Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T 3PMSF, M+S

Rok produkcji 2023 Darmowa wysyłka Dostawa 3-4 dni

Marka:
Vredestein
Model:
Quatrac 5
Kod produktu:
8714692315664
Rozmiar:
Sezon:
całoroczne
Typ:
osobowe
Klasa:
średnia
E C 68dB
3 lata
Nośność:
79 = max 437 kg
Prędkość:
T = max 190 km/h
Oznaczenia:
3PMSF
279 zł / szt.
Ilość sztuk:
Jak kupić te opony na raty?

Koszt wysyłki

Darmowa dostawa (0zł)

Czas dostawy

Dostarczymy w 3-4 dni

Formy płatności

  • Pobranie kurierskie
  • Przelew tradycyjny
  • Karta kredytowa
  • Płatność PayU
  • Raty

Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T - Dane techniczne

Vredestein jest to holenderska marka opon klasy premium. Firma obecnie należy do koncernu Apollo Tyres. Marka dostarcza opony klasy premium do samochodów osobowych, 4x4, dostawczych czy ciężarowych. Jakie są największe atuty modelu opon całorocznych Quatrac 5? Dobra przyczepność zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni bez względu na porę roku czy rodzaj nawierzchni. Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 są to opony całoroczne polecane szczególnie do samochodów klasy średniej oraz miejskich aut kompaktowych. Osiągi opon Vredestein pozwalają na komfortowe i bezpieczne podróżowanie podczas mroźnej zimy czy gorącego lata. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i wysokiej odporności na zużycie, Quatrac 5 zapewnia długą eksploatację - model bowiem słynie z dużych przebiegów. Dla rozmiaru 155/80 R13 szerokość opony wynosi 155 mm. Wysokość profilu w tym przypadku to 80% szerokości. Wariant opony Vredestein Quatrac 5 przeznaczony jest dla felg w rozmiarze 13 cali co oznacza, że jego średnica wynosi 33.02 cm.
Opony Vredestein, model Quatrac 5 w rozmiarze 155/80 R13 są to opony, które zyskały uznanie wśród tysięcy polskich kierowców. Parametry umożliwiają komfortowe i bezpieczne podróżowanie nawet na dalekich odcinkach. Quatrac 5 charakteryzuje się bardzo cichą pracą - dla wielu rozmiarów poziom hałasu nie przekracza 69dB. Skład mieszanki gumowej gwarantuje optymalną elastyczność, co pozwala zachować przyczepność na każdym typie nawierzchni. Ogumienie Vredestein spełni oczekiwania kierowców, ceniących dobre właściwości jezdne. Warto nadmienić, że model charakteryzuje się dużą odpornością na uszkodzenia i zużycie. Kierunkowy kształt bieżnika oferuje doskonałe właściwości jezdne oraz utrzymanie trakcji w każdej sytuacji. Wybierając producenta Vredestein otrzymujemy wyroby, które powstają w oparciu o wieloletnie doświadczenie w branży wyrobów gumowych. Co więcej, po zamontowaniu opon na felgi 13 naszego samochodu, trafiają do nas produkty marki wspieranej przez amerykański koncern Goodyear. Vredestein 155/80 R13 to opony idealne dla kierowców, chcących otrzymać produkt o zrównoważonych osiągach w korzystnej cenie.
Opony Vredestein 155/80 R13 oferują osiągi pozwalające na ciche i komfortowe podróżowanie. Etykieta Unii Europejskiej dla modelu Quatrac 5 w rozmiarze 155/80 R13 informuje, iż opory toczenia zostały ocenione na klasę E (zużycie paliwa). Za przyczepność na mokrej nawierzchni opona otrzymała notę C. Poziom generowanego hałasu zewnętrznego przy 80 km/h przez model Quatrac 5 wynosi 68 dB. Dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 437 kg i oznaczone jest indeksem 79. Indeks prędkości dla opony Vredestein to litera T. Oznacza to, iż można podróżować z prędkością do 190 km/h.
Opony Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79 T to opony całoroczne. Poza nazwą marki i modelu na oponie znaleźć można wiele cennych informacji na temat ich rozmiaru i dokładnej charakterystyki. Pierwsze trzy cyfry rozmiaru opony czyli w tym przypadku 155 odnoszą się do szerokości opony. Jest to wartość podana w milimetrach. Kolejne dwie cyfry, które widać po ukośniku charakteryzują profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. W przypadku opisywanej opony Vredestein wysokość profilu wynosi 80, co oznacza, że wysokość boku stanowi 80 % szerokości opony. Ostatnią wartością jest wewnętrzna średnica opony odpowiadająca wysokości felgi, która jest wyrażona w calach. W przypadku opon Vredestein 155/80 R13 średnica pasujacej felgi wynosi 13 cali. Indeks prędkości dla opony Vredestein Quatrac 5 w rozmiarze 155/80 R13 został wyrażony literą T, co pozwala na poruszanie się z maksymalną dpouszczalną prędkością na poziomie 190 km/h. Zgodnie z oznaczeniem indeksu nośności 79 na oponie Vredestein maksymalne obciążenie na oponę wynosi 437 kg.

Test opon Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony całoroczne Vredestein Quatrac 5. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model Quatrac 5 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.

Rok Organizator Ocena
2018 Auto Motor 5 miejsce
2018 Auto Bild 6 miejsce
2018 ADAC 7 miejsce
2017 Auto Bild 4 miejsce
2017 Auto Zeitung 6 miejsce
2017 Auto Bild 5 miejsce
2016 Auto Motor 4 miejsce
2016 Auto Bild 1 miejsce
2016 Gute Fahrt 8 miejsce
2016 ADAC 2 miejsce
2016 ACE 7 miejsce

Opinie

Opinie o oponie: Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.

Gwarancja

Prezentowany model opon całorocznych 155/80 R13 o indeksach 79T objęty jest 3 letnią gwarancją od daty produkcji. W okresie do 2 lat od daty zakupu, Klientowi przysługuje nowa opona Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 o indeksach prędkości T oraz nośności 79. Po upływie 24 miesięcy a więc 2 lat do końca okresu gwarancji, Klientowi przysługuje częściowy zwrot kosztów uzależniony od pozostałej części bieżnika.

Kiedy stosować opony całoroczne 155/80 R13 firmy Vredestein?

Opony całoroczne to rozsądny kompromis pomiędzy miękkimi oponami zimowymi, które nie nadają się do jazdy latem, a twardymi oponami letnimi, które z kolei nie utrzymują przyczepności na oblodzonej powierzchni. Stosuje się w nich odpowiednie mieszanki, których zadaniem jest odporność zarówno na wysokie, jak i ujemne temperatury. Tym samym przyczepność opon Quatrac 5 155/80 R13 zarówno przy wysokiej jak i niskiej temperaturze jest bardzo dobra. Pod względem poziomu twardości, zwykle takie opony są twardsze niż te typowo zimowe. Jeśli natomiast chodzi o bieżnik, to można w nim zaobserwować zarówno zimowe, jak i letnie lamele – tutaj producenci wykazują się bardzo różnymi sposobami ich umieszczenia i głębokością, dostosowując je do całorocznej jazdy. Zaletą opon całorocznych jest bez wątpienia brak kosztów związanych z wymianą opon dwa razy do roku. W przypadku łagodnych zim jest to niewątpliwie duży plus. Niemniej jednak trudno oczekiwać od opony całorocznej takiej przyczepności na oblodzonej nawierzchni, jaką wykazałaby opona zimowa renomowanej marki, czy podczas jazdy w upale takiej, jaka charakteryzuje porządną oponę letnią.

Bieżnik asymetryczny Quatrac 5 w rozmiarze 155/80R13

Opona Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T wyposażona jest w bieżnik asymetryczny. Idea opon asymetrycznych polega na tym, że każda ze stron bieżnika odpowiada za określone właściwości. Łącząc dwa różne wzory opony asymetryczne są w stanie zaspokoić specyficzne wymagania jazdy zarówno na suchej i jak mokrej nawierzchni. Innymi słowy, jedna część bieżnika jest zoptymalizowana pod kątem poprawy osiągów i sterowności pojazdu, podczas gdy druga koncentruje się na przyczepności. Z tego względu opony asymetryczne oferują lepsze i bardziej wszechstronne możliwości w porównaniu z bieżnikami symetrycznymi.

Asymetryczność bieżnika jaką obserwujemy w oponach Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79 T to rozwiązanie stosowane jeszcze do niedawna wyłącznie w motor sporcie, jednak niezaprzeczalne zalety takiego podziału skłoniły wielu producentów do jego stosowania również w ogumieniu dla aut osobowych. Zewnętrzna strefa opony zapewnia dodatkową stabilność i przyczepność na prostej drodze i zakrętach. Warstwa zewnętrzna zapewnia także większą sztywność boczną. Dzięki czemu opony lepiej trzymają się drogi podczas pokonywania zakrętów. Wzór strefy zewnętrznej bieżnika wpływa również na zmniejszenie hałasu generowanego przez oponę podczas jazdy. Kiedy pojazd przyspiesza największy nacisk wywierany jest na barki opon. Powoduje to gromadzenie się ciepła i przyspieszone zużycie bieżnika wzdłuż barków. Grubsze bloki bieżnika opon asymetrycznych w strefie barkowej zwalczają przedwczesne zużycie, zapobiegając skróceniu użyteczności opony.

W strefie wewnętrznej bloki bieżnika są mniejsze, guma bardziej miękka, a kanały i rowki bardzo szerokie. Część wewnętrzna odpowiada za usuwanie nadmiaru wody z powierzchni opony, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko aquaplaningu. Ponadto element ten poprawia przyczepność pojazdu podczas poruszania się na wprost. Taki podział pracy pomiędzy poszczególne elementy bieżnika pozwala na optymalizację wydajności pracy opon w każdych warunkach. Dla zapewnienia prawidłowego montażu opony asymetryczne Vredestein Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T posiadają specjalne oznaczenia wybite na ścianach bocznych. Aby bieżnik asymetryczny działał efektywnie opony montujemy większymi blokami bieżnika na zewnątrz zgodnie z oznaczeniem OUTSIDE.

Etykieta unijna modelu Quatrac 5

Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena E, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 68 decybeli.

E
C
68dB

Opory toczenia "E" w Vredestein Quatrac 5

Ocena energetyczna opon - jak wpływa na oszczędności finansowe? Częsta eksploatacja auta generuje duże koszty, czemu zapobiec może nie tylko nowoczesna technologia prezentowana między innymi w produkcji ogumienia, ale również przepisy unijne, które skłaniają do zastanowienia się nad własnym działaniem na szkodę środowisku.

Jakie opony wybrać, by nie przepłacać?

Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy mówiące o tym, że opony powinny posiadać etykietę z oznaczeniem m.in. oceny efektywności energetycznej. To parametry podobne do tych na pralkach czy lodówkach – od A do G, przy czym A oznacza najwyższą klasę. Producenci poddają swoje wyroby testom i mają obowiązek rzetelnego ich oznaczenia, dzięki czemu konsument wie, jaki produkt wybrał. Klasa A to opona o najniższym oporze toczenia. Sprawia ona, że auto poruszając się pokonuje mniej sił fizycznych działających na nie, i przez to zużywa mniej paliwa. W zależności od konkretnej sytuacji i warunków jazdy, opory toczenia odpowiadają za przeszło 20% zużycia paliwa przez samochód. Zgodnie z informacją na etykiecie, opona Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T posiada klasę E w kategorii opór toczenia.Wybierając opony z oceną E, samochód zużyje o ok. 0,1 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy F.

Opony całoroczne Vredestein oceniona na "C" w hamowaniu na mokrej nawierzchni

Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.

Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?

Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Vredestein posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.

Hałas "68 decybeli" w oponach Quatrac 5 155/80 R13

Etykietowanie opon – czy hałas ma znaczenie? Każda opona w pojeździe mechanicznym wytwarza pewien dźwięk podczas odrywania się ogumienia od podłoża. Przypomina on szum i w dużym natężeniu jest szczególnie nieprzyjemny w odbiorze dla pasażerów, ale i dla otoczenia.

Dlaczego decybele mają tak duże znaczenie?

Przy ruchliwych trasach każdej godziny przewijają się olbrzymie liczby samochodów. Chcąc policzyć natężenie dźwięku hałasu ulicznego, należałoby nałożyć na siebie ilość decybeli wydawaną przez każdy z nich przy prędkości około 80 km/h. W godzinach szczytu ten hałas ma ogromny, negatywny wpływ na osoby zamieszkujące okoliczne tereny i niekorzystnie wpływa na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Walcząc z nadmiernym hałasem, Unia Europejska w 2012 roku narzuciła producentom opon nakaz umieszczania informacji graficznej i liczbowej, dotyczącej poziomu decybeli generowanego przez auto przy standardowej prędkości 80 km/h. Wybór modelu z najmniejszą liczbą czarnych fal jest najkorzystniejszy dla zdrowia i otoczenia, a także pozwala na przyjemną, cichą jazdę. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu Quatrac 5, wynosi 68 decybeli przy prędkości 80km/h .

Jak kupić opony Vredestein Quatrac 5 155/80 R13 79T na raty?

Jak kupić na raty?

  • Wybierz towar klikając przycisk "KUP"
  • Wybierz formę płatności "Raty Credit Agricole"
  • Czekaj na kontakt od pracownika banku
  • Podpisz umowę online lub kurierem
  • Odbierz zamówione produkty

Oblicz wysokość raty

Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.

Zamawiana ilość Wartość zamówienia Wysokość raty
1 szt. 279 zł Raty niedostępne
2 szt. 558 zł Oblicz wysokość raty
3 szt. 837 zł Oblicz wysokość raty
4 szt. 1116 zł Oblicz wysokość raty