Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 3-4 dni
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Pirelli Scorpion Verde. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Scorpion Verde w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2018 | AutoBild | 4 miejsce | 265/60R18 |
2017 | ADAC | 5 miejsce | 215/65R16 |
2016 | Sportscars | Szczególnie polecane | 235/55R19 |
2016 | OFF-ROAD | Polecane | 215/65R16 |
2016 | Firmenauto | Szczególnie polecane | 215/60R17 |
2015 | Auto Bild | 3 miejsce | 215/65R16 |
2014 | Auto Bild | 3 miejsce | 255/55R18 |
2014 | Auto Bild | Wzorowa | 255/55/R18 |
2014 | Gute Fahrt | Bardzo dobra | 235/55/R17 |
2014 | OFF-ROAD | Bardzo polecana | 235/65/R17 |
2014 | SUV Magazine | Bardzo polecana | 235/65/R17 |
2013 | Auto Świat | 2 miejsce | 235/65/R17 |
2013 | Auto Bild | 2 miejsce | 235/65R17 |
2012 | ADAC | 2 miejsce | 215/65R16 |
Opinie o oponie: Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103W AO są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Koncern Pirelli daje gwranację, że wszystkie opony Pirelli montowane w samochodach osobowych, dostawczych i SUV-ach zostały wyprodukowane z najwyższą starannością i dostarczane są bez wad produkcyjnych lub materiałowych, które powodowałyby, iż produkty te nie nadają się do użytku. Niemniej jeżeli podejrzewasz, że z oponami dzieje się coś złego Pirelli zapewnienia profesjonalne wsparcie w rozwiązaniu problemów z oponami. W przypadku opon Scorpion Verde gwarancja udzielana jest na okres 7 lat od daty zakupu opon. Z gwarancji Pirelli wyłączone są oczywiście opony, które używane były w wyścigach samochodowych, osiągnęły minimalną dopuszczalną prawem głębokość bieżnika czy stały się niezdatne do użytku na skutek uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie eksploatacji takich jak przebicia, rozdarcia, otarcia lub uderzenia.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Nowoczesne opony samochodowe są niezwykle odporne na zużycie jednak tradycyjna konstrukcja jest nadal narażona na szereg potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Szczególnie niebezpieczne dla naszych kół są wystające włazy, krawężniki czy liczne dziury w jezdni. Jest to szczególnie ważne w przypadku kierowców, których pojazdy wyposażone są w felgi aluminiowe. Niższy profil opony oznacza, że felga jest bardziej podatna na uszkodzenia. Aby chronić felgi i opony przed uszkodzeniem, producenci wprowadzili opony z rantem ochronnym. Rant ochronny najczęściej występuje w postaci wgłębienia w okolicach stopki. Ponadto opony są wzmocnione masywniejszą ścianą boczną w dolnej części opony, która bardziej przylega do krawędzi opony. Każde z tych rozwiązań zabezpiecza wewnętrzną strukturę boku opony i zakrywa krawędź felgi. Rant nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa, ale znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia koła. Najczęściej opony z ochroną felgi posiadają specjalne oznaczenia, które różnią się w zależności od producenta. Goodyear stosuje oznaczenie RFP lub FP, Continental to FR, a Dunlop to MFS.
Opony Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103W AO posiadają homologację AO, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Opona Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103W AO wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.
Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103 W to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.
W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Pirelli Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103W AO posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103W AO spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena B, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 69 decybeli.
Co może mieć wpływ na spalanie paliwa? Spalanie paliwa w samochodach to parametr zmienny, na który wpływ ma nie tylko częstotliwość użytkowania auta, ale również technika jazdy oraz konstrukcja pojazdu. W jaki sposób opony mogą wpłynąć na ilość spalanego paliwa?
Czy opony mogą wpłynąć na wyższe spalanie?
Nieodpowiednio dobrane opony o niskiej klasie energetycznej cechują się bardzo wysokim oporem toczenia. Powoduje on, że pojazd musi włożyć więcej energii w jazdę, a co za tym idzie – zużyć więcej paliwa. Nie tylko nawierzchnia, lecz również konstrukcja bieżnika i mieszanka, z której wykonano oponę, mają wpływ na to, czy opona będzie przesuwała się gładko po jezdni zużywając mniej paliwa, czy zużyje wiele energii na pokonanie oporów toczenia. Na etykietach unijnych opon produkowanych od 2012 należy umieszczać czytelną informację o klasie energetycznej produktu, pozwalającej ocenić jaki wpływ na koszty eksploatacji oraz na ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery będzie miał dany rodzaj ogumienia. Opona Pirelli Scorpion Verde w rozmiarze 235/60 R18 103W posiada klasę B w kategorii opór toczenia. Wybierając opony z oceną B, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy C.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Pirelli posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Hałas zewnętrzny opon – dlaczego warto zwrócić na niego uwagę? Lubimy, gdy podczas jazdy samochodem nieznośną ciszę zakłóca nam tylko lecące w tle radio lub gdy możemy delektować się rozmową ze współpasażerami bez konieczności podnoszenia głosu. Dobrze dobrane opony mogą temu sprzyjać!
Decybele mają znaczenie!
Hałas zewnętrzny generowany przez opony przy prędkości standardowej 80 km/h to zjawisko przykre i uciążliwe, szczególnie przy długiej trasie. Jeszcze bardziej narzekają na nie osoby zamieszkałe przy najbardziej ruchliwych trasach – im więcej samochodów, tym wyższe natężenie nieprzyjemnego szumu opon. Na etykietach opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej można znaleźć oznaczenie poziomu hałasu zewnętrznego. Jedna czarna fala oznacza niski poziom, przyjazny dla środowiska i zdecydowanie warty kupienia. Dwie fale to poziom zgodny z przepisami, które mają zostać wprowadzone, a trzy – oznaczają wciąż dopuszczalną liczbę decybeli według unijnych norm, jednak generujące największy hałas. Wybierz rozsądnie! Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Scorpion Verde, wynosi 69 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 754 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1508 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2262 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3016 zł | Oblicz wysokość raty |