg w rozmiarze 18 cali co oznacza, iż jego średnica wynosi 457.2 mm.
Opony Nexen, model Winguard Sport w rozmiarze 225/40 R18 zaliczane są do produktów klasy ekonomicznej. Ogumienie to spełni wymagania kierowców, oczekujących dobrej jakości przy korzystnej cenie. Konstrukcja efektywnie odprowadza śnieg, błoto i wodę spod opony. Szansa na wystąpienie aquaplaningu została ograniczona do minimum. Wybierając producenta Nexen otrzymujemy dobrej jakości wyrób oferujący przyzwoite osiągi bez konieczności ponoszenia większych kosztów zakupu. Mamy również pewność, że po założeniu opon na felgi 18 naszego samochodu, trafiają do nas produkty, które montowane są fabrycznie do samochodów marki Kia, SsangYong czy Hyundai. Nexen 225/40 R18 to bardzo dobry wybór dla wszystkich, którzy cenią sobie zrównoważone parametry przy niskich kosztach zakupu.
Opona Nexen 225/40 R18 oferuje stosunkowo dobre parametry. Etykieta Unii Europejskiej dla modelu Winguard Sport w rozmiarze 225/40 R18 informuje, iż opory toczenia zostały ocenione na klasę E (ekonomiczność, zużycie paliwa). Za przyczepność na mokrej nawierzchni, opona otrzymała ocenę C. Poziom generowanego hałasu zewnętrznego przez oponę Winguard Sport wynosi 73 dB. Dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 630 kg i oznaczone jest indeksem 92. Indeks prędkości dla opony Nexen został oznaczy literą V, pozwala to poruszać się z prędkością do 240 km/h. Opona Nexen Winguard Sport spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące ogumienia zimowego. Produkt posiada symbol Three Peak Mountain SnowFlake (3PMSF)
Opony Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92 V to opony zimowe. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 225 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Nexen wysokość profilu wynosi 40, co oznacza, że wysokość boku stanowi 40 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Nexen 225/40 R18 średnica pasujacej felgi wynosi 18 cali. Indeks prędkości dla opony Nexen Winguard Sport w rozmiarze 225/40 R18 został wyrażony literą V, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 240 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 92 na oponie Nexen maksymalne obciążenie na oponę wynosi 630 kg.

Test opon Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Nexen Winguard Sport. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Winguard Sport w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2014 Auto Bild Polecane

Opinie

Opinie o oponie: Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Prezentowany model opon zimowych 225/40 R18 o indeksach 92V objęty jest 2 letnią gwarancją od daty produkcji. W okresie do 24 miesięcy od daty zakupu, jeżeli reklamacja zostanie uznana, Klientowi przysługuje nowa opona Nexen Winguard Sport 225/40 R18 o indeksach prędkości V oraz nośności 92 lub częściowy zwrot kosztów uzależniony od pozostałej części bieżnika.

Kiedy stosować opony zimowe 225/40 R18 firmy Nexen?

Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony Winguard Sport 225/40 R18 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona zimowe Nexen Winguard Sport 225/40 R18 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Bieżnik asymetryczny Winguard Sport w rozmiarze 225/40R18

Opona Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92 V to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Nexen Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu Winguard Sport

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 73 decybeli.

E
C
73dB

Opory toczenia "E" w Nexen Winguard Sport

Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.

Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?

Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.

Opony zimowe Nexen oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Nexen posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "73 decybeli" w oponach Winguard Sport 225/40 R18

Hałas w aucie – co go powoduje i jak to zredukować? Jednym z czynników generujących największy hałas podczas jazdy samochodem, są opony. Podczas odrywania się ogumienia od asfaltu powstaje dźwięk, tym większy, im więcej jest jadących daną trasą z dużą prędkością aut. Jak temu zapobiegać?

Dlaczego warto walczyć z hałasem generowanym przez opony?

Im niższy poziom hałasu w aucie, tym wyższy komfort podróży – dla kierowcy i pasażerów. Nie jest to bez znaczenia także dla osób, które zamieszkują w pobliżu ruchliwych tras lub idą poboczem wzdłuż drogi o sporym natężeniu ruchu. W trosce o środowisko naturalne oraz zdrowie ludzi w 2012 Unia Europejska narzuciła restrykcyjne przepisy etykietowania ogumienia. W zgodzie z nimi producenci opon na etykietach swoich wyrobów mają obowiązek umieszczania informacji o natężeniu dźwięku powodowanego przy prędkości 80 km/h przez tę oponę, poprzez graficzne oznaczenie jedną falą – niskiego poziomu decybeli, dwiema – zgodnego z przyszłymi przepisami poziomu hałasu, oraz trzema – dopuszczalnymi, lecz najgłośniejszymi z dostępnych modeli. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Winguard Sport, wynosi 73 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V XL na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 590 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1180 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 1770 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 2360 zł Oblicz wysokość raty