Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Pirelli Winter Sottozero 3 to zimowe opony, które uwzględniają potrzeby miłośników szybkiej jazdy. Przeznaczone są do samochodów osobowych o dużej pojemności silnika. Najważniejsze cechy tego modelu to skuteczne hamowanie na zimowych nawierzchniach i długi okres eksploatacji. Trzecia generacja opony Winter Sottozero znacznie przewyższa swojego poprzednika, zarówno pod względem niezawodności jak i poziomu bezpieczeństwa na śliskich zimowych drogach.
Konstrukcja i skład mieszanki gumowej bieżnika Winter Sottozero 3 zostały opracowane wspólnie przez inżynierów Pirelli i przedstawicieli głównych producentów samochodów takich jak BMW, Audi i Alfaromeo, co zapewnia nie tylko wysoką jakość oferowanych rozwiązań, ale także zdolność Sottozero 3 do zwiększenia właściwości sportowych auta. Zoptymalizowany wzór bieżnika opony Pirelli Winter Sottozero 3 charakteryzuje się zwiększoną powierzchnią styku opony z nawierzchnią, co przyczynia się do poprawy przyczepności w każdych warunkach na jakie możemy natknąć się w miesiącach zimowych.
Kierunkowy wzór bieżnika zapewnia szybkie czyszczenie opaski kontaktowej i dobrą stabilność podczas jazdy po mokrej nawierzchni i błocie pośniegowym. Zoptymalizowany wzór pomaga zmniejszyć hałas generowany przez opony Winter Sottozero III podczas toczenia oraz poprawia komfort jazdy.
Bloki o podwójnej konstrukcji w kształcie strzałki gwarantują maksymalną przyczepność na śniegu. Zwiększona gęstość lameli wpływa natomiast na poprawę manewrowości pojazdu na suchym asfalcie, a także zwiększa skuteczność hamowania. Dwa szerokie rowki odpływowe usprawniają odprowadzanie wody i błota śniegowego z powierzchni styku. Nowoczesna budowa Winter Sottozero 3 wpływa na skuteczniość walki z aquaplaningiem. Wzbogacona o polimery funkcjonalne mieszanka gumowa, wpływa na znaczną poprawę mechanicznych własciwości opony.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Pirelli SottoZero 3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model SottoZero 3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2021 | ADAC | 14 miejsce | 225/50R17 |
2019 | Auto Bild | 18 miejsce | 225/45R17 |
2019 | Auto Express | 8 miejsce | 225/45R17 |
2019 | Auto Motor | 9 miejsce | 215/55R17 |
2018 | Sportscars | 7 miejsce | 245/45R18 |
2017 | GTÜ | 4 miejsce | 235/55R17 |
2017 | Auto Bild | 4 miejsce | 225/55R17 |
2017 | Auto Bild | 18 miejsce | 225/50R17 |
2017 | Auto Motor | 6 miejsce | 225/45R18 |
2017 | Auto Express | 6 miejsce | 225/45R17 |
2017 | Sportscars | 5 miejsce | 225/40R18 |
2016 | ADAC | 2 miejsce | 225/45R17 |
2016 | Autoklub CR | Polecane | 205/55R16 |
2016 | Sportscars | Szczególnie polecane | 245/40R18 |
2016 | Auto Motor | 4 miejsce | 235/40R18 |
2016 | Auto Express | 5 miejsce | 225/45R17 |
Opinie o oponie: Pirelli SottoZero 3 215/55 R17 94H Seal Inside są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Koncern Pirelli daje gwranację, że wszystkie opony Pirelli montowane w samochodach osobowych, dostawczych i SUV-ach zostały wyprodukowane z najwyższą starannością i dostarczane są bez wad produkcyjnych lub materiałowych, które powodowałyby, iż produkty te nie nadają się do użytku. Niemniej jeżeli podejrzewasz, że z oponami dzieje się coś złego Pirelli zapewnienia profesjonalne wsparcie w rozwiązaniu problemów z oponami. W przypadku opon SottoZero 3 gwarancja udzielana jest na okres 7 lat od daty zakupu opon. Z gwarancji Pirelli wyłączone są oczywiście opony, które używane były w wyścigach samochodowych, osiągnęły minimalną dopuszczalną prawem głębokość bieżnika czy stały się niezdatne do użytku na skutek uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie eksploatacji takich jak przebicia, rozdarcia, otarcia lub uderzenia.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony SottoZero 3 215/55 R17 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona Pirelli SottoZero 3 215/55 R17 94H Seal Inside wyposażona jest w technologię Seal Inside polegającą na natychmiastowym uszczelnieniu miejsca w którym bieżnik uległ przebiciu. Zasada samo naprawy jest prosta - po wewnętrznej stronie opony umieszczona jest warstwa lepkiej masy. Jeśli jakiś ostry przedmiot przebije oponę, substancja owija się wokół niego. Jeżeli przedmiot zostanie wyciągnięty, ciśnienie wewnętrzne w oponie wpycha masę do otworu, uszczelniając ją i zapobiegając utracie ciśnienia. Mimo, iż opony wyposażone w technologie samo naprawiające są cięższe nawet o 2 kg to nie wpływa to na jakość jazdy oraz skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni.
Opona Pirelli SottoZero 3 215/55 R17 94H Seal Inside posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Pirelli SottoZero 3 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Pirelli SottoZero 3 215/55 R17 94H Seal Inside spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 72 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 215/55 R17 94H posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Pirelli posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Jak wykorzystać przepisy w wyborze najcichszych opon? Przepisy prawa unijnego w zakresie etykietowania opon wprowadzone w 2012 roku ułatwiają procedurę wybrania najkorzystniejszego modelu w kontekście własnego komfortu jazdy i ochrony środowiska.
Jak czytać etykiety pod względem hałasu zewnętrznego?
Jeśli cenisz sobie możliwość płynnej, cichej jazdy niezakłócanej szumem opon, to skieruj się w stronę ogumienia, które na etykiecie ma oznaczenie graficzne z najmniejszą liczbą zamalowanych na czarno fal oznaczających natężenie dźwięku. Warianty z trzema ciemnymi falami również mieszczą się w normach obowiązujących obecnie przepisów, jednak nie gwarantują tak cichego przemieszczania się. Im cichsze opony wybierzesz, tym przyjemniej będzie się podróżowało, ale również natężenie hałasu w najbliższej okolicy będzie niższe, co korzystnie wpłynie przede wszystkim na komfort życia zamieszkujących ją ludzi. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu SottoZero 3, wynosi 72 decybele przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 726 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1452 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2178 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 2904 zł | Oblicz wysokość raty |