Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 5-7 dni
Pirelli Winter Sottozero 3 to zimowe opony, które uwzględniają potrzeby miłośników szybkiej jazdy. Przeznaczone są do samochodów osobowych o dużej pojemności silnika. Najważniejsze cechy tego modelu to skuteczne hamowanie na zimowych nawierzchniach i długi okres eksploatacji. Trzecia generacja opony Winter Sottozero znacznie przewyższa swojego poprzednika, zarówno pod względem niezawodności jak i poziomu bezpieczeństwa na śliskich zimowych drogach.
Konstrukcja i skład mieszanki gumowej bieżnika Winter Sottozero 3 zostały opracowane wspólnie przez inżynierów Pirelli i przedstawicieli głównych producentów samochodów takich jak BMW, Audi i Alfaromeo, co zapewnia nie tylko wysoką jakość oferowanych rozwiązań, ale także zdolność Sottozero 3 do zwiększenia właściwości sportowych auta. Zoptymalizowany wzór bieżnika opony Pirelli Winter Sottozero 3 charakteryzuje się zwiększoną powierzchnią styku opony z nawierzchnią, co przyczynia się do poprawy przyczepności w każdych warunkach na jakie możemy natknąć się w miesiącach zimowych.
Kierunkowy wzór bieżnika zapewnia szybkie czyszczenie opaski kontaktowej i dobrą stabilność podczas jazdy po mokrej nawierzchni i błocie pośniegowym. Zoptymalizowany wzór pomaga zmniejszyć hałas generowany przez opony Winter Sottozero III podczas toczenia oraz poprawia komfort jazdy.
Bloki o podwójnej konstrukcji w kształcie strzałki gwarantują maksymalną przyczepność na śniegu. Zwiększona gęstość lameli wpływa natomiast na poprawę manewrowości pojazdu na suchym asfalcie, a także zwiększa skuteczność hamowania. Dwa szerokie rowki odpływowe usprawniają odprowadzanie wody i błota śniegowego z powierzchni styku. Nowoczesna budowa Winter Sottozero 3 wpływa na skuteczniość walki z aquaplaningiem. Wzbogacona o polimery funkcjonalne mieszanka gumowa, wpływa na znaczną poprawę mechanicznych własciwości opony.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Pirelli SottoZero 3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model SottoZero 3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Rok | Organizator | Ocena | Rozmiar |
---|---|---|---|
2021 | ADAC | 14 miejsce | 225/50R17 |
2019 | Auto Bild | 18 miejsce | 225/45R17 |
2019 | Auto Express | 8 miejsce | 225/45R17 |
2019 | Auto Motor | 9 miejsce | 215/55R17 |
2018 | Sportscars | 7 miejsce | 245/45R18 |
2017 | GTÜ | 4 miejsce | 235/55R17 |
2017 | Auto Bild | 4 miejsce | 225/55R17 |
2017 | Auto Bild | 18 miejsce | 225/50R17 |
2017 | Auto Motor | 6 miejsce | 225/45R18 |
2017 | Auto Express | 6 miejsce | 225/45R17 |
2017 | Sportscars | 5 miejsce | 225/40R18 |
2016 | ADAC | 2 miejsce | 225/45R17 |
2016 | Autoklub CR | Polecane | 205/55R16 |
2016 | Sportscars | Szczególnie polecane | 245/40R18 |
2016 | Auto Motor | 4 miejsce | 235/40R18 |
2016 | Auto Express | 5 miejsce | 225/45R17 |
Opinie o oponie: Pirelli SottoZero 3 235/45 R18 98V XL T0 PNCS są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Koncern Pirelli daje gwranację, że wszystkie opony Pirelli montowane w samochodach osobowych, dostawczych i SUV-ach zostały wyprodukowane z najwyższą starannością i dostarczane są bez wad produkcyjnych lub materiałowych, które powodowałyby, iż produkty te nie nadają się do użytku. Niemniej jeżeli podejrzewasz, że z oponami dzieje się coś złego Pirelli zapewnienia profesjonalne wsparcie w rozwiązaniu problemów z oponami. W przypadku opon SottoZero 3 gwarancja udzielana jest na okres 7 lat od daty zakupu opon. Z gwarancji Pirelli wyłączone są oczywiście opony, które używane były w wyścigach samochodowych, osiągnęły minimalną dopuszczalną prawem głębokość bieżnika czy stały się niezdatne do użytku na skutek uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie eksploatacji takich jak przebicia, rozdarcia, otarcia lub uderzenia.
Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony SottoZero 3 235/45 R18 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.
Opona zimowe Pirelli SottoZero 3 235/45 R18 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.
Opony Pirelli SottoZero 3 235/45 R18 98V XL T0 PNCS posiadają homologację T0, która jest wynikiem doboru i rekomendacji producenta samochodu odnośnie opon samochodowych o określonym potencjale i optymalnych parametrach dla danego modelu samochodu. Oznacza to, że opony homologowane są w pełni dostosowane do cech technicznych pojazdu i zapewniają najlepsze możliwe osiągi podczas jazdy. Opony homologowane uwzględniają specyfikę ustawień zawieszenia samochodu, a zatem pomagają poprawić przebieg w przeciwieństwie do opon wykonanych dla standardowych ustawień. W przypadku opon homologowanych kupujący może być pewien, że wyższa cena opon premium to nie siła marki, piękny bieżnik czy prestiż, ale przede wszystkim technologia i bezpieczeństwo. Podczas wyboru opon do samochodu należy w pierwszej kolejności zwracać uwagę na informacje producenta o zalecanym rozmiarze i typie opon oraz indeksie prędkości i nośności. Prócz homologacji obowiązkowej, wyróżniamy również opony z homologacją techniczną oraz dowolną które możemy zakładać również do innych aut pod warunkiem spełniania wymogów producenta.
Ponieważ na rynku motoryzacyjnym pojawia się coraz więcej cichych pojazdów elektrycznych i hybrydowych, a właściciele luksusowych aut żądają coraz lepszej jakości, producenci nieustannie poszukują nowych metod obniżania poziomu hałasu. Jednym ze źródeł hałasu odczuwanego w kabinie samochodu jest praca opon dlatego by poprawić komfort jazdy kierowców producenci ogumienia klasy premium postanowili rozwiązać ten problem. Największe koncerny oponiarskie opracowały technologię w której wewnętrzny absorber opony, wykonany z pianki poliuretanowej, jest przymocowany do wewnętrznej powierzchni bieżnika opony w celu amortyzacji drogi. Pozwala to na blokadę wibracji wytwarzanych przez koła podczas jazdy, a tym samym obniżenie poziomu generowanego hałasu. U każdego producenta technologia redukcji hałasu działa podobnie. Gruba warstwa piankowej izolacji jest przyklejana do wewnętrznej części opony już po jej wyprodukowaniu, jako ciągły element, lub kilka krótszych odcinków. Pianka wygłuszająca może mieć różną szerokość, kolor, a nawet rozmieszczenie. Dla uzyskania optymalnych wyników redukcji hałasu zaleca się stosowanie czterech opon wyposażonych w tą technologię. Opona Pirelli SottoZero 3 235/45 R18 98V XL T0 PNCS wyposażona jest w technologię PNCS.
Opona Pirelli SottoZero 3 235/45 R18 98V XL T0 PNCS posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Podczas montażu opon Pirelli SottoZero 3 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Pirelli SottoZero 3 235/45 R18 98V XL T0 PNCS spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 70 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 235/45 R18 98V posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Pirelli posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Hałas w aucie – jak go zminimalizować? Podczas jazdy hałasuje nie tylko nasz samochód, lecz również otoczenie, w którym przebywamy. Można jednak poprzez właściwie dopasowane opony zmniejszyć natężenie dźwięków wydawanych przez nasze auto, i warto do tego zmierzać.
Jak to osiągnąć?
Hałasują inne samochody, ale również ciężko pracujący silnik auta, krople deszczu obijające się o blachę i rozpryskujące pod oponami. Jednak największy szum generują same opony podczas odrywania się bieżnika od asfaltu, i z tym można się uporać wybierając odpowiedni model ogumienia. Etykiety unijne na oponach mówią wyraźnie poprzez symbol graficzny i oznaczenie liczbowe, jaki poziom hałasu generuje dana opona. Najlepszym wyborem są modele z jedną ciemniejszą falą. Zarówno zastosowana w nich mieszanka, jak i odpowiednio zaprojektowany bieżnik sprawiają, że opona odrywa się od nawierzchni wywołując zaledwie niewielki poziom hałasu. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu SottoZero 3, wynosi 70 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 1028 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 2056 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 3084 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 4112 zł | Oblicz wysokość raty |