Nokian Tyres WR D4 175/65 R14 82T 3PMSF, M+S

Produkt chwilowo niedostępny

Marka:
Nokian Tyres
Model:
WR D4
Kod produktu:
T429501
Rozmiar:
Sezon:
zimowe
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
C B 68dB
5 lat
Nośność:
82 = max 475 kg
Prędkość:
T = max 190 km/h

Produkt niedostępny

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Produkt niedostępny

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Nokian WR D4 175/65 R14 82T - Dane techniczne

Nokian WR D4 z oceną A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni

Najnowszy produkt pioniera w zakresie technologii opon zimowych, Nokian WR D4, to prawdziwy kameleon na zimowe drogi. Doskonała przyczepność i wyjątkowe innowacje umożliwiają bezpieczne i zrównoważone prowadzenie zarówno na mokrych, jak i ośnieżonych nawierzchniach. Ten mistrz zimowych warunków to pierwsza na świecie opona zimowa klasy premium, która oferuje przyczepność na mokrej nawierzchni w najlepszej klasie osiągając ocenę A na etykiecie UE. Ukierunkowane innowacje od projektanta opony zimowej: rozwiązania Nokian Block Optimized Siping (zoptymalizowane lamele bloku Nokian) i Nokian Twin Trac Silica oferują kontrolowane prowadzenie i mocną przyczepność w ekstremalnych warunkach.

Obecnie zimowa pogoda w Europie Środkowej przynosi zarówno śnieżyce, jak i okresy deszczowe oraz suche. Opona Nokian WR D4 została zaprojektowana przy uwzględnieniu zmieniającej się pogody i stanowi kwintesencję doświadczenia Nokian Tyres: jest ekologiczną, wysokiej jakości oponą, która radzi sobie doskonale ze zmieniającymi się warunkami. Bezkompromisowa opona zimowa reprezentuje nową generację, zastępującą Nokian WR D3, zwycięzcę wielu testów porównawczych w magazynach motoryzacyjnych.

Szeroki wybór rozmiarów opon Nokian WR D4 umożliwia dobranie właściwego produktu do posiadanego pojazdu gdyż w oferowanej gamie produktowej dostępne są rozmiary od 14 do 20 cali, z indeksami prędkości od Q do W. Zdywersyfikowana gama produktów oferuje dokładnie dopasowane rozmiary dla samochodów sportowych, jak i nowoczesnych pojazdów elektrycznych.

W specjalnych produktach z tej serii wykorzystywana jest technologia Flat Run, czyli jazdy na oponie bez powietrza, a wiele z nich posiada symbol XL, oznaczający najwyższe możliwe obciążenie dla opon samochodów osobowych. Szeroki wybór mistrzowskich opon zimowych zaprojektowanych specjalnie pod kątem warunków panujących w Europie Środkowej będzie w pełni dostępny dla konsumentów jesienią 2015.

Precyzja i spokój ducha

Precyzyjna i bezpieczna opona Nokian WR D4 to dokładnie zaprojektowany produkt, którego struktury i gumowe komponenty zostały dostrojone w laboratoriach i autentycznych testach światowego lidera w produkcji opon zimowych. Wyjątkowa metoda testowania zachowania opony na błocie pośniegowym stosowana na torze testowym Nokia umożliwiła zoptymalizowanie produktu właśnie pod tym kątem. Dopełnieniem szeroko zakrojonych badań były bezlitosne testy w warunkach arktycznych Centrum Testowego w lapońskim Ivalo, będącym własnością Nokian Tyres. Te nowe opony królują nie tylko na śniegu i lodzie, lecz udoskonalono też znacznie ich zachowanie na mokrych i suchych nawierzchniach, poddając je testom na kilku środkowoeuropejskich torach.

Bezprecedensowe bezpieczeństwo, również na mokrych nawierzchniach

Przypominająca strzałę opona Nokian WR D4 to prawdziwa opona zimowa, zapewniająca zrównoważone prowadzenie i absolutną przyczepność w warunkach prawdziwej zimy, czyli podczas jazdy po śniegu i błocie pośniegowym. Lata pracy Nokian Tyres i tysiące kilometrów przejechanych podczas testów potwierdzają to samo: wzór bieżnika kierunkowego to idealny wybór na zmienne warunki zimowe.

Wysokiej jakości opona zimowa potrafi wyczuć i opanować wszystkie aspekty zimy. Doskonałe prowadzenie i przyczepność Nokian WR D4 są rezultatem opartego na zaawansowanej technologii funkcjonalnego modelu bieżnika połączonego z całkowicie nową mieszanką kauczukową Nokian Twin Trac Silica i Nokian Block Optimized Siping (zoptymalizowane lamele bloku Nokian).

Każdy blok bieżnika i każda lamela ma swoją specyficzną rolę. Możemy teraz zaoferować kierowcom najwyższej jakości akcesoria bezpieczeństwa, które działają w sposób równie niezawodny i przewidywalny na mokrych drogach, śniegu, jak i na lodzie, zapewnia manager ds. rozwoju aplikacji Olli Seppälä z Nokian Tyres.

Lekka i komfortowa jazda

Oprócz bezpieczeństwa, istotnym czynnikiem decydującym o całości wrażenia jest komfort jazdy. Precyzyjnie zoptymalizowana struktura bieżnika umożliwia oponie Nokian WR D4 szybkie reagowanie na prowadzenie, zapewniając jednocześnie spokojny i cichy kontakt z drogą. Technologia Silent Sidewall (cichej ściany bocznej) Nokian poprawia komfort jazdy. Specjalnie dostosowana mieszanka kauczukowa między ścianą boczną a bieżnikiem filtruje aktywnie dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się szkodliwych fal dźwiękowych przez ścianę boczną do felgi i dalej do kabiny samochodu. Ta innowacja zmniejsza poziom hałasu wewnątrz samochodu. Nowa i bardziej elastyczna struktura pasa stalowego ułatwia toczenie i zwiększa komfort jazdy. Winter Safety Indicator, czyli wskaźnik bezpieczeństwa zimą, zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Dobre opony są warunkiem przyjemnej jazdy zimą. Bieżnik ma wskaźnik bezpieczeństwa jazdy Driving Safety Indicator (DSI), zaprojektowany i opatentowany przez Nokian Tyres, który poprawia bezpieczeństwo zimą; należy do niego symbol wskaźnika bezpieczeństwa zimą Winter Safety Indicator (WSI). Numery na środku powierzchni opony oznaczają głębokość głównych rowków w milimetrach. Liczby ścierają się wraz ze ścieraniem się opony. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny dopóki, dopóty bieżnik ma jeszcze co najmniej cztery milimetry. Gdy płatek śniegu się zetrze, kierowca powinien kupić nowe opony zimowe w celu zapewnienia wystarczającego poziomu bezpieczeństwa.

Dodatkowe pola na obszarze informacyjnym ściany bocznej zwiększają bezpieczeństwo i komfort. Podczas wymiany opon można korzystać z tego pola informacyjnego w celu zapisywania prawidłowego ciśnienia pompowanych opon, miejsca użytkowania oraz momentu obrotowego dokręcenia śrub. Właściwe ciśnienie w oponach pomaga osiągnąć bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdów, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia opony oraz zmniejszyć koszty paliwa. Zwycięzca testów Nokian WR SUV 3 dla samochodów typu SUV i Nokian WR A3 dla samochodów wyczynowych będą nadal uzupełniały gamę opon Nokian Tyres klasy premium, którą zaprojektowano w celu zapewnienia kierowcom bezpiecznego przetrwania zimy. Nowa opona zimowa Nokian Weatherproof radzi sobie niezawodnie z wszystkimi porami roku, dzięki czemu można ją stosować przez cały czas.

Większe bezpieczeństwo

Z badań wynika, że dla kierowcy błoto pośniegowe jest nawet bardziej niebezpieczne niż lód czy aquaplaning. Połączenie topniejącego śniegu, warstwy wody na nawierzchni drogi i potencjalny lód sprawia, że sytuacja staje się trudna nawet dla doskonałego kierowcy. Nowa opona Nokian WR D4 aktywnie walczy z aqua- i slushplaningiem dzięki innowacji Slush Blower służącej do usuwania błota pośniegowego. Polerowane rowki ułatwiają również usuwanie wody i błota pośniegowego. Rozwiązanie Deep Snow Booster, wspomagające jazdę w głębokim śniegu, zapewnia przyczepność w ostrych zakrętach i podczas jazdy w głębokim śniegu. Ostre skosy na bokach bloków barku stykają się z nawierzchnią w kontrolowany sposób, zapewniając dodatkową przyczepność.

Pozostałe technologie i rozwiązania

Nokian Block Optimized Siping (zoptymalizowane lamele bloku Nokian). Większa przyczepność zimą, lepsze wyczucie prowadzenia. Każdy blok i lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i prowadzenie. Steering Precision Rib (żebro umożliwiające precyzyjne prowadzenie). Kontrolowane prowadzenie. Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne. Lamele mocnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia. Snow Performance Blocks (bloki zapewniające wydajność na śniegu). Maksymalna przyczepność na śniegu. Małe bloki bieżnika po obu stronach centralnego żebra są gęsto poprzecinane lamelami tak, że są one poprzyczepiane naprzemiennie do lewej i do prawej strony. Bloki bieżnika są podzielone na trzyelementowe grupy i posiadają na spodzie rowków komponenty wspomagające prowadzenie.

Doskonała precyzja

Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne. Lamele mocnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia.

Lepsza przyczepność zimą

Każdy blok i lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i prowadzenie.

Odpornosć na ścieranie

Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni.

Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie). Większa przyczepność i lepsze wyczucie jazdy. Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie) wyposażono w ciężkie lamele w celu poprawy trakcji; biegnąc od środka w stronę barku, stają się płytsze. To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu oraz poprawia wyczucie jazdy. Agresywna lamela aktywacyjna używana do zwiększenia działania bloku barku podczas przyspieszania i hamowania, czyli wtedy, gdy przyczepność jest najbardziej potrzebna, znajduje się na środku bloków barku. Mieszanka kauczukowa Nokian Twin Trac Silica. Precyzyjna przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni. Zaawansowana i innowacyjna mieszanka zwiększa stabilność jazdy i odporność na ścieranie. Dzięki dużym ilościom kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego doskonała przyczepność zimą pozostaje taka sama niezależnie od zmian temperatury i rosnącego przebiegu. Niezwykle niski opór toczenia przyczynia się do niższego zużycia paliwa.

Elementy wspomagające prowadzenie. Zrównoważone prowadzenie. Małe przejściowe bloki bieżnika zwiększające przyczepność na śniegu są wspomagane poprzez podniesienie spodów rowków. Deep Snow Booster. Przyczepność w ekstremalnych warunkach. Ostre skosy na bokach bloków barku przylegają do nawierzchni w kontrolowany sposób, zapewniając dodatkową przyczepność przy wchodzeniu w zakręty i jeździe w głębokim śniegu Slush Blower. Skutecznie zapobiega aqua- i slushplaningowi. Skos na tylnej krawędzi bloku bieżnika wyrzuca wodę i błoto pośniegowe z rowków. Silent Sidewall Design (cichy design ściany bocznej).Większy komfort jazdy. Specjalnie dostosowana mieszanka kauczukowa między ścianą boczną a bieżnikiem filtruje aktywnie dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się szkodliwych fal dźwiękowych przez ścianę boczną do kabiny samochodu. Polerowane rowki. Bezpieczeństwo na mokrych drogach. Polerowane rowki ułatwiająusuwanie wody i błota pośniegowego.

Opony zimowe Nokian WR D4 w rozmiarze 175/65 R14

Nokian WR D4 175/65 R14 jest to opona zimowa klasy premium oferująca bardzo dobre osiągi, parametry oraz wysoką jakość wykonania. Dla rozmiaru 175/65 R14 szerokość tego modelu opony wynosi 175 mm. Wysokość profilu jest równa 65% szerokości. W prezentowanym modelu, opona WR D4 przeznaczona jest dla felg w rozmiarze 14 cali, czyli ich średnica jest równa 35.56 cm. Opona znajduje zastosowanie w samochodach kompaktowych oraz mniejszych sedanach.
Model opony Nokian WR D4 w rozmiarze 175/65 R14 zaliczany jest do produktów klasy premium. Ogumienie to spełnia oczekiwania najbardziej wymagających kierowców poruszających się po Skandynawii czy Europie Środkowej, gdzie sezon zimowy bywa szczególnie ciężki. Opona Nokian 175/65 R14 to doskonały wybór dla wszystkich, którzy cenią sobie bezpieczne podróżowanie nawet w niezwykle niekorzystnych warunkach, charakterystycznych dla tej części Europy. Nokian WR D4 to synonim najnowocześniejszych rozwiązań i technologii. Konstrukcja bieżnika do której wykorzystano starannie przygotowaną mieszankę gumową, oraz kształt bloczków pozwala skrócić drogę hamowania, jednocześnie gwarantując dobre przyspieszenie nawet na oblodzonej szosie. Kierunkowy bieżnik, mieszanka gumowa, krzemionka oraz olej rzepakowy wchodzący w skład elementów wykorzystanych do budowy WR D4 gwarantują wysoki komfort podróżowania nawet w czasie dynamicznej jazdy. Opona dzięki użyciu innowacyjnej technologii zachowuje odpowiednią elastyczność. Wybierając ogumienie firmy Nokian możemy być pewni, że po ich zamontowaniu na felgi 14 naszego samochodu, trafia opona najwyższej jakości!
Opona Nokian 175/65 R14 charakteryzuje się doskonałymi osiągami. Etykieta UE dla modelu WR D4 w rozmiarze 175/65 R14 informuje nas o oporach toczenia ogumienia na poziomie oceny C (Ekonomiczność). Przyczepność opony na mokrej nawierzchni została ocenia na notę B. Poziom generowanego hałasu przez oponę WR D4 wynosi 68 dB. Indeks prędkości dla opony Nokian został oznaczy literą T, pozwala to poruszać się z prędkością do 190 km/h. Maksymalne obciążenie dla jednej opony wynosi 475 kg. Indeks w tym przypadku to 82.
Opony Nokian Tyres WR D4 175/65 R14 82 T to opony zimowe. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 175 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Nokian Tyres wysokość profilu wynosi 65, co oznacza, że wysokość boku stanowi 65 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Nokian Tyres 175/65 R14 średnica pasujacej felgi wynosi 14 cali. Indeks prędkości dla opony Nokian Tyres WR D4 w rozmiarze 175/65 R14 został wyrażony literą T, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 190 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 82 na oponie Nokian Tyres maksymalne obciążenie na oponę wynosi 475 kg.

Test opon Nokian WR D4 175/65 R14 82T

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Nokian Tyres WR D4. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model WR D4 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2019 ADAC 10 miejsce
2018 ADAC 4 miejsce
2018 ACE 2 miejsce
2018 Auto Bild 9 miejsce
2018 ADAC 10 miejsce
2018 Auto Motor 3 miejsce
2017 Auto Bild 14 miejsce
2017 ADAC 11 miejsce
2017 ADAC 4 miejsce
2017 Auto Express 5 miejsce
2016 Auto Bild 7 miejsce
2016 Auto Motor 2 miejsce
2016 GTU 2 miejsce
2016 Autoklub CR Szczególnie polecane
2016 Auto Express 2 miejsce
2016 ADAC Polecane
2016 ADAC 3 miejsce
2015 GTU Szczególnie polecane
2015 ADAC 2 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Nokian WR D4 175/65 R14 82T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Nokian Tyres gwarantuje, że wyprodukowane opony reprezentują najwyższą jakość i zostały drobiazgowo przetestowane w zakresie zgodności z najsurowszymi europejskimi normami. Przy produkcji opon korzystano z najnowocześniejszych technologii i certyfikowanych materiałów. W przypadku opony Nokian Tyres WR D4 gwarancja udzielana jest na okres 5 lat od daty produkcji opon. W momencie uznania reklamacji producent wymienia oponę na nową lub wypłaca rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony.

Kiedy stosować opony zimowe 175/65 R14 firmy Nokian Tyres?

Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony WR D4 175/65 R14 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.

Bieżnik kierunkowy WR D4 w rozmiarze 175/65R14

Opona Nokian WR D4 175/65 R14 82T posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Podczas montażu opon Nokian Tyres WR D4 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.

Etykieta unijna modelu WR D4

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nokian WR D4 175/65 R14 82T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 68 decybeli.

C
B
68dB

Opory toczenia "C" w Nokian Tyres WR D4

Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.

Jakie opony warto wybrać?

Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres WR D4 w rozmiarze 175/65 R14 82T posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.

Opony zimowe Nokian Tyres oceniona na "B" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.

Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.

Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.

Hałas "68 decybeli" w oponach WR D4 175/65 R14

Etykietowanie opon – czy hałas ma znaczenie? Każda opona w pojeździe mechanicznym wytwarza pewien dźwięk podczas odrywania się ogumienia od podłoża. Przypomina on szum i w dużym natężeniu jest szczególnie nieprzyjemny w odbiorze dla pasażerów, ale i dla otoczenia.

Dlaczego decybele mają tak duże znaczenie?

Przy ruchliwych trasach każdej godziny przewijają się olbrzymie liczby samochodów. Chcąc policzyć natężenie dźwięku hałasu ulicznego, należałoby nałożyć na siebie ilość decybeli wydawaną przez każdy z nich przy prędkości około 80 km/h. W godzinach szczytu ten hałas ma ogromny, negatywny wpływ na osoby zamieszkujące okoliczne tereny i niekorzystnie wpływa na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Walcząc z nadmiernym hałasem, Unia Europejska w 2012 roku narzuciła producentom opon nakaz umieszczania informacji graficznej i liczbowej, dotyczącej poziomu decybeli generowanego przez auto przy standardowej prędkości 80 km/h. Wybór modelu z najmniejszą liczbą czarnych fal jest najkorzystniejszy dla zdrowia i otoczenia, a także pozwala na przyjemną, cichą jazdę. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu WR D4, wynosi 68 decybeli przy prędkości 80km/h .

Jak kupić opony Nokian WR D4 175/65 R14 82T na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 592 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1184 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 1776 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 2368 zł Oblicz wysokość raty