Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105V XL, Run Flat, 3PMSF

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni

Marka:
Pirelli
Model:
SottoZero 3
Kod produktu:
2728900
Rozmiar:
Sezon:
zimowe
Typ:
osobowe
Klasa:
premium
C B 73dB
7 lat
Nośność:
105 = max 925 kg
Prędkość:
V = max 240 km/h
Tak (XL)
Tak (Run Flat)
Oznaczenia:
XL, Run Flat
1445 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 3-4 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105V RUN FLAT XL - Dane techniczne

Sprawdzona w każdych warunkach

Pirelli Winter Sottozero 3 to zimowe opony, które uwzględniają potrzeby miłośników szybkiej jazdy. Przeznaczone są do samochodów osobowych o dużej pojemności silnika. Najważniejsze cechy tego modelu to skuteczne hamowanie na zimowych nawierzchniach i długi okres eksploatacji. Trzecia generacja opony Winter Sottozero znacznie przewyższa swojego poprzednika, zarówno pod względem niezawodności jak i poziomu bezpieczeństwa na śliskich zimowych drogach.

Konstrukcja i skład mieszanki gumowej bieżnika Winter Sottozero 3 zostały opracowane wspólnie przez inżynierów Pirelli i przedstawicieli głównych producentów samochodów takich jak BMW, Audi i Alfaromeo, co zapewnia nie tylko wysoką jakość oferowanych rozwiązań, ale także zdolność Sottozero 3 do zwiększenia właściwości sportowych auta. Zoptymalizowany wzór bieżnika opony Pirelli Winter Sottozero 3 charakteryzuje się zwiększoną powierzchnią styku opony z nawierzchnią, co przyczynia się do poprawy przyczepności w każdych warunkach na jakie możemy natknąć się w miesiącach zimowych.

Kierunkowy wzór bieżnika zapewnia szybkie czyszczenie opaski kontaktowej i dobrą stabilność podczas jazdy po mokrej nawierzchni i błocie pośniegowym. Zoptymalizowany wzór pomaga zmniejszyć hałas generowany przez opony Winter Sottozero III podczas toczenia oraz poprawia komfort jazdy.

Bloki o podwójnej konstrukcji w kształcie strzałki gwarantują maksymalną przyczepność na śniegu. Zwiększona gęstość lameli wpływa natomiast na poprawę manewrowości pojazdu na suchym asfalcie, a także zwiększa skuteczność hamowania. Dwa szerokie rowki odpływowe usprawniają odprowadzanie wody i błota śniegowego z powierzchni styku. Nowoczesna budowa Winter Sottozero 3 wpływa na skuteczniość walki z aquaplaningiem. Wzbogacona o polimery funkcjonalne mieszanka gumowa, wpływa na znaczną poprawę mechanicznych własciwości opony.



Pirelli jest to znana na całym świecie marka opon samochodowych wywodząca się z Włoch. Firma powstała w 1872 roku i obecnie kojarzona z dostarczaniem doskonałego ogumienia do samochodów sportowych. W ofercie producenta znajdziemy m.in. opony letnie, zimowe oraz całoroczne dla samochodów osobowych, 4x4, dostawczych oraz motocykli. Co wyjątkowego skrywa w sobie model SottoZero 3? Przede wszystkim doskonałe osiągi zwłaszcza na mokrej nawierzchni, cichą pracę oraz jakość wykonania charakterystyczną dla klasy premium. Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 są to opony zimowe polecane szczególnie dla kierowców reprezentujących dynamiczny styl prowadzenia pojazdu. Jest to produkt dla osób oczekujących najlepszych parametrów zarówno w trasie jak i mieście. Dobre osiągi opon Pirelli pozwalają na komfortowe podróżowanie podczas zimy, niezależnie od panujących warunków pogodowych. Dla modelu 275/40 R19 szerokość opony wynosi 275 mm. Wysokość profilu w tym przypadku to 40% szerokości. Wariant opony Pirelli SottoZero 3 przeznaczony jest dla felg w rozmiarze 19 cali co oznacza, że jego średnica wynosi 482.6 mm.
Opony Pirelli, model SottoZero 3 w rozmiarze 275/40 R19 przypisywane są do produktów najwyższej klasy. Zapewniają one parametry umożliwiające komfortowe i bezpieczne podróżowanie nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy. Mieszanka gumowa zastosowana do konstrukcji modelu zachowuje optymalną elastyczność w szerokim zakresie temperatur, co pozwala zachować przyczepność w trudnych warunkach zimowych. Ogumienie to spełni oczekiwania większości kierowców, którzy cenią sobie wysoki poziom komfortu jazdy i osiągi na których można polegać w każdej sytuacji. Kierunkowa rzeźba bieżnika pozwaliła uzyskać dobrą przyczepność na lodzie i śniegu. Warto zaznaczyć, że model charakteryzuje się także dużą odpornością na zjawiska takie jak aquaplaning oraz gwarantuje stabilne prowadzenie w zakrętach lub podczas nieoczekiwanych manewrów. Kierunkowy kształt bieżnika wyposażony został w liczne lamele, które zapewniają doskonałe właściwości jezdne oraz zachowanie trakcji w każdej sytuacji. Niezależnie od tego czy poruszamy się po mokrej czy suchej nawierzchni, wybierając producenta Pirelli otrzymujemy ogumienie, które powstało w oparciu o doświadczenie gromadzone od 1872 roku. Zyskujemy także pewność, że po zamontowaniu opon na felgi 19 naszego samochodu, trafiają do nas produkty marki znanej i cenionej na całym świecie. Pirelli 275/40 R19 to opony idealne dla kierowców, uznających za priorytet bezpieczeństwo, najwyższe parametry oraz jakość.
Opony Pirelli 275/40 R19 oferują doskonałe osiagi charakterystyczne dla klasy premium. Etykieta Unii Europejskiej dla modelu SottoZero 3 w rozmiarze 275/40 R19 informuje, iż opory toczenia zostały ocenione na klasę C (zużycie paliwa). Za przyczepność na mokrej nawierzchni opona otrzymała notę B. Poziom generowanego hałasu zewnętrznego przy 80 km/h przez model SottoZero 3 wynosi 73 dB. Dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 925 kg i oznaczone jest indeksem 105. Indeks prędkości dla opony Pirelli to litera V. Oznacza to, iż można podróżować z prędkością do 240 km/h. Opona Pirelli SottoZero 3 spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące ogumienia zimowego. Produkt posiada oznaczenie z symbolem płatka śniegu (Three Peak Mountain SnowFlake) i pozwala poruszać na terenie wszystkich krajów Wspólnoty.
Opony Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105 V to opony zimowe. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 275 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Pirelli wysokość profilu wynosi 40, co oznacza, że wysokość boku stanowi 40 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Pirelli 275/40 R19 średnica pasujacej felgi wynosi 19 cali. Indeks prędkości dla opony Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 275/40 R19 został wyrażony literą V, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 240 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 105 na oponie Pirelli maksymalne obciążenie na oponę wynosi 925 kg.

Test opon Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105V RUN FLAT XL

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony zimowe Pirelli SottoZero 3. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model SottoZero 3 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2021 ADAC 14 miejsce
2019 Auto Bild 18 miejsce
2019 Auto Express 8 miejsce
2019 Auto Motor 9 miejsce
2018 Sportscars 7 miejsce
2017 GTÜ 4 miejsce
2017 Auto Bild 4 miejsce
2017 Auto Bild 18 miejsce
2017 Auto Motor 6 miejsce
2017 Auto Express 6 miejsce
2017 Sportscars 5 miejsce
2016 ADAC 2 miejsce
2016 Autoklub CR Polecane
2016 Sportscars Szczególnie polecane
2016 Auto Motor 4 miejsce
2016 Auto Express 5 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105V RUN FLAT XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Koncern Pirelli daje gwranację, że wszystkie opony Pirelli montowane w samochodach osobowych, dostawczych i SUV-ach zostały wyprodukowane z najwyższą starannością i dostarczane są bez wad produkcyjnych lub materiałowych, które powodowałyby, iż produkty te nie nadają się do użytku. Niemniej jeżeli podejrzewasz, że z oponami dzieje się coś złego Pirelli zapewnienia profesjonalne wsparcie w rozwiązaniu problemów z oponami. W przypadku opon SottoZero 3 gwarancja udzielana jest na okres 7 lat od daty zakupu opon. Z gwarancji Pirelli wyłączone są oczywiście opony, które używane były w wyścigach samochodowych, osiągnęły minimalną dopuszczalną prawem głębokość bieżnika czy stały się niezdatne do użytku na skutek uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie eksploatacji takich jak przebicia, rozdarcia, otarcia lub uderzenia.

Kiedy stosować opony zimowe 275/40 R19 firmy Pirelli?

Opony zimowe należy zakładać wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi mniej niż 7°C. Choć w Polsce nie ma nakazu wymiany opon na zimowe, to większość kierowców słusznie dokonuje wymiany dla większego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mieszanka użyta do produkcji opony SottoZero 3 275/40 R19 jest odporna na twardnienie w niskich temperaturach. Oprócz tego, opony zimowe charakteryzują się większą liczbą nacięć bieżnika (lameli), a także tym, że lamele są głębsze. Wszystko to sprzyja utrzymaniu większej przyczepności i skuteczności hamowania na drodze ośnieżonej, oblodzonej lub wilgotnej przy niskich temperaturach. Opony zimowe nie nadają się do używania latem – według badań ADAC droga hamowania latem na oponach zimowych jest aż o 16 m dłuższa niż w przypadku opon letnich! Najlepszym momentem na wymianę opon na zimowe są dni, w których średnia dobowa temperatura nie przekracza już 7°C, bez względu na to, czy wystąpiły już pierwsze opady śniegu lub przymrozki. Dzięki temu uda się zabezpieczyć przed nagłym atakiem zimy.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona zimowe Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Technologia Run Flat w oponach Pirelli

Zaletą stosowania tego typu technologii jest możliwość kontynuowania jazdy nawet po przebiciu opony. Wzmocniona ściana boczna utrzymuje ciężar pojazdu nawet przy braku ciśnienia powietrza. Co ważne, nie powoduje to dezaktywacji systemów stabilizacji pojazdu. Producent opony Pirelli deklaruje, że po spadku ciśnienia w oponach do zera, samochód przejedzie kolejne 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h. W praktyce okazuje się, że rzeczywiste wartości są dużo wyższe niż deklarowane. Producenci opon stosują rozmaite oznaczenia wskazujące na zastosowanie technologii Run Flat w swoich produktach. I tak Bridgestone oznacza je jako RFT,Goodyear EMT, Michelin ZP, Continental SSR, Pirelli Run Flat, a Dunlop DSST.

Bieżnik kierunkowy SottoZero 3 w rozmiarze 275/40R19

Opona Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105V RUN FLAT XL posiada kierunkową konstrukcję bieżnika. Opony kierunkowe wyposażone są w charakterystyczny wzór bieżnika w kształcie litery V. Wzór tak zwanej jodełki budują skośne rowki, które prowadzą od barków opony do jej środka zarówno po prawej jak i lewej stronie. Cechy konstrukcji wzoru pozwalają na stworzenie nie tylko prostego i efektownego systemu kanałów odwadniających, ale także licznych krawędzi przylegania. Wyraźny kierunek rowków ma na celu poprawę skuteczności odprowadzania wody, śniegu i błota w miejscu styku opony z nawierzchnią drogi. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest poprawa trakcji podczas jazdy zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Podczas montażu opon Pirelli SottoZero 3 o bieżniku kierunkowym należy przestrzegać zasady: górna część jodełki podczas obracania powinna dotykać jezdni w pierwszej kolejności. Dla uproszczenia montażu większość producentów umieszcza na boku opony strzałkę wskazującą kierunek obrotu oraz napis ROTATION. W przypadku rotacji czyli przekładania opon pomiędzy osiami przeprowadzanej w celu zrównoważenia zużycia bieżnika pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami istnieją pewne ograniczenia związane z oponami kierunkowymi. Rotacja możliwa jest tylko w obrębie jednej strony z uwagi na specyficzne ułożenie bieżnika względem kierunku toczenia. Jeżeli opony z bieżnikiem kierunkowym zostaną zamontowane nieprawidłowo, może to znacznie wpłynąć na prowadzenie pojazdu i z całą pewnością zwiększy odczuwany poziom hałasu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę także na stan zawieszenia i układu kierowniczego - ma to ogromne znaczenie dla dobrego kontaktu z drogą przy stosowaniu dowolnego typu opon, ale w przypadku opon z kierunkowym wzorem bieżnika jest to szczególnie ważne.

Etykieta unijna modelu SottoZero 3

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105V RUN FLAT XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 73 decybeli.

C
B
73dB

Opory toczenia "C" w Pirelli SottoZero 3

Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.

Jakie opony warto wybrać?

Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 275/40 R19 105V posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.

Opony zimowe Pirelli oceniona na "B" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.

Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.

Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Pirelli posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.

Hałas "73 decybeli" w oponach SottoZero 3 275/40 R19

Hałas w aucie – co go powoduje i jak to zredukować? Jednym z czynników generujących największy hałas podczas jazdy samochodem, są opony. Podczas odrywania się ogumienia od asfaltu powstaje dźwięk, tym większy, im więcej jest jadących daną trasą z dużą prędkością aut. Jak temu zapobiegać?

Dlaczego warto walczyć z hałasem generowanym przez opony?

Im niższy poziom hałasu w aucie, tym wyższy komfort podróży – dla kierowcy i pasażerów. Nie jest to bez znaczenia także dla osób, które zamieszkują w pobliżu ruchliwych tras lub idą poboczem wzdłuż drogi o sporym natężeniu ruchu. W trosce o środowisko naturalne oraz zdrowie ludzi w 2012 Unia Europejska narzuciła restrykcyjne przepisy etykietowania ogumienia. W zgodzie z nimi producenci opon na etykietach swoich wyrobów mają obowiązek umieszczania informacji o natężeniu dźwięku powodowanego przy prędkości 80 km/h przez tę oponę, poprzez graficzne oznaczenie jedną falą – niskiego poziomu decybeli, dwiema – zgodnego z przyszłymi przepisami poziomu hałasu, oraz trzema – dopuszczalnymi, lecz najgłośniejszymi z dostępnych modeli. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu SottoZero 3, wynosi 73 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Pirelli SottoZero 3 275/40 R19 105V RUN FLAT XL na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 1445 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 2890 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 4335 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 5780 zł Oblicz wysokość raty