Produkt chwilowo niedostępny
Darmowa dostawa (0zł)
Produkt niedostępny
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony całoroczne Vredestein Comtrac 2 All Season. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Comtrac 2 All Season w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Vredestein Comtrac 2 All Season 215/65 R16C 109/107T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Comtrac 2 All Season 215/65 R16 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.
Opona Vredestein Comtrac 2 All Season 215/65 R16C 109/107T posiada bieżnik symetryczny. Wzór symetryczny jest najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych, terenowych i pojazdów użytkowych. To klasyczna, bardzo popularna opcja wśród kierowców. W tego typu oponach zewnętrzna i wewnętrzna strona bieżnika są symetryczne - to znaczy, że są lustrzanymi odbiciami. Bloki bieżnika tworzą ciągłe żebra wokół opony. Opony symetryczne charakteryzują się najmniejszym zaawansowaniem technologicznym spośród dostępnych bieżników, a co za tym idzie są najtańsze w produkcji. Wpływa to na niższy stopień dostosowania opon do zmieniających się warunków na drodze. Mimo tego opony z bieżnikiem symetrycznym są trwałe, ciche i posiadają niskie opory toczenia przez co przyczyniają się do oszczędnego zużycia paliwa.
Oprócz dobrego stosunku ceny do jakości opony Vredestein Comtrac 2 All Season 215/65 R16C 109/107T wyposażone w bieżnik symetryczny są niezwykle wszechstronne, wydajne, łatwe w montażu i późniejszej rotacji ponieważ ta jest niezależna od kierunku obrotu. W związku z czym na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnych dodatkowych oznaczeń, które wskazywałby sposób montażu.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Vredestein Comtrac 2 All Season 215/65 R16C 109/107T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena B oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 71 decybeli.
Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.
Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?
Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Vredestein Comtrac 2 All Season 215/65 R16 109T posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.
Która opona ma najlepszą przyczepność? W 2012 roku Unia Europejska wprowadziła nakaz etykietowania opon, w którym między innymi producent ma obowiązek określić efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a G – najdłuższą.
Efektywność hamowania a bezpieczeństwo.
Jeżdżąc przez cały rok można natknąć się na rozmaite warunki pogodowe, w tym ulewne deszcze, które w kilka minut zupełnie zmieniają przyczepność opon do nawierzchni. Dobra mieszanka, z której wykonano opony i właściwie wyprofilowany bieżnik powodują, że opona cechuje się dobrą przyczepnością nawet na mokrym podłożu – woda nie powoduje, że traci ona kontakt z podłożem, przez co siły fizyki działają w zgodzie z zamierzeniami kierowcy. Choć bezpieczeństwo pasażerów i uczestników ruchu drogowego zależy głównie od prędkości, z jaką prowadzony jest pojazd, to wybór wysokiej klasy opony pozwala wierzyć, że w przypadku konieczności gwałtownego hamowania nawet przy dużej prędkości droga hamowania będzie stosunkowo krótka i uda się uniknąć zdarzenia drogowego. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Vredestein posiada klasę B w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą B zapewniają o 3,6 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy C.
Jakie opony hałasują najmocniej? Chcesz kupić nowe opony do swojego auta i jednym z istotnych kryteriów jest dla Ciebie niski poziom hałasu? Cenisz sobie komfort – to dobrze, bo dzięki temu dbasz również o słuch innych uczestników ruchu drogowego!
Jaki model opon wybrać?
Na etykiecie unijnej obowiązkowej dla opon od 2012 roku znajduje się między innymi informacja o hałasie zewnętrznym, jaki wytwarza opona odrywająca się od nawierzchni przy prędkości 80 km/h. Jedna ciemna fala na grafice to poziom 67-68 dB, dwie – około 71-72 dB, a trzy fale to 74-75 dB. Przy trzech falach opony generują hałas porównywalny do czterech jadących samochodów, choć wciąż jest to poziom dopuszczalny przez normy. Jeśli kierujesz się parametrem głośności przy zakupie opon, to najlepszym wyborem będą oczywiście te z mniejszą liczbą fal zaznaczonych na ciemno – pochodzą one od renomowanych producentów mających na uwadze dobro środowiska naturalnego, ale również komfort kierowcy i pasażerów podczas jazdy w długich trasach. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Comtrac 2 All Season, wynosi 71 decybeli przy prędkości 80km/h.
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 817 zł | Oblicz wysokość raty |
2 szt. | 1634 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 2451 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 3268 zł | Oblicz wysokość raty |