Rok produkcji 2023 - 2024 Darmowa wysyłka Dostawa 24h
Darmowa dostawa (0zł)
Dostarczymy w 24h
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testów, w których brały udział opony letnie Yokohama BluEarth-Es ES32. Badania przeprowadzane są przez takie organizacje oraz automobil kluby jak ADAC, AutoBild czy GTU. Ranking tworzony jest w oparciu wyniki testów opon w różnych rozmiarach. Przedstawiamy przyznane noty oraz pozycje jakie zajął model BluEarth-Es ES32 w ostatnio przeprowadzanych testach opon.
Opisywany model nie uczestniczył dotychczas w testach opon.
Opinie o oponie: Yokohama BluEarth-ES ES32 185/60 R15 88H XL są obecnie zbierane od naszych klientów. Jeżeli jesteś jednym z nich, zapraszamy do wyrażenia swojej oceny poniżej.
Yokohama gwarantuje, że nad rozwojem produktów i procesów produkcyjnych pracują najlepsi inżynierowie, a każda opona, która opuszcza fabrykę poddana jest surowej wieloetapowej ocenie. Niemniej jeżeli w czasie użytkowania opon niepokoi cię ich wygląd lub zachowanie na drodze, możesz bez zbędnej zwłoki reklamować zakupione opony. Koncern szczyci się najniższą na rynku liczbą reklamacji w stosunku do ilości sprzedanych produktów. Okres gwarancji na opony Yokohama BluEarth-Es ES32 wynosi 5 lat od daty produkcji.
Opony letnie przeznaczone są do jazdy wówczas, gdy średnia dobowa temperatura powietrza wynosi minimum 7°C. W oponach letnich mieszanka, z której wykonano ogumienie, w wyższych temperaturach osiąga pożądane cechy zapewniające jej zwiększoną przyczepność, odpowiednio niskie opory toczenia oraz poziom hałasu, czyli takie, jak zadeklarował producent. Letnie ogumienie cechuje mniejsza niż w przypadku opon zimowych liczba lameli, czyli nacięć bieżnika, a także mniejsza ich głębokość. Jazda samochodem na oponach letnich w temperaturze poniżej 7°C może powodować twardnienie mieszanki i tym samym utratę deklarowanych właściwości jezdnych. Zaleca się wstrzymać z wymianą opon na letnie wiosną, aż do czasu ustabilizowania się pogody i średnich temperatur dobowych z uwagi na to, iż temperatury nocą i za dnia mogą o tej porze roku drastycznie się różnić.
Opona Yokohama BluEarth-ES ES32 185/60 R15 88H XL posiada bieżnik symetryczny. Wzór symetryczny jest najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych, terenowych i pojazdów użytkowych. To klasyczna, bardzo popularna opcja wśród kierowców. W tego typu oponach zewnętrzna i wewnętrzna strona bieżnika są symetryczne - to znaczy, że są lustrzanymi odbiciami. Bloki bieżnika tworzą ciągłe żebra wokół opony. Opony symetryczne charakteryzują się najmniejszym zaawansowaniem technologicznym spośród dostępnych bieżników, a co za tym idzie są najtańsze w produkcji. Wpływa to na niższy stopień dostosowania opon do zmieniających się warunków na drodze. Mimo tego opony z bieżnikiem symetrycznym są trwałe, ciche i posiadają niskie opory toczenia przez co przyczyniają się do oszczędnego zużycia paliwa.
Oprócz dobrego stosunku ceny do jakości opony Yokohama BluEarth-ES ES32 185/60 R15 88H XL wyposażone w bieżnik symetryczny są niezwykle wszechstronne, wydajne, łatwe w montażu i późniejszej rotacji ponieważ ta jest niezależna od kierunku obrotu. W związku z czym na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnych dodatkowych oznaczeń, które wskazywałby sposób montażu.
Zgodnie z informacjami zawartymi przez producenta, opony Yokohama BluEarth-ES ES32 185/60 R15 88H XL spełniają następujące parametry: opory toczenia, przekładające się na spalanie paliwa - ocena C, zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ocena C oraz poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta, przy prędkości 80km/h - 68 decybeli.
Dlaczego warto wybierać opony o wysokiej klasie energetycznej? Podczas zakupu opon warto zwrócić uwagę na klasę energetyczną oznaczoną na etykiecie produktu literami od A (najwyższa) do G (najniższa). Od 2012 roku producenci mają obowiązek oznaczać ją tak, aby konsument wiedział, jakiego zużycia paliwa spodziewać się przy wyborze konkretnego modelu.
Jakie opony warto wybrać?
Klasa A oznacza współczynnik oporu toczenia mniejszy lub równy 6,5 kg/t. Im wyższy opór toczenia, tym więcej paliwa spala auto na jego pokonywanie, a tym samym – do atmosfery uwalnia się więcej dwutlenku węgla. Warto uwzględnić klasę energetyczną swoich opon, aby eksploatacja auta była możliwie jak najtańsza – do pokonania tego oporu samochód może spalić nawet 1/5 paliwa więcej! Co ważne – w innowacyjnych oponach niski opór toczenia nie jest równoznaczny z gorszą przyczepnością. Dostępne są modele opon wykonane z mieszanki zapewniającej doskonałą przyczepność i najmniejsze możliwe opory – gwarantują one komfort jazdy i tańszą eksploatację. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, opona Yokohama BluEarth-Es ES32 w rozmiarze 185/60 R15 88H posiada klasę C w kategorii opór toczenia . Wybierając opony z oceną C, samochód zużyje o ok. 0,2 litra na 100 km paliwa mniej w porównaniu z oponami klasy E.
Jak wybrać oponę mniej podatną na aquaplaning? Aquaplaning to niekorzystne zjawisko występujące podczas jazdy pojazdami mechanicznymi na mokrej nawierzchni, skutkujące ryzykiem wpadnięcia w poślizg. Producenci nowych do wielu pojazdów zobowiązani są brać je pod uwagę i oznaczyć klasę przyczepności opony na mokrym podłożu, literami od A do G, przy czym D i G nie są wykorzystywane.
Dlaczego warto wybrać oponę klasy C?
Opona w klasie C pod względem efektywności hamowania na mokrej nawierzchni będzie charakteryzowała się krótszym czasem hamowania, niż opona o klasie E czy F. Etykieta pod tym względem jest bardzo czytelna, więc konsumentowi łatwo jest dokonać wyboru wśród wielu modeli opon, biorąc pod uwagę to kryterium. Odpowiednio skrojony bieżnik i właściwa mieszanka do produkcji ogumienia to solidny fundament, na którym można oprzeć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Takie opony zwykle są droższe, ale zdecydowanie warte swojej ceny, ponieważ pozwalają czuć się pewniej podczas hamowania w trakcie ulewnego deszczu. Zgodnie z opisem zawartym na etykiecie, prezentowana opona Yokohama posiada klasę C w kategorii przyczepność na mokrej nawierzchni. Opony oznaczone klasą C zapewniają o 7,2 m krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponami klasy E.
Etykietowanie opon – czy hałas ma znaczenie? Każda opona w pojeździe mechanicznym wytwarza pewien dźwięk podczas odrywania się ogumienia od podłoża. Przypomina on szum i w dużym natężeniu jest szczególnie nieprzyjemny w odbiorze dla pasażerów, ale i dla otoczenia.
Dlaczego decybele mają tak duże znaczenie?
Przy ruchliwych trasach każdej godziny przewijają się olbrzymie liczby samochodów. Chcąc policzyć natężenie dźwięku hałasu ulicznego, należałoby nałożyć na siebie ilość decybeli wydawaną przez każdy z nich przy prędkości około 80 km/h. W godzinach szczytu ten hałas ma ogromny, negatywny wpływ na osoby zamieszkujące okoliczne tereny i niekorzystnie wpływa na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Walcząc z nadmiernym hałasem, Unia Europejska w 2012 roku narzuciła producentom opon nakaz umieszczania informacji graficznej i liczbowej, dotyczącej poziomu decybeli generowanego przez auto przy standardowej prędkości 80 km/h. Wybór modelu z najmniejszą liczbą czarnych fal jest najkorzystniejszy dla zdrowia i otoczenia, a także pozwala na przyjemną, cichą jazdę. Im wyższa wartość decybeli na etykiecie, tym opona jest głośniejsza. Według deklaracji producenta, poziom generowanego hałasu na zewnątrz auta w przypadku modelu BluEarth-Es ES32, wynosi 68 decybeli przy prędkości 80km/h .
Pamiętaj, że kupno na raty możliwe jest przy wartości zamówienia od kwoty równej 300 zł.
Zamawiana ilość | Wartość zamówienia | Wysokość raty |
---|---|---|
1 szt. | 295 zł | Raty niedostępne |
2 szt. | 590 zł | Oblicz wysokość raty |
3 szt. | 885 zł | Oblicz wysokość raty |
4 szt. | 1180 zł | Oblicz wysokość raty |