Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110Y XL

Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 5-7 dni

Marka:
Radar
Model:
Dimax R8+
Kod produktu:
DSC0040
Rozmiar:
Sezon:
letnie
Typ:
4x4
Klasa:
ekonomiczna
B B 73dB
2 lata
Nośność:
110 = max 1060 kg
Prędkość:
Y = max 300 km/h
Tak (XL)
Oznaczenia:
XL
864 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 5-7 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110Y XL - Dane techniczne

Opony Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110 Y to opony letnie. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 255 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Radar wysokość profilu wynosi 55, co oznacza, że wysokość boku stanowi 55 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Radar 255/55 R20 średnica pasujacej felgi wynosi 20 cali. Indeks prędkości dla opony Radar Dimax R8+ w rozmiarze 255/55 R20 został wyrażony literą Y, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 300 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 110 na oponie Radar maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1060 kg.

Test opon Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110Y XL

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Radar Dimax R8+. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Dimax R8+ w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.

Opinie

Opinie o oponie: Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110Y XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Producent udziela 2 lata gwarancji na opony Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110Y XL

Kiedy stosować opony letnie 255/55 R20 firmy Radar?

Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.

Wzmocnienie XL (Extra Load)

Opona letnie Radar Dimax R8+ 255/55 R20 posiada oznaczenie XL. Indeks nośności ustalany jest indywidualnie dla każdego rozmiaru opony. Wartość tego parametru jest ściśle określona przez producenta opon. Opony wzmocnione to opony przystosowane do obciążenia i ciśnienia wyższego niż przewidziane dla standardowej wersji danego rozmiaru. Opony z oznaczeniem XL posiadają wzmocniony karkas i ścianę boczną, a nie rzadko również specjalną mieszankę gumową dzięki czemu opona staje się sztywniejsza i mocniejsza.

Etykieta unijna modelu Dimax R8+

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110Y XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena B, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 73 decybeli.

B
B
73dB

Opory toczenia "B" w Radar Dimax R8+

Co może mieć wpływ na spalanie paliwa? Spalanie paliwa w samochodach to parametr zmienny, na który wpływ ma nie tylko częstotliwość użytkowania auta, ale również technika jazdy oraz konstrukcja pojazdu. W jaki sposób opony mogą wpłynąć na ilość spalanego paliwa?

Czy opony mogą wpłynąć na wyższe spalanie?

Nieodpowiednio dobrane opony o niskiej klasie energetycznej cechują się bardzo wysokim oporem toczenia. Powoduje on, że pojazd musi włożyć więcej energii w jazdę, a co za tym idzie – zużyć więcej paliwa. Nie tylko nawierzchnia, lecz również konstrukcja bieżnika i mieszanka, z której wykonano oponę, mają wpływ na to, czy opona będzie przesuwała się gładko po jezdni zużywając mniej paliwa, czy zużyje wiele energii na pokonanie oporów toczenia. Na etykietach unijnych opon produkowanych od 2012 należy umieszczać czytelną informację o klasie energetycznej produktu, pozwalającej ocenić jaki wpływ na koszty eksploatacji oraz na ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery będzie miał dany rodzaj ogumienia. Opona Radar Dimax R8+ w rozmiarze 255/55 R20 110Y posiada klasę B w kategorii opór toczenia. Wybierając opony z oceną B, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy C.

Opony letnie Radar oceniona na "B" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.

Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.

Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Radar posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.

Hałas "73 decybeli" w oponach Dimax R8+ 255/55 R20

Hałas w aucie – co go powoduje i jak to zredukować? Jednym z czynników generujących największy hałas podczas jazdy samochodem, są opony. Podczas odrywania się ogumienia od asfaltu powstaje dźwięk, tym większy, im więcej jest jadących daną trasą z dużą prędkością aut. Jak temu zapobiegać?

Dlaczego warto walczyć z hałasem generowanym przez opony?

Im niższy poziom hałasu w aucie, tym wyższy komfort podróży – dla kierowcy i pasażerów. Nie jest to bez znaczenia także dla osób, które zamieszkują w pobliżu ruchliwych tras lub idą poboczem wzdłuż drogi o sporym natężeniu ruchu. W trosce o środowisko naturalne oraz zdrowie ludzi w 2012 Unia Europejska narzuciła restrykcyjne przepisy etykietowania ogumienia. W zgodzie z nimi producenci opon na etykietach swoich wyrobów mają obowiązek umieszczania informacji o natężeniu dźwięku powodowanego przy prędkości 80 km/h przez tę oponę, poprzez graficzne oznaczenie jedną falą – niskiego poziomu decybeli, dwiema – zgodnego z przyszłymi przepisami poziomu hałasu, oraz trzema – dopuszczalnymi, lecz najgłośniejszymi z dostępnych modeli. Opisywany parametr informuje nas o poziomie hałasu emitowanego przez oponę i wyrażony jest w decybelach. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Dimax R8+, wynosi 73 decybele przy prędkości 80km/h.

Jak kupić opony Radar Dimax R8+ 255/55 R20 110Y XL na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 864 zł Oblicz wysokość raty
2 szt. 1728 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 2592 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 3456 zł Oblicz wysokość raty