Produkt chwilowo niedostępny
Darmowa dostawa (0zł)
Produkt niedostępny
Opony Nokian WR Snowproof to nowość, która została stworzona specjalnie z myślą o kierowcach Europy Środkowej. Zastosowane materiały i innowacyjna budowa gwarantują bezpeczeństwo w zimowych warunkach. Nokian WR Snowproof 205/55 R16 91 T to nowy model opon zimowych klasy premium, który oferuje doskonałą przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym dając gwarancję bezpieczeństwa w czasie codziennej jazdy. Dzięki innowacyjnej technologii Alpine Sense Grip Nokian WR Snowproof 205/55 R16 91 T zapewniają większą stabilność i bardziej przewidywalne zachowanie pojazdu oferując lepsze prowadzenie na kazdej drodze od autostrady po górskie trasy. Nokian WR Snowproof w rozmiarze 205/55 R16 to opona przeznaczona do aut takich jak: Opel Astra, VW Passat czy VW Golf.
Do produkcji opon zimowych Nokian WR Snowproof 205/55 R16 91 T wykorzystano stosowaną w oponach Nokian Hakkapeliitta mieszankę gumową opracowaną specjalnie z myślą o panujących zimą na północy trudnych warunkach. Rewolucyjna mieszanka gumowa Alpine Grip łączy w sobie naturalny kauczuk, krzemionkę oraz funkcjonalne polimery. Połączenie tych elementów sprawia że opony zimowe zapewniają:
Technologia Alpine Sense Grip. zapewnia doskonałą przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika pozwala na sprawne usuwanie śniegu i błota pośniegowego spod opony. Charakterystyczne lamele w oponach zimowych Nokian WR Snowproof 205/55 R16 91 T zapewniają doskonałą wzdłużną i poprzeczną przyczepność nawet na głębokim śniegu.
Wypustki Snow Claws sprawiają, że opona rewelacyjnie trzyma się nawierzchni zarówno w czasie jazdy po śniegu jak i w miękkim terenie.
Brake Boosters odpowiadają w oponach Nokian za lepsze hamowanie. Znajdujące się na blokach barku opony specjalne stabilizatory zwiększają przyczepność podczas hamowania na śniegu, a ich ząbkowane krawędzie sprawiają, że auto lepiej trzyma się drogi również na śniegu.
Technologia cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology). Specjalna strefa na ścianie bocznej opony odpowiada za redukcję hałasu i absorpcję wibracji przenoszonych z nawierzchni drogi poprzez bieżnik pozwalając ograniczyć poziom hałasu wewnątrz pojazdu.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Nokian Tyres WR Snowproof. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model WR Snowproof w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2021 | ADAC | 13 miejsce | 195/65R15 |
2019 | Auto Bild | 13 miejsce | 225/45R17 |
2019 | Auto Express | 7 miejsce | 225/45R17 |
2019 | Auto Motor | 11 miejsce | 215/55R17 |
Opinie o oponie: Nokian WR Snowproof 205/55 R16 91T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Nokian Tyres gwarantuje, że wyprodukowane opony reprezentują najwyższą jakość i zostały drobiazgowo przetestowane w zakresie zgodności z najsurowszymi europejskimi normami. Przy produkcji opon korzystano z najnowocześniejszych technologii i certyfikowanych materiałów. W przypadku opony Nokian Tyres WR Snowproof gwarancja udzielana jest na okres 5 lat od daty produkcji opon. W momencie uznania reklamacji producent wymienia oponę na nową lub wypłaca rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony WR Snowproof 205/55 R16 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona Nokian WR Snowproof 205/55 R16 91T posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Nokian Tyres WR Snowproof o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Nokian WR Snowproof 205/55 R16 91T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 69 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres WR Snowproof w rozmiarze 205/55 R16 91T posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Nokian Tyres posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Hałas zewnętrzny opon – dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? Lubimy, gdy podczas jazdy samochodem nieznośną ciszę zakłóca nam tylko lecące w tle radio lub gdy możemy delektować się rozmową ze współpasażerami bez konieczności podnoszenia głosu. Dobrze dobrane opony mogą temu sprzyjać!
Decybele mają znaczenie!
Hałas zewnętrzny generowany przez opony przy prędkości standardowej 80 km/h to zjawisko przykre i uciążliwe, szczególnie przy długiej trasie. Jeszcze bardziej narzekają na nie osoby zamieszkałe przy najbardziej ruchliwych trasach – im więcej samochodów, tym wyższe natężenie nieprzyjemnego szumu opon. Na etykietach opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej można znaleźć oznaczenie poziomu hałasu zewnętrznego. Jedna czarna fala oznacza niski poziom, przyjazny dla środowiska i zdecydowanie warty kupienia. Dwie fale to poziom zgodny z przepisami, które mają zostać wprowadzone, a trzy – oznaczają wciąż dopuszczalną liczbę decybeli według unijnych norm, jednak generujące największy hałas. Wybierz rozsądnie! Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu WR Snowproof, wynosi 69 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 806 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1612 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2418 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3224 zł | Oblicz wysokość raty |