Darmowa dostawa (0zł)
Produkt niedostępny
Nokian WR D3, opona zaprojektowana z myślą o zmiennych warunkach pogodowych panujących zimą w Europie Środkowej, to rozsądny wybór w przypadku małych i średnich samochodów rodzinnych oraz dla kierowców, którzy cenią sobie ekonomiczną i bezpieczną jazdę. Podczas projektowania opony największy nacisk położono na zapobieganie poślizgom na błocie pośniegowym – ukośne, ułożone schodkowo przednie krawędzie bloków bieżnika usuwają wodę i błoto pośniegowe z rowków opony. Lamelizacja opony Cool Touch Design minimalizuje tarcie oraz emisję ciepła – tj. zjawiska wywoływane niepotrzebnymi ruchami lameli. Łatwość toczenia opony przekłada się na mniejsze zużycie paliwa oraz niższy poziom emisji dwutlenku węgla. Nokian WR D3 to przede wszystkim:
Silent Sidewall Technology, czyli technologia cichej ściany bocznej, to specjalna strefa znajdująca się na ścianie bocznej opony odpowiadająca za wytłumienie hałasu oraz wibracji przenoszonych z nawierzchni drogi poprzez bieżnik. Pozwala to na ograniczenie hałasu, dzięki czemu jazda jest bardziej stabilna i komfortowa.
Cool touch design minimalizuje tarcie oraz wytwarzanie ciepła przez niepotrzebne ruchy lameli. Pomocna jest w tym gęsta lamelizacja, która nie zmniejsza stabilności bieżnika. To z kolei gwarantuje doskonałą przyczepność przy jednoczesnym zachowaniu stabilności bloków bieżnika. Przy wyeliminowaniu tarcia i emisji ciepła, opór toczenia opony utrzymuje się na niskim poziomie. Wówczas opona toczy się lekko, oszczędzając energię.
Badania wykazały, że błoto pośniegowe na drodze jest większym zagrożeniem dla kierowców niż lód czy aquaplaning. Odrzutnik błota (Slush Blower) dosłownie wyrzuca błoto i wodę z rowków opony. Rozwiązanie zapewnia jeszcze bardziej skuteczne odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego i pomaga utrzymać kontakt opony z podłożem zarówno na mokrych jak i błotnistych nawierzchniach.
Mieszanka Cryogenic Canola Compound stanowi innowacyjne połączenie oleju rzepakowego, gumy naturalnej i krzemionki. Mieszanka zwiększa przyczepność opony w warunkach zimowych i na mokrej nawierzchni oraz jej odporność na ścieranie w zmiennych temperaturach. Dzięki wysokiej zawartości krzemionki opony mają niskie opory toczenia. Niski opór toczenia oznacza niższe zużycie paliwa i niski poziom emisji substancji szkodliwych dla zdrowia i środowiska. Olej rzepakowy odpowiedzialny jest za większą odporność na ścieranie i przyczepność opony na oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Nokian Tyres WR D3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model WR D3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2015 | Auto Bild | Polecane | 185/60R15 |
2015 | ADAC | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2014 | ACE | 1 miejsce | 205/55R16 |
2014 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 225/50R17 |
2014 | Auto Motor | Polecane | 205/55R16 |
2014 | Auto Zeitung | 3 miejsce | 205/55R16 |
2014 | ARBÖ | 1 miejsce | 205/55R16 |
2014 | GTÜ | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2013 | Firmenauto | Szczególnie polecane | 225/50R17 |
2013 | Auto Zeitung | 2 miejsce | 195/65R15 |
2013 | Auto Bild | Polecane | 225/50R17 |
2013 | Auto Bild | Polecane | 235/65R17 |
2013 | TCS | Szczególnie polecane | 185/60R15 |
2013 | ÖAMTC | Szczególnie polecane | 185/60R15 |
2013 | Motor News | 1 miejsce | 225/45R17 |
2013 | Auto Bild | 1 miejsce | 205/55R16 |
2013 | Auto Express | 1 miejsce | 225/45R17 |
2013 | Auto Bild | Polecane | 225/50R17 |
2013 | ADAC | Polecane | 225/45R17 |
2013 | ACE | Szczególnie polecane | 185/60R15 |
2013 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 195/65R15 |
2013 | Auto Bild | Szczególnie polecane | 215/65R16 |
2013 | Auto Motor | Szczególnie polecane | 225/50R17 |
2013 | Auto Motor | Szczególnie polecane | 225/50R17 |
2013 | ADAC | Szczególnie polecane | 185/60R15 |
2012 | ACE | 3 miejsce | 215/65R16 |
2012 | Auto Zeitung | 3 miejsce | 205/55R16 |
2012 | Auto Motor | 1 miejsce | 205/55R16 |
2012 | Firmenauto | 1 miejsce | 205/55R16 |
2012 | AUTO Strassenverkehr | 1 miejsce | 205/55R16 |
2012 | TCS | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2012 | ÖAMTC | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
2012 | Auto Motor | 1 miejsce | 205/55R16 |
2012 | Aftonbladet BIL | 1 miejsce | 205/55R16 |
2012 | ADAC | Szczególnie polecane | 205/55R16 |
Opinie o oponie: Nokian WR D3 225/45 R17 91H są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Nokian Tyres gwarantuje, że wyprodukowane opony reprezentują najwyższą jakość i zostały drobiazgowo przetestowane w zakresie zgodności z najsurowszymi europejskimi normami. Przy produkcji opon korzystano z najnowocześniejszych technologii i certyfikowanych materiałów. W przypadku opony Nokian Tyres WR D3 gwarancja udzielana jest na okres 5 lat od daty produkcji opon. W momencie uznania reklamacji producent wymienia oponę na nową lub wypłaca rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony WR D3 225/45 R17 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona Nokian WR D3 225/45 R17 91H posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Nokian Tyres WR D3 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nokian WR D3 225/45 R17 91H spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres WR D3 w rozmiarze 225/45 R17 91H posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.
Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?
Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu WR D3, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 693 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1386 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2079 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2772 zł | Oblicz wysokość raty |